Jeg kan ikke pinge eller lave traceroute -~
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 11-08-10 10:37

Jeg sidder på et mindre netværk med 6 PC'er koblet på en router, der er
koblet op på en kommunal fiberforbindelse. Jeg har fint hul igennem til
internet/mail og downloads/uploads kører stærkt nok.

MEN: Forsøger jeg at lave en traceroute fra en dosprompt til f.eks.
www.tdc.dk når den lige til routeren. Herefter kommer der 29 "anmodningen
fik timeout". Ligeledes hvis jeg pinger en side får jeg 4 timeouts.
Hvorfor? Når forbindelsen til nettet er fin?

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 11-08-10 18:04

Den 11-08-2010 11:36, Claus Skaarup (Arbejde) skrev:
> [...]
> timeouts.
> Hvorfor? Når forbindelsen til nettet er fin?

Lyder som om der i routeren er blokeret for enten udgående ICMP echo
request eller indgående ICMP echo reply.

- Chano Andersen

Fra : Mikael Schøler

Dato : 14-08-10 17:39

On 11-08-2010 11:36, Claus Skaarup (Arbejde) wrote:
> [...]
> timeouts.
> Hvorfor? Når forbindelsen til nettet er fin?

Kommunal software firewall? Intern software firewall?

Jeg har ComX og der har jeg et ekstra filter sat op udover det mine
maskiner har.

Mikael