profeti af Lance Lambert
Fra : Ole Madsen

Dato : 09-08-10 22:12

Denne er ret spændende:

Lance Lambert er en kendt og anerkendt bibellærer med bopæl i Jerusalem. Det
er ikke ofte, der kommer en profeti fra ham. Men når han taler, så lyttes
der. Hør her, hvad han sagde for få uger siden:

ØKONOMIEN BRYDER SAMMEN.
I skal hverken frygte eller blive nedslåede for det, som er ved at komme
over jorden, for jeg er med jer, siger Herren. Jeg har ikke desto mindre en
alvorlig strid med nationerne. De søger at dele mit land siger Herren, det
land, som jeg ved en pagt gav til Abraham og hans sæd efter ham gennem Isak
og Jakob, som en evig arv.
Jeg vil ikke tillade dette uden en ødelæggende dom over de nationer, som
stræber efter denne plan. Jeg har rejst mig med intens og rasende vrede og
vil ikke holde mig tilbage, før end jeg har ødelagt deres trivsel. Jeg vil
forårsage, at deres økonomier mislykkes, og at deres finansielle systemer
bryder sammen, og endog klimaet går imod dem! Jeg vil vende op og ned på dem
og vende vrangen ud på dem, og de vil ikke vide, hvad det er, der har ramt
dem, selv om de er supermagter eller ej. For jeg er den eneste, den
almægtige Gud, og uden mig er der ingen, der kan sammenlignes med mig.

KAN NATIONERNE ÆNDRE MIN PAGT?
Tror de, at de i deres arrogance kan modsige og annullere pagter, som jeg,
Den Almægtige har lavet? Tror de, at de, at de ustraffet, kan forandre, hvad
der er udgået af min mund? Det er MIT ORD og MIN FORORDNING, som står fast
vedrørende Abrahams sæd. Det vil ikke blive forandret af mennesker. Jeg og
jeg alene er almægtig. Frygt ikke!

JEG RYSTER ALT.
På grund af dette begynder et nyt og langt mere alvorligt stadium i dommen.
Frygt ikke, det er mig, som ryster alle ting. Husk, at i mig har I fred, men
i verden har I trængsler. Stol på mig! Jeg ryster alle ting, så det, der
ikke kan rystes, kan bestå. Når alle jeres omstændigheder bliver unormale,
find så jeres fred i mig, jeres hvile og jeres fuldbyrdelse.

SUPERMAGTER BRYDER SAMMEN
I denne fase vil de gamle og stærke nationer blive som om de er 3.verdens
lande, supermagter vil ikke længere være supermagter, men lande så som
Indien og Kina vil rejse sig og tage deres plads. En stor mængde forløste
vil komme fra disse to lande. I al denne forandring, frygt ikke.

FRYGT IKKE.
Jeg kender jeres svaghed og jeres tendens til at frygte, men bliv ikke
nedbøjede over disse ting. Midt i alle disse rystelser, denne uro og strid,
er der to folk, der ligger ved dets hjerte, den sande og levende kirke og
Israel. Jeg vil bruge disse ting, disse begivenheder til at rense den ene og
frelse den anden! Frygt ikke, over stormene, rystelsen, og konflikten, JEG
ER DEN EVIGE OG ALMÆGTIGE. I mig kan I ikke rystes, I kan kun miste det, der
ikke er værd at holde fast ved!
..

Ole Madsen

O Madsen Media: Webdesign, Illustration
http://www.o-madsen.dk

Fra : Dybbøl

Dato : 10-08-10 08:52

Ole Madsen skrev:
> [...]
> og konflikten, JEG ER DEN EVIGE OG ALMÆGTIGE. I mig kan I ikke rystes, I
> kan kun miste det, der ikke er værd at holde fast ved!

Prøv at læse denne artikel fra gårsdagens avis:
http://epn.dk/international/article2145399.ece

Fra : Ole Madsen

Dato : 10-08-10 11:31

"Dybbøl" <dybboel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Prøv at læse denne artikel fra gårsdagens avis:
> http://epn.dk/international/article2145399.ece

så må vi nok til at gøre noget ved vores forhold til Gud inden det indtræder
for alvor.

KH

Ole

Fra : KaZ

Dato : 10-08-10 14:50

Ole Madsen wrote:
> [...]
> land siger Herren, det land, som jeg ved en pagt gav til Abraham og
> hans sæd efter ham gennem Isak og Jakob, som en evig arv.

Hvilken deling af landet er der tale om og ifølge vhilken pagt må landet ikke deles?
På engelsk: http://www.lancelambert.org/prophetic6.html

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-08-10 18:50

KaZ skrev i

[ ... ]
> Hvilken deling af landet er der tale om og ifølge vhilken pagt må
> landet ikke deles?

Der er jo desværre stadig nogen der har den helt forkerte opfattelse at
oprettelsen af den profane stat Israel i 1948 skulle have noget som helst
med profetierne at gøre.

Og de der kender deres Bibel godt har ikke svært ved at gennemskue at den af
Lance Lambert fremsatte "profeti" absolut intet har med de bibelske
profetier at gøre, og at den derfor heller ikke er en "profeti" der kommet
fra Gud.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Ole Madsen

Dato : 10-08-10 20:20

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> af Lance Lambert fremsatte "profeti" absolut intet har med de bibelske
> profetier at gøre, og at den derfor heller ikke er en "profeti" der kommet

jeg syntes det er så sørgeligt at du kommer med sådanne udtalelser som at de
er profane, det viser jo bare at du ikke har forstået hele menneskehedens
situation, at vi alle er syndere, men også at du laver lære ud fra et vers i
romerne, som iøvrigt modsiges i resten af nt, hvor der gøres forskel på
menighed og Israel. Men jeg ved godt at det er en tabt kamp at gå ind i
debat om emnet, jeg syntes bare det er sørgeligt.

desuden siger bibelen at vi ikke skal kalde noget urent som Gud har sagt god
for.

KH

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-08-10 18:38

Ole Madsen skrev i

[ ... ]
> [...]
> hvor der gøres forskel på menighed og Israel. Men jeg ved godt at det
> er en tabt kamp at gå ind i debat om emnet, jeg syntes bare det er

Der gøres *INGEN* steder forskel på israel og menighed.

Jesus siger selv at "riget er taget fra jer og givet til andre", og det
siges tydeligt i NT at biologisk afstamning ikke gør nogen til en søn af
Abraham, men at det alene er troen der gør det.

Israel forkastede sig selv som Guds udvalgte nation da de forkastede Jesus
som Messias - det er hvad Bibelen tydeligt lærer. Læs Romerbrevet, især
kapitlerne 9-11.

Fra : Ole Madsen

Dato : 11-08-10 20:21

> Ole Madsen skrev i
>
> [ ... ]
>
> Der gøres *INGEN* steder forskel på israel og menighed.

hvis du gider at se de henvisninger jeg har kommet med, så står det sort på
hvidt.

Acts 20:21 idet jeg vidnede både for Jøder og Grækere om Omvendelsen til Gud
og Troen på vor Herre Jesus Kristus.

bare dette vers siger jo at Jøder ikke var en særlig gruppe af kristne
troende

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-08-10 08:15

Ole Madsen skrev i

> [...]
> til Gud og Troen på vor Herre Jesus Kristus.
>
> bare dette vers siger jo at Jøder ikke var en særlig gruppe af kristne

Det vers bevidner jo at der ikke findes en frelse for jøder og en anden for
grækere (hedninger).

Bibelen siger at der ikke gives frelse gennem noget andet end gennem Jesus
Kristus.

Bibelen siger også tydeligt at ingen bliver "Abrahams afkom" via biologisk
afstamning, men alene gennem tro.

Ingen bliver frelst ved at være biologisk jøde.

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-08-10 09:40

> [...]
> afstamning, men alene gennem tro.
>
> Ingen bliver frelst ved at være biologisk jøde.

du misforstår, jeg har aldrig påstået her eller andre steder at der er
frelse uden om Jesus, men det er klart at Paulus kalder de etniske jøder for
jøder, og grækere for grækere, og hedninger for hedninger

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-08-10 10:41

Ole Madsen skrev i

[ ... ]
> du misforstår, jeg har aldrig påstået her eller andre steder at der er
> frelse uden om Jesus, men det er klart at Paulus kalder de etniske
> jøder for jøder, og grækere for grækere, og hedninger for hedninger

Og han kalder de kristustroende, uanset etnisk afstamning, for Abrahams
sande afkom.

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-08-10 09:47

> [...]
> afstamning, men alene gennem tro.
>
> Ingen bliver frelst ved at være biologisk jøde.

se her

Romans 11:13 13 Og til eder, I Hedninger, siger jeg: For så vidt jeg nu er
Hedningeapostel, ærer jeg min Tjeneste,

Paulus kalder her alle andre for hedninger, og han kalder sig selv for en
hedningeapostel, altså ikke en apostel for jøderne (de rigtige), altxå den
med at de rigtige jøder er os uanset om vi er etniske eller ikke, holder
ikke

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-08-10 10:45

Ole Madsen skrev i

[ ... ]
> altxå den med at de rigtige jøder er os uanset om vi er
> etniske eller ikke, holder ikke

Som Guds folk findes der kun én slags jøde (Abrahams afkom), og det er dem
der tror på Jesus som Messias, og det uanset hvilken etnisk herkomst de
måtte have.

Paulus siger tydeligt i Romerbrevet at de kristustroende hedninger bliver
indpodet på det selvsamme træ som de kristusforkastende jøder bliver hugget
af. Der findes kunne dette ene træ, og der findes kun dette ene Guds folk.
Bibelen er helt klar og tydeligt på dette punkt. Og det er dette Israel (de
naturlige og de indpodede grene) der til sidst frelses. Der findes ikke
noget andet Israel at frelse.

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-08-10 10:52

> [...]
> der tror på Jesus som Messias, og det uanset hvilken etnisk herkomst de

men det er stadig væk kun de etniske jørdiske troende her er tale om

> [...]
> dette Israel (de naturlige og de indpodede grene) der til sidst frelses.
> Der findes ikke noget andet Israel at frelse.

Paulus siger jo igen og igen, se andre tråde, at Gud vil indpode Israel
igen, så Gud er ikke færdig med dem, bare det fakta at Jøderne har fået
deres land tilbage, viser jo at Gud snart vil fuldføre hele hans
frelsesplan, både for menigheden, og Israel, når de råber "velsignet være
han som kommer i Herrens navn"

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-08-10 17:49

Ole Madsen skrev i

> "Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i meddelelsen

> men det er stadig væk kun de etniske jørdiske troende her er tale om

Nej!

Der står at det er i kraft af tro og ikke afstamning at man er "Abrahams
afkom".

Jøde er ikke den der er det i det udvortes, men jøde er den der er det i det
indvortes - sådan skriver Paulus tydeligt.

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-08-10 20:31

> Jøde er ikke den der er det i det udvortes, men jøde er den der er det i
> det indvortes - sådan skriver Paulus tydeligt.

det er jo det jeg har sagt hele tiden

vi er bare ikke jøder, men hedninger

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-08-10 11:55

Ole Madsen skrev i

> det er jo det jeg har sagt hele tiden
>
> vi er bare ikke jøder, men hedninger

Enhver der tror er Abrahams afkom - uanset om man er født jøde eller ej! -
*DET* er hvad Paulus forkynder i bl.a. Romerbrevet og Galaterbrevet.

Jøderne har forkastet Guds Søn og er dermed ikke længere Abrahams afkom.

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-08-10 12:53

> [...]
> *DET* er hvad Paulus forkynder i bl.a. Romerbrevet og Galaterbrevet.
>
> Jøderne har forkastet Guds Søn og er dermed ikke længere Abrahams afkom.

du taler uden om, Paulus var hedninge apostel, og altså ikkejødeapostel,
altså er vi hedninger, go jøder er jøder dem i troen, som du siger, men vi
er ikke jøder bare fordi vi tror, så havde Paulus jo sagt at han var
jødeapostel

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-08-10 13:07

Ole Madsen skrev i

[ ... ]

> [...]
> troen, som du siger, men vi er ikke jøder bare fordi vi tror, så
> havde Paulus jo sagt at han var jødeapostel

Sammenhold disse 2 vers:

Rom 11:1 Jeg spørger altså: "Har Gud forskudt Sit folk, som Han forud
kendte?" Nej, på ingen måde! Også jeg er jo en israelit, af Abrahams sæd,
Benjamins stamme.

Gal 3:29 Men hvis I tilhører Kristus, er I jo "Abrahams Sæd" og ifølge
løftet altså også arvinger!

Paulus skriver til Galaterne (der jo var *HEDNINGER* ), at når de tilhører
Kristus er de Abrahams afkom, og ifølge løftet til Abraham er de dermed også
arvinger.

Paulus er af Abrahams sæd (endda af Benjamins stamme), men Paulus skriver
altså også at *hedningerne* i Galatien er Abrahams sæd.

Og der findes rigtig mange af den slags udsagn i NT. Der er *ingen* forskel
på jøder og græker - alle der tilhører Kristus er Abrahams sæd, Abrahams
afkom, og dermed omfattet af løftet til Abraham og som gør al Abrahams afkom
til arvinger. - Ingen forskel på jøde og græker. Alle der tror tilhører
Abrahams afkom. De er alle indpodet på det ene og samme træ. Ingen
fortrinsret til hverken den ene eller den anden.

Bibelens tale er klar og enkel.

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-08-10 13:19

> [...]
> tror tilhører Abrahams afkom. De er alle indpodet på det ene og samme træ.
> Ingen fortrinsret til hverken den ene eller den anden.

kære Andreas

det er kun der bliver ved at køre i samme rande, jeg har aldrig nægtet at
der kun er Abrahams sæd, du hiver debatten i en retning som jeg aldrig har
modsagt

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-08-10 13:24

Ole Madsen skrev i

[ ... ]
> det er kun der bliver ved at køre i samme rande, jeg har aldrig
> nægtet at der kun er Abrahams sæd, du hiver debatten i en retning som
> jeg aldrig har modsagt

Bibelen siger at der kune findes *ET* Israel - nemlig dem der tilhører
Kristus, og dette Israel består af både etniske jøder og af etniske
hedninger.

Paulus taler om dette mange steder. Der er ikke et etnisk Israel og et andet
Israel.

Men du siger jo noget andet - ellers må du forklare dig tydeligt.

Fra : Vidal

Dato : 10-08-10 20:44

Den 10-08-2010 19:49, Andreas Falck skrev:
> [...]
>
> Der er jo desværre stadig nogen der har den helt forkerte opfattelse at
> oprettelsen af den profane stat Israel i 1948 skulle have noget som

Og hvorfor ikke? Hvad er der forkert i opfattelsen?

> [...]
> den af Lance Lambert fremsatte "profeti" absolut intet har med de
> bibelske profetier at gøre, og at den derfor heller ikke er en "profeti"

Det holder jeg nok med dig i. Der er alt for mange
"profeter" på markedet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henning Christiansen

Dato : 12-08-10 18:20

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> konflikten, JEG ER DEN EVIGE OG ALMÆGTIGE. I mig kan I ikke rystes, I kan
> kun miste det, der ikke er værd at holde fast ved!

Tonen og sprogbruget minder om Israels stammegud Jahves formaninger til det
genstridige folk og/eller dets fjender. Jeg vil blot minde om at Jahves tid
er forbi. Hvis der er noget som helst åndeligt indhold i denne profeti, må
det komme fra et spøgelse, der har været længe undervejs. Kristus er den
opstandne, som alle mennesker uanset nationalitet eller stamme har mulighed
for at se hen til - og følge i frihed. Det passer særdeles dårligt til
Kristi ånd at kommer med trusler.
--
Hilsen Henning

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-08-10 18:41

Henning Christiansen skrev i

[ ... ]
> Tonen og sprogbruget minder om Israels stammegud Jahves formaninger
> til det genstridige folk og/eller dets fjender. Jeg vil blot minde om
> at Jahves tid er forbi.

Hvilket bibelsk belæg har du for det postulat?

Fra : Henning Christiansen

Dato : 13-08-10 00:25

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
> Henning Christiansen skrev i
>
> [ ... ]
>
> Hvilket bibelsk belæg har du for det postulat?

> [...]
Jahve er udgået fra skabermagterne, Elohim (I skabelsen er der først nævnt
Elohim (Gud), senere er der tale om Jahve-Elohim (Gud Herren) og
efterfølgende nævnes Jahve (Herren), som Abrahams, Isaks og Jakobs Gud -
eller Israels Gud. Det er helt tydeligt, at Jahve ikke er Gud for andre
folk, idet han koncentrerer sig om det israelitiske folks udvikling - ofte
på bekostning af andre folk. Jahve er uden tvivl et særligt højt
guddommeligt væsen med større guddomskraft end de øvrige folks guder, men
har påtog sig altså "kun" rollen som ét folks Gud, altså en stammegud.

Der står ikke noget i bibelen om, at Jahve skulle udvide sit område til at
omfatte alle mennesker. Denne opgave overtages af Kristus, som står
væsentlig højere end Elohim. For eksempel står der i brevet til
Kollosenserne (Kap. 2 v. 9 og 10), at i Kristus bor hele Guddommens fylde
og at han er hovedet for al magt og myndighed. (Dynamis og Exusiai)

Når man i det nye testamente læser ordet "Gud", hvor det refererer til det
gamle testamente, er det ofte - f. eks. Hebræerbrevet - en henvisning til
Jahve, der var repræsentant for faderprincippet hos det jødiske folk, men
han var ikke Faderen. Jahve kommunikerede direkte med Abraham, Moses og
mange andre, men Treenighedens Fader kan jo kun nås gennem Kristus, som er
udgået fra Faderen. Når "Faderen" er nævnt, er det altså ikke Jahve.

Mange mennesker tror, at Jahve er den samme som Faderen og således virker
videre i et nye testamente, men jeg mener at det er en misforståelse, som i
øvrigt medfører, at kristendom og jødedom blandes sammen, for eksempel ved
at anse de ti bud for at være kristne leveregler. Herved bombes
kristendommen tilbage til at blive en lovreligion!

Når jeg siger, at Jahves tid er forbi, er det således begrundet i, at Jahve
i det nye testamente kun nævnes som fortid i relation til det jødiske folk,
og ikke virker videre i Kristendommen. Her er det den treenige Gud: Faderen,
Sønnen-Kristus og Ånden, der er centrale.

--
Hilsen Henning

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-08-10 11:57

Henning Christiansen skrev i

[ ... ]
> [...]
> særligt højt guddommeligt væsen med større guddomskraft end de øvrige
> folks guder, men har påtog sig altså "kun" rollen som ét folks Gud,

Ak ja, endnu en newage-forstyrret forvanskning af de bibelske skrifter.

Kendte du din Bibel ville du jo vide at Jahve er GT-betegnelsen på den i NT
kendte person Jesus.

Fra : Henning Christiansen

Dato : 13-08-10 18:16

> Kendte du din Bibel ville du jo vide at Jahve er GT-betegnelsen på den i
> [...]

Meget fantasifuldt! Hvor i Bibelen ser du det?
--
Hilsen Henning

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-08-10 21:36

> "Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> Meget fantasifuldt! Hvor i Bibelen ser du det?

Jamen kender du da slet ikke din Bibel?

Jeg vil så antage at du slet ikke er kristen, når du kender din Bibel så
dårligt.

Men du kan jo læse 1. kapitel i Joh. ev. og de første par kapitler i
Hebræerbrevet til at begynde med.

Fra : Henning Christiansen

Dato : 15-08-10 22:46

> [...]
> dårligt.
>
> Men du kan jo læse 1. kapitel i Joh. ev. og de første par kapitler i

Måske har du ret i, at jeg ikke kender Bibelen godt nok og heller ikke er en
så god kristen, som man kunne ønske, men det var nu heller ikke vort emne.

Nu har jeg gennemgået 1. kapitel i Joh. ev. og de første par kapitler i
Hebræerbrevet, og jeg kan ikke finde de steder, hvor der står, at Jahve er
GT-betegnelsen på den i NT kendte person Jesus.
Du bliver nødt til at angive præcis hvilke vers det står.
--
Hilsen Henning

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-08-10 13:54

> [...]
> står, at Jahve er GT-betegnelsen på den i NT kendte person Jesus.
> Du bliver nødt til at angive præcis hvilke vers det står.

........ Johannes 1:1 .......

1) I begyndelsen var Ordet,
2) og Ordet var hos Gud, (= YHWH)
3) og Ordet var Gud. (= YHWH)

Hvilket giver "NAVNET" - og den "MONOTEISTISK TRO!

2) YHWH = YaHWeH = JAHVE = HERREN

3) YHWH = YaHWeH = JAHVE = JOSVA = JESUS = FRELSER

Ovenstående udredning, gives der et fingerpej om i:

DK92
........ Esajas 9:5 .......

For et barn er født os, en søn er givet os, og herredømmet skal ligge på
hans skuldre.
Man skal kalde ham, Underfuld Rådgiver, Vældig Gud, Evigheds Fader, Freds
Fyrste.

Sandheden i "ligningen": "YHWH = YAHWEH = JAHVE = JOSVA = JESUS = FRELSER":

Navnet Jesus kommer af det hebraiske navn Josva, der betyder ”Jahve frelser”,

http://da.wikipedia.org/wiki/Jesus

Fra : Henning Christiansen

Dato : 18-08-10 15:03

> [...]
> FRELSER":
>
> Navnet Jesus kommer af det hebraiske navn Josva, der betyder ”Jahve

Udviklingen af navnet Jesus i forhold til YHWH, skal jeg ikke anfægte. En
etymologisk sammenhæng mellem navnene er interessant nok, men
utilstrækkelig.

Problemet er vist, at du automatisk indsætter YHWH i Johannesevangeliet, som
er skrevet på græsk, men der står faktisk Theos, hvilket ikke er det
samme. - Altså:

1) I begyndelsen var Ordet,
2) og Ordet var hos Gud, (= Theos)
3) og Ordet var Gud. (= Theos)

Hvis du vil dokumentere, at Jahve er GT-betegnelsen på den i NT kendte
person Jesus, må du henvise til et sted, hvor dette faktisk står.

--
Hilsen Henning

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-08-10 20:25

Henning Christiansen skrev i

[ ... ]
> Hvis du vil dokumentere, at Jahve er GT-betegnelsen på den i NT kendte
> person Jesus, må du henvise til et sted, hvor dette faktisk står.

Din kommentar viser tydeligt din manglende bibelkund- og -kendskab.

Fra : Henning Christiansen

Dato : 18-08-10 22:43

> Henning Christiansen skrev i
>
> [ ... ]
>
> Din kommentar viser tydeligt din manglende bibelkund- og -kendskab.

> [...]

Tetragrammet JHVH var helt unikt og havde en vigtig betydning for Jøderne.
Det var omgærdet med en meget stor ærbødighed og respekt. Evangelisten
Johannes var særdeles indsigtsfuld og selv dybt forbundet med jødedommen.
Hvis han mente Israels Gud (JHVH/Jahve), havde han skrevet det. Det var jo
ikke tilfældige ord, han slyngede om sig med! Når han skriver Theos mener
han ikke Jahve.

Dit Bevis er en cirkelslutning. Hvis du på forhånd har vedtaget Gud = Jahve,
kan du jo kun se Jahve alle steder, hvor der står Gud.

Når du ikke kan dokumentere din påstand og ikke kan argumentere på anden
måde, end at kritisere mig for manglende bibelkundskab og -kendskab tyder
det på, at du er "ude på tynd is". Du ville næppe selv acceptere en så
usaglig dokumentation. Jeg vil anbefale dig, at slappe lidt af i forhold til
dine egne dogmer og bedreviden. Det kunne jo være, at Kristendommen så vil
vise sig at være meget mægtigere og mere vidtrækkende end de forudfattede
meninger tillader. Vær ikke bange, - det holder alligevel. Kristus er meget
større end du aner.

Slut herfra
--
Hilsen Henning

Fra : Vidal

Dato : 16-08-10 11:29

Den 15-08-2010 22:36, Andreas Falck skrev:
> [...]
> dårligt.
>
> Men du kan jo læse 1. kapitel i Joh. ev.

Ja, hvor der står Jesus er Guds skaberord, ikke Gud eller
Jahve. Dine bibelfortolkninger bliver mere og mere
besynderlige.

Der er intet hos Johannes der klart og entydigt indikerer at
Jesus skulle være Jahve.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kall, Mogens

Dato : 19-08-10 17:33

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i en meddelelse news:4c606f32$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> ER DEN EVIGE OG ALMÆGTIGE. I mig kan I ikke rystes, I kan kun miste det, der

Interrupt RETURN from ...

Fra : Kall, Mogens

Dato : 19-08-10 18:41

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4c6d5cbf$0$285$14726298@news.sunsite.dk...

> Interrupt RETURN from ...

Mens jeg så TV2-Nyheder her klokken 19 bl.a. om de meget omfattende
oversvømmelser i Pakistan kom Herrens ord til mig:

2010-08-19, Thursday, day no 231 in the year, CET 19:10, GMT 17:10
- "De har spottet mit navn."

Og STRAKS tænkte jeg på, at der så er tale om straf.

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallfiles1/politics/pakistan/pak-01

http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/a0dc8b79f12bf95c

http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/42d1cbc8bfa69257