Politisk film
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-08-10 23:00

Jeg mener jo for en at EN AF kunstens opgave er at være samfundets /
historiens klritiker ...

Hvad med førte noget så sjældent (heldigvis) som en kontroværs i nærværende
forumn om aktulet Munic -
hvor en til flere skribenter var blevet trist til mode af Isralernes hævn
over de dræbte sports folk i munchen i 72 ved Olympiaden - operationen der
til den bedere del af min svigtende hukomelse gik under navnet "guds hævn"

Hvor en eller 2 skribenter synes det var frygteligt synd for dem der blev
lekvideret p.gr deres forbindelse med mordene på sportsfolkene hvor jeg på
min side mener at dærbe ubevæbnede cevile / Civile (?) er det laveste man
kan gøre og derfor fortjener hvad der kommer retur ...

men der findes jo masse af sådanne film om anden verndes krig - hvor man kan
sige at der ikke er så meget at debatere - måske på nær at Stalin skullle
være mere symaptisk ind Hitler - hvad i min bog ikke var tilfældet ..

også er der jo en del Vietnam film

og for nyeligt kom Flammen og Citronen der godt nok høre under anden
verndens krig - men stadigt adskilder den sig ikke på væsentlige punkter fra
Munich ...

Det er sandt der kan kommer et overlap til historie gruppen ja nogen gange
kunne en xpost være på sin plads - men jeg synes så længe debaten køre
sammen med filme så er det ok ...

Mv.
BMM