IC net og dækning
Fra : blueocean

Dato : 10-08-10 04:07

Hej

Jeg havde den fornøjelse at at afprøve ICe net over en længere tur i
DK, vi var en tur rundt i Limfjorden og over Anholt.

Dækningen op gennem øresund var ikke optimal, den falt ud flere gange,
og fra Gilleleje til Anholt var der kun ringe dækning, på Anholt slet
ikke, Hals var ok, men gennem Limfjorden faldt den ud flere gange, og
mange steder var der næsten ikke noget signal.
Hjem over gik via Grenaa, her var der slet ikke noget signal i Grenaa
havn. det kom der ca 5 mil ude men den holdt ikke til Grenaa, Så alt i
alt syntes jeg ikke at dækningen er så god som de påstår.

Udstyr er:
Onbord PC med ICE net modem D10 og ekstern antenne i 10 meters højde.

At medem måske ikke kan sende så langt er en sag, men at det kanse
signal styrke idikere for mig at deres sende net ikke dækker så meget
så hævdede.
Hvad er jer andres oplevelser med det hvis I har det ombord.????

Gert

Fra : Jakob_K

Dato : 10-08-10 04:51

On 10 Aug., 12:06, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:
> [...]
> så hævdede.
> Hvad er jer andres oplevelser med det hvis I har det ombord.????

Vi havde et mobilmodem ombord på vores sommertogt også.
Dog med et andet abonnement, men det går nok på nogenlunde de samme
sendemaster.
Brugte mest forbindelsen i havn, hvor der var god tid.
I Bøgeskov på "toppen" af Stevns, langt fra nogen byer, fik vi ikke
noget signal. Men ellers var den god, endda med ordentlig 3G hastighed
på Møn.

Antennen er kun den indbyggede 6cm i USB-modem-pinden, så enkelte
gange måtte man sætte den bærbare et godt sted nede i båden, eller gå
op i cockpittet med den, for at få signal.

Flere havne vi besøgte, havde etableret Trådløs internet, så man ikke
behøvede at bruge sin egen forbindelse. Det var dejlig nemt.
På Omø dog så tåbeligt lavet, at man skulle på nettet (og hente mail)
for at få lov at komme på nettet (med koden fra mailen)!

mvh
JAKOB

Fra : Unique

Dato : 10-08-10 11:58

Hej Gert,

Har sejlet Skagerrak rundt på indersiden fra Købehavn & tilbage. Har haft ok
dækning hele vejen.
Bruger D10 på kortbord eller D10 i vantet via 3m USB. Har også en Procom CXL
70-1/... jeg hejser op i masten efter behov. Bliver permanent i top næste
år.
Kan du have dårlig forbindelse i stikkene? - Bruger du crimp stik til N &
FME stik connectorer skal du anvende en crimp tang, fås til flere
kabeltykkelser. Selv bruger jeg RG58 kabel.

s/y Unique

Fra : Søren Olesen

Dato : 10-08-10 05:40

> [...]
> havn. det kom der ca 5 mil ude men den holdt ikke til Grenaa, Så alt i
> alt syntes jeg ikke at dækningen er så god som de påstår.

Umiddelbart så passer ovenstående beskrivelse med dækningskortet for
ice.net (minus Limfjorden):
http://www.ice.net/dk/private/Daekning.aspx

Fra : HKN

Dato : 10-08-10 12:44

Hej Gert,

Som jeg skrev i en tidligere tråd, så ville jeg afprøve et billigere
alternativ inden jeg kastede mig ud i ICE.net.

Fik et modem fra CBB til kr. 1,- + 1 måneds 3G abonnement hos Oister (som
kører på 3's net) for kr. 49,- (eller også var det omvendt)

Det var udelukkende til min yngste teenagers fornøjelse, men jeg kan berette
at han spillede CounterStrike i Dragør, på Hven, i Rungsted, Gilleleje og på
Anholt uden nogen problemer. Spillet er relativt krævende ift forbindelse,
hvis man samtidig skal have en ordentlig grafik - det havde han alle steder.

Han spillede udelukkende på USB sticken - jeg har ikke sat ekstern Internet
antenne op - og kun nede i kahytten.

Jeg køber ikke et ICE abonnement til næste år, men skifter måske til 3
istedet, da deres abonnement også gælder i Sverige uden roaming - såfremt vi
tager op langs svenskekysten til næste år.

Mange hilsner
Henrik

Fra : blueocean

Dato : 10-08-10 06:39

On 10 Aug., 13:44, "HKN" <henrik...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> istedet, da deres abonnement også gælder i Sverige uden roaming - såfremt vi
> tager op langs svenskekysten til næste år.

Hej

Først jeg bruger kun crimped kabler så der er ikke noget der, og jeg
kan når jeg samligner dæknings kortet fra ICE se at det stemmer ganske
godt med de oplevelse jeg havde, så jeg overvejer nok at droppe ICE
net, men problemet er også at jeg faktisk bruger det under sejlads. Da
jeg lå på Anholt lå vi ved siden af en Norsk båd en Swann 62 og der
havde gutten (skipperen) også et ICE modem på sin bærbare, men kunne
ikke få forbindelse, så han gik på med et 3 G modem istedet. Og som du
selv nævner fungere det fint også på Anholt med 3G. Men det er klart
da der står en sender på tårnet. Men ikke ICE net er på dette tårn,
var der det ville de givet have en ret god dækning i Kattegat og
omegn.

På lang sigt er det nok 3G/4G netværket der vinder. og mon ikke det en
dag bliver sattelit baseret hvem ved.

Gert

Fra : HO

Dato : 10-08-10 19:36

Hej
Jeg havde i godt et år ICE net, det var okay - virkede ikke alle steder, men
nåede langt ud på vandet.
MEN til en abb. på 1788,- om året er ICE skudt helt ved siden af.

Prøvede så i foråret onfone abb. afgift 79,- pr. måned - men det er det
værste jeg til dato har oplevet - det kom aldrig op og køre - trods mange
opkald, nyt modem og elendig support.
Jeg har ikke brugt det overhovedet, men de trækker abb. afgift hver måned, +
kr. 50,- i rykker gebyr - hurtig røg den til inkasso med et gebyr på dette
til kr. 100,- HA men jeg har bevis for min opsigelse indenfor den første
måned - så lad os bare mødes i retten.

Hele sæsonen har jeg brugt CBB mobil til NUL KRONER - dvs. helt gratis - det
har virket i alle havne og til mit forbrug var det rigeligt, samme hastighed
som ICE - selv i Lanballigau i Tyskland var der fin forbindelse. Konens
mobil som er hos CBB skiftede ikke over til dyre udenlands forbindelse, men
det gjorde min mobil med TDC abb. - gæt hvilken vi brugte til SMS
Umiddelbart ser det ud til CBB mobilbredbånd vil koste kr. 49,- senere, så
jeg ved godt hvad jeg vil bruge.
Til det lille forbrug jeg har er det rigtig godt. OG det bedster de ikke har
binding på.

Ja nu får jeg nok ikke solgt min helt nye antenne til ICE mobilbredbånd
MVH
HO

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 10-08-10 20:03

HO wrote:
> [...]
Klip

> Hele sæsonen har jeg brugt CBB mobil til NUL KRONER - dvs. helt
> gratis - det har virket i alle havne og til mit forbrug var det
Klip

> HO

Jeg er netop hjemkommet efter en 11 dages tur Rundt om Sjælland. Kun på
Sejerø kunne jeg ikke bruge CBB, som fungerede fint om end noget langsomt i
forhold modtageforbindelsen, men alt i alt fint til at sende og modtage
mails samt hente en dugfrisk vejrmelding hjem. Og ja - gratis fra ca. 20.
juli og frem til den 1. oktober. Eneste udgift var et modem til 49 kr.

Om jeg så fortsætter efter 1. oktober, ved jeg endnu ikke.

Min bærbare computer er ved at være vintage, så det er muligvis derfor, at
jeg ikke havde glæde af NoPayNet i div. havne, der rent faktisk havde det. I
Korsør skal man mod forventning lægge sig på en plads længst ude ved en af
broerne, for det er der, at senderne er modtaget. I andre havne er det
omvendt.

\\\\////
(@@)
-------o00o-(_)-o00o---------
Torben

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 10-08-10 20:29

Torben Skovgaard Bach wrote:

klip

> [...]
> faktisk havde det. I Korsør skal man mod forventning lægge sig på en
> plads længst ude ved en af broerne, for det er der, at senderne er

Sprogforbistring - oversættelse af ordet *modtaget* i den sidste sætning
skal være *monteret* .

\\\\////
(@@)
-------o00o-(_)-o00o---------
Torben

Fra : HO

Dato : 10-08-10 20:46

"Torben Skovgaard Bach" <tsbach@FJERNnyka.dk> skrev i en meddelelse
> Torben Skovgaard Bach wrote:
> Sprogforbistring - oversættelse af ordet *modtaget* i den sidste sætning
> skal være *monteret* .
Netop i Kørsør virkede ICE net ikke for mig, jeg er sikker på radar stråler
kvæler nettet en del.
Samme med digital TV i Korsør, vi kunne kun se flimmer - nu har jeg ikke
antennen til tv ret højt oppe, også konens mobil forstyrrer TV, men ikke min
egen.
mvh
HO

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 10-08-10 20:58

HO wrote:
> [...]
> Samme med digital TV i Korsør, vi kunne kun se flimmer - nu har jeg
> ikke antennen til tv ret højt oppe, også konens mobil forstyrrer TV,

Hele vejen rundt om Sjælland brugte jeg kun det lille modem, som sad direkte
i computerens ene USB-stik. Altid nede i kahytten eller salonen om man vil,
og uden ekstern antenne i mast eller lign.. I min optik er det sådan, at
NoPayNet ud fra mine oplevelser for nyligt ikke en ski.. værd i forhold til,
at man som sejler kan medbringe et lille modem og komme på nettet på en mere
sikker måde end NoPayNet, der ikke er sikret i forhold til hackere etc.

Jeg har ringet til CBB og fået at vide, at jeg skal betale noget i retning
af 74 kr. pr. måned for et eller andet antal MB download efter den første
oktober, hvilket er noget, jeg ikke rigtigt kan forholde mig til, men
programmet, der styrer det hele, holder også regnskab med det, så man kan
følge med i, hvor man er henne i forhold til en kommende regning - sådan som
jeg opfatter div. info.

--
\\\\////
(@@)

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 11-08-10 22:28

Hej til Gert og alle andre,

Jeg tror man skal passe på med at generalisere ens erfaringer for meget. Der
er tydeligvis mange der har stærke positive eller negative følelser for
netop det de har valgt. Men ofte er sagerne jo ikke så simple og
generaliseringer er jo altid farlige.

Mine subjektive erfaringer er:

Jeg kan genkende dine dækningserfaringer fra da jeg havde D10 og ingen eller
lavt hængende antenne. Efter jeg har skiftet til antenne i mastetoppen og
D50 modem har jeg været ovenud tilfreds med dækningen. Der er ingen dækning
på anholt. ICE lovede at de ville sætte en antenne på anholt, men det er
aldrig sket. Jeg har dækning op forbi Hallands Väderö. Altså ca halvejs
derop. Og jeg har dækning overalt i sundet og køge bugt. Jeg havde også
dækning i det meste af storebælt og hele vejen fyn rundt (med en lille
undtagelse nede ved langeland). I store træk vil jeg sige, at der er dækning
mere end 9 ud af 10 gange jeg sætter mig til pc'en.

Med hensyn til kommentarerne om 'gratis' 3 modems, så synes jeg de grænser
til naive. Det kan være at I ikke har betalt noget i kroner og ører, men det
er jo forbi i har betalt CBB i form af den gratis markedsføring I netop har
hjulpet dem med. CBB skal leve og de kommer til at sende regninger på
markedsprisen for deres service så snart de er etableret på markedet og I
har hjulpet dem med dette.

Når man ser bort fra slagtilbud der er etableret for at købe mobilselskaber
ind på markedet, så tyder meget på ICE er ca 30-50% dyrere end tilsvarende
(hastighed/mængde) 'mobil bredbånd' priser. Og det man får hos ICE er
dækning ude på vandet.

Så hvis man kun bruger PC'en i havne, så synes jeg da man skal vælge ICE
fra. Men jeg vil gerne kunne mail'e fra vandet (og ankerpladser) og så har
ICE en unik service. Og det betaler jeg så ekstra for.

Hvad angår 'nopaynet' så synes jeg det er en glimrende koncept. Jeg har bare
utrolig ringe erfaringer med det. jeg synes ofte de har dårlig dækning og
lav hastighed. Specielt i min hjemmehavn (Hundige) kører det som 'r.. og
nøgler'.

Bjarke

Fra : HO

Dato : 12-08-10 03:52

"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er tydeligvis mange der har stærke positive eller negative følelser
> for netop det de har valgt. Men ofte er sagerne jo ikke så simple og

Hej Bjarke
Nu sendte Gert altså denne ud i NG:

CITAT
"Hvad er jer andres oplevelser med det hvis I har det ombord.????"

Så er det jo lige som om man har lyst til at give sine egne erfaringer IK`
Beklager det ikke lige falder ud til kun ICE nets fordel

Jo jeg ved godt man ikke kan få noget gratis - mange har givet dem god
reklame, men jeg har da sparet rigtig mange penge her i år på det grundlag,
så fint med det.
MEN ICE net har også til nul kroner - men deres etableringsomkostninger er
så store at ingen vil have det.
Hvem er det så lige der betaler, det er de eksisterende kunder som betaler
gildet.
Jeg brugte mange penge på ekstern antenne, modem og grisehalen, og ville
også helst blive hos ICE - men ikke på de uhyrlige vilkår de pludselig kom
med,
bare for at tjekke mails, nyheder og vejrudsigten.

MVH
HO

Fra : blueocean

Dato : 12-08-10 05:24

On 12 Aug., 04:51, "HO" <h...@vejen.dk> wrote:

> [...]
> med,
> bare for at tjekke mails, nyheder og vejrudsigten.

Ja , jeg kan konkludere at der er mange forskellige opfattelser på
hvordan man skal bruge sit netadgang til, og Som Bjarke ganske rigtig
skriver er ICE det eneste der rigtig kan give dækning på åbent vand,
her vil jeg godt indskyde at det også er min erfaring, jeg har forsøgs
vis prøvet med 3G og ICE ipå tur til Bornholm, og her var der kontakt
med ICE hele vejen over 3G faldt ud allerede 10 mil ude, hvordan vil
3G opføre sig hvis man kunne montere en ekstern antenne oppe i toppen
af masten. Desværre kan der ikke sættes en sådan på 3G modems.
Jeg vil gerne sige at jeg ikke helt har droppet ICE, men overvejer det
kun. Jeg brugte iår Airmail programmet til positions track, og havde
så ICE køreende, det faldt dog en del ud ??, men i kan se på dette
link hvordan vores rute blev.
http://www.winlink.org/dotnet/maps/PositionreportsDetail.aspx?callsign=oz2gz

Dette giver mig et billede af min sommertur, som jeg så kan bruge
efterfølgende. Normalt er det koblet til kortbølge radioen, til at
hente mails på, men nu ville jeg prøve det på internettet, Og det
virker fortrinligt (bortset fra netadgangen ikke er stabil. Fordelen
ved Airmail er at det kan køre hele tiden og når du så er fremme og
har en forbindelse kan uploade de positioner den har tracket. Nå det
blev noget andet snak.

Jeg ved ikke om D10 modemet fra ICE sender med for lidt styrke men det
virker sådan, for tit har jeg 3-4 streger på styrkeskalaen, men kan
ikke få forbindelse alligevel. Måske det er noget af problemet.

Gert

Fra : Unique

Dato : 12-08-10 12:55

vedr D-10

D-50 kan købes i løs vægt til 525 + moms her:
http://www.mobile.daimler.dk/c5x_details.asp?functionx=det&MENU=1&itemidrecid=3298272&search_str=&Count=1&Group=602&PRODEXPLODE=100&sortmode=&C5xName=ICENET+D-50+USB+Modem -
men der skal nok aftales en og anden ident kode med ICE
Lur lige denne artikel iøvrigt
http://www.business.dk/tech-mobil/ice-landsdaekkende-3g-med-40-master

ICE rules ICE er COOL iøvrigt skifter de navn http://www.ice.net/

Fra : Unique

Dato : 12-08-10 13:01

http://www.mamut.net/nordiskmobiltelefon/subdet13.htm

Fra : Trine Søe

Dato : 01-09-10 01:48

Jeg skrev faktisk en anmeldelse for et stykke tid siden omkring ICE-
net ( http://www.sejlnet.dk/artikler/ice-net-leverer-up%C3%A5lideligt-internet-og-d%C3%A5rlig-service
) på sejlnet . Jeg har selv været kunde i et par år, men har nu opsagt
abonnementet.

Ice-net også kendt som Nordiskmobil reklamerer med deres internet er
oplagt til at have medbord på vandet og i havnene. Sejlnet.dk har
investeret i det modem, det kræver for at kunne benytte deres
tjeneste. Modemet er ikke helt billigt, det koster 1298 kroner - og
minder om en gammeldags router med 4 antenner. Samlignet med diverse
sticks man kan få smidt i hovedet næsten gratis, synes jeg at modemet
er dyrt og ikke mindst uhandyet at have med på farten. Udover modemets
pris er der et oprettelsesgebyr samt den månedlige afgift for
trafikken.

Grunden til at vi ville afprøve Ice-net var, at de netop dækkede i
udkantsområderne - idéelt når man er på farten for at dække nyheder i
sejlerverden. Desværre skulle det vise sig ikke at være et særligt
pålideligt netværk og deres kundeservice en by i Rusland.

Upålideligt internet

Jeg havde medbragt modemet til Palby Fyn Cup 2010, hvor jeg løbende
ville rapportere fra og uploade billeder. Jeg tilslutter modemet, og
kobler mig på netværket - og får efterfølgende at vide, at modemet
ikke er registreret. Det undrer jeg mig faktisk lidt over - jeg har
været kunde ved Ice-net/ Nordiskmobil i over et år, og har før brugt
internettet.

Dog får jeg muligheden for at indtaste oplysningerne om modemet online
- og de vil åbne for mit internet i løbet af 24 timer. 24 timer kan
jeg bare ikke bruge til noget, når jeg har akut behov for internet.
Det viser sig efter de 24 timer, at internettet stadig ikke virker -
og den samme formular kommer frem på min skærm. Det er ikke særlig
professionelt, pålideligt og troværdigt. Det er ikke muligt for mig at
komme i kontakt med deres support, da de har lukket i weekenderne.

Dårlig kundeservice

Hjemvendt fra Fyn Cup vil jeg ringe til kundeservice hos Ice-net. Jeg
bruger 3-4 minutter på at finde et telefonnummer på deres hjemmeside
(burde være mere synligt) og ringer efterfølgende op. Jeg sætter
kundeservice ind i mine problemer, men oplever slet ikke forståelse
for mit problem. Jeg betaler 299 kroner om måneden for et produkt, der
har vist sig slet ikke at være pålideligt eller virke efter hensigten.
Damen fra kundeservice fortæller mig, at det er sikkert fordi, at jeg
har befundet mig i et udkantsområde. Jeg siger, at jeg netop troede,
at det var nettets speciale at kunne dække i udkantsområderne, men at
jeg i øvrigt ikke anså Bogense på Fyn for et udkantsområde.

Det er i øvrigt ikke muligt at opsige sit abonnement via telefonen.
Jeg kan ikke opnå nogen form for kompensation for, at mit netværk ikke
har virket. Kundeservice oplyser blot, at det er nok fordi, jeg ikke
har registreret mit modem korrekt - og jeg jo bare kan udfylde
formularen igen. Som kunde mener jeg ikke, at det kan være mit ansvar
eller problem, at Ice-net ikke ved, hvilke kunder, der har hvilken
modem - når de selv har solgt mig det pågældende modem.

Hvorom alt er, så kan Sejlnet.dk ikke anbefale at investere i det dyre
og gammeldags uhandy modem fra Ice-net. Internettet er dyrt samlignet
med andre producenter på markedet, og man får ikke meget kundeservice,
når man har brug for hjælp.

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-10 09:09

Hej,

ditto her - fuldstændigt samme oplevelser - og samme resultat, jeg opsagde
abonnementet øjeblikkeligt.

Det som startede som et rimeligt tilbud og et godt produkt til sejlerfolket,
er desværre blevet sjoflet og nærmest en joke i dag - det er dyrt, dårligere
betingelser, dårligere dækning og en ledelse der er fuldstændigt ligeglade
med kunderne - profit er eneste parameter.

Jeg kan heller ikke anbefale Icenet mere.

venlig hilsen

JN

Fra : steffen skov

Dato : 02-09-10 17:34

O-Høj
Jeg skal hverken angribe eller forsvare noget, men kun beskrive min
oplevelse af nedenstående fænomen.
Da jeg fik benævnte formular til udfyldelse med personlige oplysninger, for
at registrere modemet, tænkte jeg på hacking. Jeg ringede til support, og
jeg kom forbavsende hurtigt igennem. Den unge mand sagde, at det var godt
nok, men nu ville han aktivere mit modem. Han fik mit nummer fra modemet, og
efter 5 min., var tilkoblet Ice Net. Det var jo upåklageligt.
Det der undrer mig er, at man sender en formular ud til udfyldning, når man
ikke har adgang til Internettet.Desuden er det blevet dyrere. Før havde jeg
fri upload og download i abonnementet. Nu er der en grænse. Dækningen
oplever jeg også som være blevet ringere. Den har dog virket i år på min tur
fra Århus og Sjælland rundt.
Nu hedder firmaet pludseligt Net 1, med nye løfter om bedre dækning og bedre
service til billigere priser. Det bliver spændende, hvad det ender i.
Jeg fortsætter med abon. "lidt", da jeg har installeret en Procon-antenne i
båden, og jeg synes det virker godt.
Der har været mange skriblerier om "Icenet" både for og i mod i denne
gruppe! Mærkeligt der er så divergerende erfaringer med nettet?
Nu skal vi nyde "Indian-summer" og glemme august.
God vind! Hilsen Steffen
---
"E`BAAD", Pd nr. 18,
Bådlauget Krogen, Århus

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 10-09-10 20:59

Nu ved jeg ikke hvad sejlnet er for en inferiør størrelse, men hvis ikke
'testeren' får den tanke lige at sætte det til inden man står i Bogense og
det tager vedkommende 3-4 minutter at finde supporttelefonnummeret på
web'en, så er det måske noget med kompetencerne.

Jeg deler 110% Flemming Torps erfaringer. Det virker super fint og man har
forbindelse stort set overalt, hvis man har et af de nyere modems (som har
samme størrelse som 3's; kan ses på web'en, men det er måske for kompliceret
....) og en ekstern antenne.

Løsningen er i den dyre ende. Det er der ingen tvivl om.

Bjarke

Fra : Trine Søe

Dato : 03-09-10 02:01

Jeg har nu skiftet til en stick fra 3 og derudover Iphone, som jeg vil
teste i sidste del af sæsonen.

Jeg synes bare det er synd, for dem der bliver fristet af ICE-nets
tilbud - blandt andet i diverse sejlerblade. Men hvis nogen er
fristet, så har jeg da et modem til salg

Vender tilbage når jeg har testet 3 sticken. så kan I få en
opdatering.

Trine Søe
Rica, plads N70 Dragør
http://www.sejlnet.dk

Fra : HKN

Dato : 03-09-10 09:54

Se mit indlæg tidligere i denne tråd ang 3

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-10 15:21

Det kan undre, at der er så forskellige erfaringer med - næsten -
samme produkt. Tidligere benyttede jeg D10 modem'et og supplerede
senere med den lille antenne med magneten (som f.eks. kan sættes på
bilens tag) ... Den fik lige slettet magnetstriben i flere af mine
kort ... ...
Den løsning var jeg ikke tilfreds med.

Netop hjemkommet fra en herlig sejltur i den Stockholmske Skærgård må
jeg sige, at mine erfaringer med det nye set up har været rigtig gode.
Det var en tur syd om Sverige, men på intet tidspunkt så langt fra
land, som f.eks. Anholt, som nogle har nævnt ...

Inden afgang i år investerede jeg i en ny Procom-antenne monteret i
mastetoppen dedikeret til NMT-nettet og modem/router D35 fra ice.net,
som er monteret nede under bordet i kahytten.

Jeg har ikke logget forbindelsen alle steder under vejs (har ikke kørt
konstant), men intet sted på turen var jeg uden internet-forbindelse,
når jeg koblede op. Routeren fungerer fint. Jeg - og andre - kan sidde
i cocpittet med min lille eee-PC (som er utroligt batteri-effektiv) og
surfe og læse/sende mails - bare ikke i solskin. Ofte var tre personer
koblet op trådløst samtidigt uden nævneværdig degradering af
performance.

Min 3-telefon og mit lille 3-modem faldt ud flere steder. Men var
absolut nyttigt, hvis jeg ikke havde haft ice.net-forbindelsen.

Hastigheden på ice.net-forbindelsen var rimelig. Oftet ca. 1 mbit/s i
download og næsten det samme ved upload, hvilket overraskede mig ift.
tidligere erfaringer med D10-modem'et.

Jeg vil fortsætte med mit abonnement - ikke mindst fordi det omfatter
DK, N og S uden man skal betale ekstra for roaming ... 3 har også
samme takst for DK og S.

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

PS - Fik også installeret en ny VHF-antenne fra Procom. Det viste sig,
at jeg nu kan "se" større skibe i en afstand op til 30+ SM via
AIS-modtageren ... Med den gamle antenne (og kabel) var det 5 - 8 SM

Fra : Unique

Dato : 08-09-10 17:30

Hej,

Enig med Flemming. Fik fat i et D35 modem på en blå avis lignende side for
en 500 mand & monteret med Procom CXL 70-3/h: 440 - 470 MHz r det noget der
sparker r...
For dig der stadig tror på ICE / Net 1 følg med her:

Generelt:
http://baatplassen.no/i/index.php/topic/38361-ice-mobile-broadband/

Om Antenner:
http://baatplassen.no/i/index.php/topic/46850-ice-antenne-til-baaten-hvor-faar-jeg-tak-i-det/
http://www.ukw-berichte.de/English/ukw-docs/antennas/procom/omnidir/base-470.html
http://www.procom.dk/eng/Page_menu/Products/Marine_Antennas/225_-_470_MHz

Om NMT: http://baatplassen.no/i/index.php/topic/16244-nmt450-kommer-tilbake/

Om tweaks and peaks omkring EVDO teknologien: http://evdotips.blogspot.com/

Om NET 1 overlever trods deres stort set ikke eksisterende marketing i et
marked hvor selv ludere og lommetyve etablerer sig som både 3 & 4G udbydere
er naturligvis svært at forudsige.
Fact er dog at der står en stor vel´havende pengetank bag NET 1 & 450 EDVO
teknologien er meget brugt i både nord & syd aAmerica samt Asien,,,så helt
galt går det næppe,,,

Greetings,,,

s/y Unique

Fra : blueocean

Dato : 13-09-10 03:27

On 10 Sep., 21:58, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
wrote:
> [...]
> ...) og en ekstern antenne.
>
> Løsningen er i den dyre ende. Det er der ingen tvivl om.

Undre mig over at på deres web, er kun D35 routren nævnt, hvad med D50
modemet er det droppet, D10 er vel dødt, men der står intet om det. På
den svenske side (norske) er D50 modemet med i deres salg side. men
jeg kan ikke se den i den Danske version.

Gert

Fra : Unique

Dato : 13-09-10 19:16

D35 outperformer alle tidligere modems. Er trådløst i begge ender, connecter
selv & "idler" når det ikke bliver brugt.
Du kan jo evt byde den inferiøre side sejlnet.dk kr 250 for det de har til
salg. Ellers er der 2 stk til salg her:
http://www.danske-torpare.dk/torparemarked/tingogsager.asp
Er du abonnent hos Net 1 er der ikke noget problem i at opgradere fra fx D10
eller D50 til D35 der er købt privat.
/c

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 13-09-10 20:21

?? JO.... det er måske rigtigt, men D50 og D35 kører samme protokol på
lavhastighedssiden (mod nettet), hvor der normalt er noget at hente (og hvor
D10 er skidt), så hvis ikke man er interesseret i wlan funktionaliteten, så
er der vel ikke noget at hente ved at skifte fra D50 til D35 ?

Bjarke