USA vil have 80 kroner for indrejse
Fra : Jet

Dato : 09-08-10 09:50

8. september kommer det til at koste danskere og andre EU-borgere 80
kroner i gebyr at søge om indrejsetilladelse til USA. Læs mere her:
http://www.berlingske.dk/verden/usa-vil-have-80-kroner-indrejse
velbekomme !
/jet

Fra : smiley

Dato : 09-08-10 17:16

On 09-08-2010 17:49, Jet wrote:
> 8. september kommer det til at koste danskere og andre EU-borgere 80
> kroner i gebyr at søge om indrejsetilladelse til USA. Læs mere her:
> [...]

Tak for det. Jeg betaler vidst omkring 1.800 kr for
at rejse ind i Indien, Brasillien forlanger 1.600 kr
Kina skal ha det samme, Australien kun 500 kr.
Hva var det du skrev 80 kr, uuha da da.. Vi må nedsætte
en kommision, det er da aaaalt for billigt. -max-

Fra : Elmer Fjort

Dato : 09-08-10 19:28

"smiley" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hva var det du skrev 80 kr, uuha da da.. Vi må nedsætte
> en kommision, det er da aaaalt for billigt. -max-

De priser du nævner er de ikke helt i skoven?
Godt nok er det snart en del år siden jeg var både i Kina og Brasilien.
Fik at vide at et visum til Kina kostede 200 kroner, men jeg kom aldrig
til at betale for noget.
Og til Brasilien, der var da slet ikke noget visum eller noget andet. Jeg
skulle faktisk lede efter en
til at stemple passet i Rio.

Har du så nogle link til steder hvor der står noget om de gebyrer du siger
de kræver.

Elmer

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 09-08-10 22:46

Elmer Fjort wrote:
> Fik at vide at et visum til Kina kostede 200 kroner, men
> jeg kom aldrig til at betale for noget.

Det koster 250,- nu.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : smiley

Dato : 10-08-10 08:30

On 09-08-2010 20:27, Elmer Fjort wrote:

> [...]
> til at stemple passet i Rio.
>
> Har du så nogle link til steder hvor der står noget om de gebyrer du siger

Her er en fuldstændig oversigt for amerikanske statsborgere:
https://www.visahq.com/visas.php

Men som nævnt af andre er der andre priser for visa til danskere.
Jeg syns alligevel eksemplet har relevans i forhold til artiklen
om at USA vil opkræve en "indrejse afgift". -max-

Fra : N_B_DK

Dato : 09-08-10 20:39

"smiley" <smileymaxphoto@gmail.com> wrote in message
> Australien kun 500 kr.

Det er forkert, et turist visa koster ikke noget at få.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 09-08-10 20:48

"smiley" <smileymaxphoto@gmail.com> wrote in message

> Tak for det. Jeg betaler vidst omkring 1.800 kr for
> at rejse ind i Indien

Almindeligt turist visum 350 kr:
http://www.indian-embassy.dk/consular/consular_fees.asp

Fra : smiley

Dato : 10-08-10 08:33

On 09-08-2010 21:47, Uffe Kousgaard wrote:
> "smiley"<smileymaxphoto@gmail.com> wrote in message

> Almindeligt turist visum 350 kr:
> http://www.indian-embassy.dk/consular/consular_fees.asp

Det er prisen for et 10 års visum for amerikanske statsborgere.

Men hvis en dansker betaler 350 for et alm. turist visum til
Indien, så ved jeg ikke lige hva den store hurlumhej er at
USA opkræver 80 kr. -max-

Fra : Jet

Dato : 09-08-10 13:02

On 9 Aug., 21:27, "Elmer Fjort" <whokn...@whocares.dk> wrote:

> [...]
>   til at stemple passet i Rio.
>
>   Har du så nogle link til steder hvor der står noget om de gebyrer du siger

Gå ind på Danmarks Ambassader for pg. lande og søg efter visum, der
får du også gebyret, her for Indien
http://www.ambnewdelhi.um.dk/en/menu/ConsularServices/NyeIndiskeVisumreglerForTurister60DagesKarenstidFoerGenindrejse/