Bulgarien - nogen tips ?
Fra : Freddy

Dato : 09-08-10 15:16

Hej.

Vi skal en tre dage til Sofia, og derpå tænker vi at køre rundt i en
leje-bil de næste tre-fire dage. Ren ferie.

Nogen problemer omkring kørsel i Bulgarien ? Leje af bil ?

Tips til hvad vi skal se i den aktionsradius ?
Hvordan er vejene ? Hvilken "marchhastighed" kan vi regne med ?

Ellers nogen gode råd ?

Freddy

Fra : Petersen Michael

Dato : 09-08-10 21:58

Freddy wrote:
> [...]
>
> Tips til hvad vi skal se i den aktionsradius ?
> Hvordan er vejene ? Hvilken "marchhastighed" kan vi regne med ?

Da jeg var der for nogle år siden. lejede vi i stedet en taxi chauffør på
dags basis
1) vi var fri for selv at finde rundt i mulderet
2) vi fik en personlig guide
Det kostde omregnet ca 300 kr pr dag

Michael Petersen

Jeg vil hellere have en dag med kampe, end en uden, med en masse tuden.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 14-08-10 04:53

Freddy skrev:
> [...]
>
> Tips til hvad vi skal se i den aktionsradius ?
> Hvordan er vejene ? Hvilken "marchhastighed" kan vi regne med ?

Jeg lejede bil for nogle år siden nær Sortehavet.
Jeg ville være mest nervøs over for, om lejebilen er rigtigt forsikret
og bruge meget energi på at sikre det.
Vejene var stort set OK, men nogle steder med enorme huller. De indfødte
vidste, hvor de var, og kørte i store buer udenom.
Nogle steder er der meget smalle veje, men køres alligevel ret hurtigt.
Vi blev advaret om, at nogle benzintanke solgte benzin, der ikke var ren.
Det er en meget god ting at kende det kyrilliske alfabet.
(Vi kender det russiske, som ligner en del)

Jeg ved ikke, hvordan det er at køre i en storby som Sofia, men det er
billigt at køre med tog.

Bjarne

Fra : Freddy

Dato : 15-08-10 01:13

> [...]
> (Vi kender det russiske, som ligner en del)
>
> Jeg ved ikke, hvordan det er at køre i en storby som Sofia, men det er

Ta for begge svar.
Vi besluttede - i dag - at leje en bil (uden fører - og vi skal
netop ikke køre i Sofia, men rundt i landet omkring. Jeg har checket
forsikringer. Har også hørt den med benzinen, ved bare ikke rigtigt
hvad jeg skal gøre med det - har jo ikke et laboratorium i lommen...
Forsikringen ser ud til at dække "alt muligt", så det håber jeg er OK.
Jeg har prøvet at køre i Estland, Letland, Lithauen - og værst: Polen.
Især i Polen kan man vel dårligt tale om færdselsuheld, nok snarere
færdselsheld - når det går godt. Vildt hassarderede overhalinger lige
før sving uden sigtbarhed... Høje hastigheder i forhold til de små
halvdårlige veje osv. Lebensmüde, som de siger sydpå...

Freddy