Lakskade under tankdæksel
Fra : Begbie

Dato : 10-08-10 13:00

I en periode har lakken under tankdækslet set lidt træt ud. Jeg gjorde
ikke noget, udover at være endnu mere opmærksom på at spilde benzin på
området.

Men jeg fik mig en grim overraskelse idag, da jeg skulle tanke. Lakken
i den pågældende område var nu helt "krøllet" og ødelagt. Den er
immervæk mindre end en uge siden jeg sidste tankede, jeg ved ikke om
varmen / fugten kunne ha' været medvirkende, men køn er det ikke.

Det er endnu kun under tankdæksel, men jeg ved ikke om det kan udvikle
sig videre. Jeg har tænkte at jeg kan...

1. Lade som ingenting og håb på det bedst... det er nok dumt.

2. Slibe det ødelagte lak væk, og derefter grundmale det pågældende
område - en delikat indgreb, som ikke er 100% sikker eller risikofrit.

3. Kontakt autolakeringen, som sikkert vil male hele tanken, dvs.
farvel de original klistemæker, usikkerhed i 100% farve match, samt en
større regning.

Hvad kan / skal man gøre?

Fra : Anders Giggolo

Dato : 27-08-10 21:08

Det lyder underligt, for lakker som er kemisk hærdet kan ikke opløses af
benzin.
Er det originallakken der koger op?

Du skal i hvert tilfælde stoppe processen ved at fjerne den maling som er
kogt op, slibe og male igen.

Anders