Firewall der kan klare min 60/60 Mbit Hjem~
Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 09-08-10 12:52

Hej

Er der nogle der der evt kan enbafele n fornuftig firewall til hjemme brug
der vil kunne klare de hastighedder på El-Selvskaberne efterhnden tilbyder
på Fibernet, f.eks en 60/60 Forbindelse ?

De de fleste firewalls jeg kender til til hjemme brug f.eks Zyxel, D-Link
ol. oftest må give op ved 25 Mbit.

Normalt laver jeg altid bare slev en Linux Box, men det kan jeg ikke lige
bruge i dette setup da det skal være så simpelt som muligt.

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-08-10 18:55

Kim M. Jørgensen wrote:

> Normalt laver jeg altid bare slev en Linux Box, men det kan jeg ikke
> lige bruge i dette setup da det skal være så simpelt som muligt.

Et Alix board med OpenWrt?

--
Jesper Lund

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 10-08-10 07:22

Jeg ville lige til denne kunde her nok foretrække en standard boks fra
Zyxel, D-link ller Netgear el. hvis det da findes i en udgave der er til at
betale sig fra der kan klare den hastighed.
Da kunden helst skal have noget simpelt som han kan forholde sig til. Selvom
der også er et fint og nemt overskueligt Web Interface i de fleste Linux
Bokse.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-08-10 08:23

On Tue, 10 Aug 2010 08:22:18 +0200, Kim M. Jørgensen
<kj-remove-@gidion.dk> wrote:

> Jeg ville lige til denne kunde her nok foretrække en standard boks fra
> Zyxel, D-link ller Netgear el. hvis det da findes i en udgave der er til at
> betale sig fra der kan klare den hastighed.

Se på Cisco ASA 5505.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 11-08-10 07:38

Ah ikke for at være krævende med dn prisplasse tror jeg ikke kan vil op i.
den er vidst også mere beregnet til Erhvervs brug.

Men har fundet denne her så åbenbart kan klare 85 MBit i Throuput

Zyxel NBG-419N
http://www.zyxel.dk/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161313&CategoryGroupNo=PDCA2009010

Fra : Jan Vennike

Dato : 05-10-10 01:07

On 11 Aug., 08:38, Kim M. Jørgensen <kj-remo...@gidion.dk> wrote:
> [...]
> den er vidst også mere beregnet til Erhvervs brug.
>
> Men har fundet denne her så åbenbart kan klare 85 MBit i Throuput

Jeg står selv i samme sitaution - min er dog en anelse mere
kompliceret, da jeg også skal have VPN i routeren.

Jeg har efterhånden fundet frem til at det skal være en Draytek Vigor
2130 - den her: http://www.draytek.co.uk/products/vigor2130.html og se
testen her: http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/31132-draytek-vigor-2130n-reviewed
- den løber vist ikke tør for kapacitet foreløbigt

/Jan