Liit til rygestop
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-08-10 23:40

lad ikke det blive til en debat hvor folk moralisere - alle ved det og der
er ingen grund til at gentage det , det er ikke sundt ...."

jeg er om noget inkarneret tobaks ryger ca 40 smøger om dagen (mindst) ...
min olde far (som jeg fysisk ligner til forveksling) røg fra han var 12 til
han døde i en alder af 100 år og 6 dage min bilogiske far ryger mindst 60
smøger om dagen han nærmer sig de 70 år ...

jeg vil sige 40 % af min samlede livs kvalitet er forbundet med at drikke
kaffe og ryge ...

er jeg forhindret i at ryge så tænker jeg ca 80 % af tiden hvor jeg ikke kan
ryge ¨på hvornår jeg kan komme til at gøre det igen ..

jeg er på fly rejser med 3 negotin plaster og negotin tygge gummi det har 0
effekt ...

men en venininde af mig læste en bog der faktisk fik hende til at holde op
med at ryge - jeg kan bare ikke huske hvad den heder .. nogen bud ?

jeg kender flere der har taget den her pille kur som har virket men livet
har dog virket trist og meningsløst på dem efter ryge stopet .. så ...

Nogen bud ?

Mv.
BMM

Fra : simon

Dato : 09-08-10 11:32

Bo M Mogensen kom med følgende:
> [...]
>
> jeg kender flere der har taget den her pille kur som har virket men livet har
> dog virket trist og meningsløst på dem efter ryge stopet .. så ...

Jeg ved ikke om det er denne - det kan andre måske bekræfte:
http://www.saxo.com/dk/item/allen-carr-endelig-ikke-ryger-haeftet.aspx
Det allervigtigste er dog, at det er DIG, der bestemmer, at du ikke
VIL ryge mere - ikke af hensyn til andre, men af hensyn til dig selv.
Vi er alle forskellige - det, der virker på nogen, virker måske ikke
på andre.
God fornøjelse med stoppet :D
mvh
simon

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-08-10 16:15

"simon" <Fjern_nyhed.2010@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om det er denne - det kan andre måske bekræfte:
> http://www.saxo.com/dk/item/allen-carr-endelig-ikke-ryger-haeftet.aspx

vil se på den :)

> Det allervigtigste er dog, at det er DIG, der bestemmer, at du ikke
> VIL ryge mere - ikke af hensyn til andre, men af hensyn til dig selv.

ja ja - men jeg er i forvejen hensyns fuld ryger - jeg ryger ikke hvor folk
ikke ryger
med mindre det er hjemme ved mig selv ( med mindre der er børn så går jeg på
terresen)

> Vi er alle forskellige - det, der virker på nogen, virker måske ikke
> på andre.

jeg tror det handler om at opbygge en indstilling til det ..

> God fornøjelse med stoppet :D

jeg ved ikke om det ligefrem lykkedes men ... jeg vil begynde at undersøge
det :)

Fra : Steen Suder

Dato : 11-08-10 21:29

On 09-08-2010 00:40, Bo M Mogensen wrote:
> [...]
>
> jeg kender flere der har taget den her pille kur som har virket men livet
> har dog virket trist og meningsløst på dem efter ryge stopet .. så ...

Af egen erfaring... selvom jeg dog kun har røget moderat, hvilket vil
sige op til 25 om dagen.

Jeg prøvede i sin tid at holde flere gange uden held.
Der hvor det virkede - på 5. år nu - var at jeg greb en lille bitte
indskydelse. Det der tørre og stille "Næh..." netop som jeg havde grebet
ud efter pakken igen, mens jeg ventede på taxaen efter arbejde (var
konsulent udenbys), var det jeg greb.

Det er en anden måde at sige at jeg var klar og selv ville.

UDEN DEN ERKENDELSE ER DET NYTTESLØST!

Nicotinell og venner kan måske hjælpe med stille tørsten, men er ikke en
brugbar løsning hvis ikke du vil.

Jeg gjorde det efterfølgende, at jeg havde to halve pakker (gul Kings ;-
) liggende fremme i en skål i køkkenet.

Det gjorde at det ville være meget nemt for mig at gribe en cigaret,
hvis det skulle være. Mit lommefilosofiske rationale var at når
anstrengelsen for at skaffe noget røg var lille, ville indsatsen for at
stå i mod være tilsvarende lille. Dermed ville det være nemmere at lade
være.

Nu er pakkerne smidt ud - de udgjorde nok efterhånden en vis brandfare -
og kun ganske sjældent melder lysten sig.

En ven holdte med at ryge og jeg bilder mig ind at det skyldtes at jeg
påpegede den for mig dårlige sammenhæng mellem hans liberalistiske
livssyn og det faktum at hans liv faktisk blev styret af hans tobaksforbrug.
Der gik kun nogle dage før han holdte

Desuden... hvor godt er et nydelsesmiddel når man bruger det meget?
Det mister sin effekt, sin godhed, sin lækkerhed i mine øjne.

Lad forbruget af nydelsesmidler være en bevidst handling og tanke, hvis
det absolut skal være.

Skær ned på mængden og højn kvaliteten; så kan du både styre det og nyde
det mere.

--
Steen Suder

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-08-10 06:07

Den 11-08-2010 22:29, Steen Suder skrev:

> Af egen erfaring... selvom jeg dog kun har røget moderat, hvilket vil
> sige op til 25 om dagen.

Det er da også noget ...nogen dage sover jeg det meste af tiden så er
jeg også der nede ..

> [...]
> indskydelse. Det der tørre og stille "Næh..." netop som jeg havde grebet
> ud efter pakken igen, mens jeg ventede på taxaen efter arbejde (var

Det vil jeg ikke kunne ...

> Det er en anden måde at sige at jeg var klar og selv ville.
>
> UDEN DEN ERKENDELSE ER DET NYTTESLØST!

Det er jeg sgu også bange for ... det forbandede ved det er der er så
utroligt meget livs kvalitet forbundet med det ....

> Nicotinell og venner kan måske hjælpe med stille tørsten, men er ikke en
> brugbar løsning hvis ikke du vil.

det hjælper ikke en gang jeg har prøvet at tage 4 af det stærkeste
plaster på og tage 4 stk negotin tygge gumme det enste jeg fik ud af det
var dårlig mave ...

> [...]
> anstrengelsen for at skaffe noget røg var lille, ville indsatsen for at
> stå i mod være tilsvarende lille. Dermed ville det være nemmere at lade

Hmm jeg har været hvad man i gamle dage kaldte dipsoman i folkemunde
kvatals dranker fra jeg var 17 til jeg var 29 - jeg kan sagtens finde på
at købe et par flasker vin til hvis jeg for eller skulle få gæster kunne
ikke drømme om at røre dem ... ved ikke om det er det sammen - men det
er well i nærheden ...

> Nu er pakkerne smidt ud - de udgjorde nok efterhånden en vis brandfare -
> og kun ganske sjældent melder lysten sig.

skide godt ...

> [...]
> påpegede den for mig dårlige sammenhæng mellem hans liberalistiske
> livssyn og det faktum at hans liv faktisk blev styret af hans

jaee men jeg tror bare jeg har flere lig i lasten der er en del af
forklaringen tør lagte alkoholiker de ånder typisk negotin

> Desuden... hvor godt er et nydelsesmiddel når man bruger det meget?
> Det mister sin effekt, sin godhed, sin lækkerhed i mine øjne.

jeg kan jo huske det som barn når man kom ind i et hjem hvor der blev
røget mange smøger der stank jo sådan nærmest lidt af katte pis ...

> Lad forbruget af nydelsesmidler være en bevidst handling og tanke, hvis
> det absolut skal være.

jeg er ikke go til at være abstinent - det har jeg ikke røg rad til jeg
tror hvis jeg kunne slippe for abstinens perioden med svampex eller hvad
det nu heder så var der måske en chance ...

> Skær ned på mængden og højn kvaliteten; så kan du både styre det og nyde
> det mere.

jeg tror hvis jeg kunne vende mig til at ryge pibe igen det vile være
mærkbart bedre ... men det er jo mere ind det - hvis man siger man har 1
vågne timer i døgnet og der er en periode med livs kvalitet på en dag
så er tobaks rygning for mit vedkomende ved at udgøre de 40 - 50 % af
den dags livs kvalitet og det er meget at skære væk i håbet om at blive
100 år ...

Mv.
BMM

Fra : Steen Suder

Dato : 23-08-10 19:36

On 13-08-2010 07:06, Bo M. Mogensen wrote:

<KLIP>

> Det er jeg sgu også bange for ... det forbandede ved det er der er så
> utroligt meget livs kvalitet forbundet med det ....

Helt ind til benet: hvad er det reelt for en livskvalitet du har i kraft
af rygning?

- At du ikke ryster af abstinenser, hvis du undlader at ryge?

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Kim

Dato : 21-08-10 06:57

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> jeg kender flere der har taget den her pille kur som har virket men livet
> har dog virket trist og meningsløst på dem efter ryge stopet .. så ...

Jeg stoppede med denne her: http://www.rygefri.dk/

Ikke fra dag til dag, men fra jeg havde læst den var fornøjelsen ved rygning
faktisk slut, der gik vel yderligere 2-3 måneder før jeg ganske enkelt ikke
gad ryge mere fordi det simpelthen ikke længere var fedt.