Kun to IP/mac addresser
Fra : Herbert Jensen

Dato : 07-08-10 09:45

Hej,

Jeg har hørt at internetudbyderen Arrownet kun vil leverer max 2 IP adresser
på grund at
terror loven, jeg ringede så til dem og de bekrefter det, sådan var det
bare....

Er der en her der kan oplyse hvad der er op og ned i den historie. ?

Hilsen
Herbert

Fra : Ole C

Dato : 07-08-10 10:14

Herbert Jensen skrev blandt andet:

> [...]
> det bare....
>
> Er der en her der kan oplyse hvad der er op og ned i den historie. ?

Den juridiske side af sagen kan de nok bedre svar på i dk.videnskab.jura
I øvrigt er det helt normalt at udbyderen kun tilbyder én eller to
ip-adresser. Der er jo ikke et uendeligt antal til rådighed....

--
vh
Ole C

Fra : Snuden

Dato : 07-08-10 13:10

On Sat, 7 Aug 2010 11:14:09 +0200, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Den juridiske side af sagen kan de nok bedre svar på i dk.videnskab.jura
>I øvrigt er det helt normalt at udbyderen kun tilbyder én eller to
>ip-adresser. Der er jo ikke et uendeligt antal til rådighed....

Langt de fleste udbydere tilbyder kun én DHCP-tildelt IP-adresse. Vil
man have fast IP eller flere IP-adresser kan man købe sig til det.
--
Snuden

Fra : Ole C

Dato : 07-08-10 14:23

Snuden skrev blandt andet:

> Langt de fleste udbydere tilbyder kun én DHCP-tildelt IP-adresse. Vil
> man have fast IP eller flere IP-adresser kan man købe sig til det.

Tak for oplysningen - men det er nu nok Herbert Jensen der har brug for
den....
Mao. burde du have sendt dit indlæg som svar på hans indlæg - og ikke mit.

--
vh
Ole C

Fra : Snuden

Dato : 07-08-10 18:29

On Sat, 7 Aug 2010 15:23:21 +0200, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Tak for oplysningen - men det er nu nok Herbert Jensen der har brug for
>den....
>Mao. burde du have sendt dit indlæg som svar på hans indlæg - og ikke mit.

Mon ikke Herbert Jensen læser svaret alligevel? I øvrigt var det lige
så meget svar til dig som til Herbert.
--
Snuden

Fra : Ole C

Dato : 07-08-10 18:38

Snuden skrev blandt andet:

> Mon ikke Herbert Jensen læser svaret alligevel?

Det gør han muligvis - men det er da forvirrende at svare en anden end
spørgeren.
Forestil det at det foregik omkring et spisebord

> I øvrigt var det lige så meget svar til dig som til Herbert.

Nå? - hvad skulle jeg dog bruge svaret til?

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-10 08:19

Ole C skrev:

> Det gør han muligvis - men det er da forvirrende at svare en anden end
> spørgeren.

Det er helt normalt i en tråd i nyhedsgrupperne. Det er helt okay
når det er en generel oplysning.

Det er kun ved konkrete råd at det virker dumt, som f.eks. hvis
en svarer:

   Du skulle tage og installere Agent 1.93

hvis det er en anden der har et problem.

> Forestil det at det foregik omkring et spisebord

Det kan jeg let forestille mig. Sådan foregår det omkring et
spisebord og ethvert andet bord med deltagere omkring.

> Nå? - hvad skulle jeg dog bruge svaret til?

Det samme som mig: Ingenting.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 09-08-10 08:33

Bertel Lund Hansen skrev blandt andet:

> Det er helt normalt i en tråd i nyhedsgrupperne. Det er helt okay
> når det er en generel oplysning.

Det er noget rod - og at det ofte sker, gør det ikke mindre rodet.

> Det kan jeg let forestille mig. Sådan foregår det omkring et
> spisebord og ethvert andet bord med deltagere omkring.

Det må være nogle sære mennesker du omgås....

--
vh
Ole C

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-08-10 08:43

"Ole C" <mail@olec.invalid> writes:

>Det er noget rod - og at det ofte sker, gør det ikke mindre rodet.

Nej, det er jo lige præcis derfor, der ikke er en "To:" linje i
headeren på USENET-posts. Alle artikler er addresseret til alle.
Hvis man vil skrive til én bestemt person, bruger man mail.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-10 13:04

Ole C skrev:

> Det må være nogle sære mennesker du omgås....

Ja, bestemt. Det er den type der kaldes "normale danskere". De
skriver også på usenet i stor stil. De er faktisk overalt.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 09-08-10 13:57

> Ja, bestemt. Det er den type der kaldes "normale danskere". De
> skriver også på usenet i stor stil. De er faktisk overalt.

Så hvis personen der sidder ved den ene bordende under en middag hos dig,
stiller et spørgsmål, så vender du hovedet mod personen ved den anden
bordende, når du svarer.

Nå, nej, du sidder naturligvis selv for bordenden. Måske dem begge på én
gang.....

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-10 14:08

Ole C skrev:

> Så hvis personen der sidder ved den ene bordende under en middag hos dig,
> stiller et spørgsmål, så vender du hovedet mod personen ved den anden
> bordende, når du svarer.

Vender hovedet? Hvordan kom det nu ind i billedet?

--
Bertel

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-08-10 08:46

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er helt normalt i en tråd i nyhedsgrupperne. Det er helt okay
> når det er en generel oplysning.

Det er noget sjusk, Bertel. Jeg kan huske du selv har brokket dig over
det samme i anden anledning.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Herbert Jensen

Dato : 08-08-10 07:31

> [...]
> I øvrigt er det helt normalt at udbyderen kun tilbyder én eller to
> ip-adresser. Der er jo ikke et uendeligt antal til rådighed....

Tak for de svar der er kommet, og ja det er helt normalt at man kun får een
eller 2 IP adresser
fra udbyderen. Jeg har bare aldrig hørt dem bruge begrundelsen
"antiterrorloven" som begrundelse for at man ikke får flere. Det var det der
undrede mig, .... pu ha det skal være besværligt på grund af alle de
banditter...

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-08-10 09:37

Herbert Jensen wrote:

> [...]
> "antiterrorloven" som begrundelse for at man ikke får flere. Det var
> det der undrede mig, .... pu ha det skal være besværligt på grund af

A+/Arrownet har hele tiden haft en begrænsning i antallet af
IP-adresser. Det har intet med antiterrorlovgivning at gøre.

Fra : Mcwm

Dato : 08-08-10 11:14

Den 08-08-2010 08:30, Herbert Jensen skrev:

> Jeg har bare aldrig hørt dem bruge begrundelsen
> "antiterrorloven" som begrundelse for at man ikke får flere.

Den holder da heller ikke vand, da man hos fx Fullrate kan få 5 IP-adresser.

Venligst
Mcwm

Fra : Snuden

Dato : 08-08-10 19:15

On Sun, 08 Aug 2010 12:14:06 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Den holder da heller ikke vand, da man hos fx Fullrate kan få 5 IP-adresser.

Og 8 hos Telenor
--
Snuden

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-08-10 16:53

Herbert Jensen wrote:

> [...]
> adresser på grund at
> terror loven, jeg ringede så til dem og de bekrefter det, sådan var det

Nej, det er noget ævl. Arrownet har sikkert et tillægsprodukt med flere IP
adresser, men i langt de fleste tilfælde er folk bedre stillet med en NAT
router som laver et lokalnet i husstanden (forudsat at de får en
offentlig IP fra Arrownet).

Terrorister klarer sig i øvrigt fint med en IP adresse, allerhelst en
privat IP bag NAT så de deler offentlig IP med 117++ andre knap-så-meget-
terrorister som de kan skjule sig bag.

--
Jesper Lund