mus udenfor....
Fra : dufur

Dato : 07-08-10 01:38

Min kat syntes jeg skal se dens fangster inden de skal spises...
Og pt. skal det helst ske under min seng, som er for bred til at jeg kan
nå den derinde.
Ellers er der ingen problemer med at mad skal flyttes.
Mad i madskål spises der, en grilpølse spises hvor den findes mm
men fangsten skal jeg altså se, og det skal være inde i huset.

Hvordan afvendes den med det?

Jeg har prøvet at tage musen, når dette er muligt (sjældent), og så
flytte den ud til madskålen. Så bliver den spist derude.

Fra : Nana

Dato : 07-08-10 02:37

"dufur" <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har prøvet at tage musen, når dette er muligt (sjældent), og så flytte
> den ud til madskålen. Så bliver den spist derude.

Du kan ikke gøre så meget andet. Måske kraftigt vise at det ikke er ok ved
at sige højt NEEEJ samtidig med at du hælder musen indenfor. Vores kat tager
ikke fugle med hjem så ofte mere, efter at vi begyndte at tage dem fra ham.

Fra : oz3bto

Dato : 07-08-10 03:32

> [...]
>
> Jeg har prøvet at tage musen, når dette er muligt (sjældent), og så flytte
> den ud til madskålen. Så bliver den spist derude.

Vær lykkelig for at det er døde mus den slæber ind.. Vores kommer gerne med
dem levende så de kan leges med.. Også fugle rotter og div andre væsner de
kan finde derude

Fra : Heidi

Dato : 09-08-10 15:09

> Vær lykkelig for at det er døde mus den slæber ind.. Vores kommer gerne
> med dem levende så de kan leges med.. Også fugle rotter og div andre
> væsner de kan finde derude

Ja, en nat kan være laaaang med en skrigende mus og en jagtende kat i
soveværelset. Og smider man så katten ud, drøner musen rundt og piver og
skraber. Og hvem ved kl. midt on matten, hvor det nu var man stillede
musefælden *suk*

Så i mine øre lyder en død mus under sengen som en nem ting at leve med (den
kan vel tages ud med en kost eller rive)

Jeg tror ikke man skal skælde katten ud på nogen måde, så får man nok
snarere en hysterisk eller bange kat.

Men jeg er også lydhør for gode forslag :)

Hilsen Heidi
Miver og Mulles (Fredes) moar
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/sog_person.php?profile=324

Husk, overskuddet fra salget af Summerbird Chocolade mv. på http://choco.dk