Cassius
Fra : Pwh

Dato : 06-08-10 11:04

Jeg har lige været i kontakt med Connie (C.H) på hundegalleri.dk,
som nogle af de gamle her i gruppen nok kan huske

Hun har desværre fået sin Schæfer Cassius aflivet her i juni 2010
da dens gamle knæskade gav komplikationer da den skulle oprereres igen.
Hun har så bestilt en hvalp som hun får om 5 uger, livet går jo videre

Hun har droppet Usenet da hendes udbyder ikke har newsserver mere,
så derfor får i lige denne update fra mig af.

/Jens

Fra : shoteye

Dato : 06-08-10 08:09

On 6 Aug., 12:04, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Hun har droppet Usenet da hendes udbyder ikke har newsserver mere,

http://dotsrc.org/usenet/

Bruger de fleste

Fra : Pwh

Dato : 06-08-10 15:16

shoteye, skrev:

> http://dotsrc.org/usenet/
>
> Bruger de fleste

Jeg bruger sunsite.
Men kan da godt forstå at nogen ikke gider bøvlet,
også kun et spørgsmål om tid får usenet dør helt

/Jens

Fra : shoteye

Dato : 06-08-10 08:51

On 6 Aug., 16:16, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> [...]

Ovenstående er sunsite

Fra : Hm

Dato : 06-08-10 21:56

Tak for update, har af og til tænkt på hende og Cassius

hanne

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-08-10 13:27

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> da dens gamle knæskade gav komplikationer da den skulle oprereres igen.
> Hun har så bestilt en hvalp som hun får om 5 uger, livet går jo videre

Åh nej, den skønne vovse. Jeg kan huske, både da hun gik og ventede
utålmodigt på at hente ham, og de senere problemer med hans ben. Jeg håbede
på, at det ikke var så slemt. Jeg fulgte med stor interesse hendes blog om
Cassius. Godt for hende, at hun ikke helt har mistet modet, men er parat til
at starte forfra igen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 08-08-10 14:32

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> hendes blog om Cassius. Godt for hende, at hun ikke helt har mistet
> modet, men er parat til at starte forfra igen.

Jeg har jo selv måtte sande at den bedste kur når man mister en hund
er at få en ny.

OT.
Gad vide hvor længe ham John (jopa) holder ferie i Frankrig,
eller han har måske også droppet gruppen.
Kan værer han ikke gider værer her længere nu hvor han
ved at jeg ender op med en hund der er større end hans bette Milo

/Jens (hvis Balder nu vejer ca 20kg = ½ Angel)

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-08-10 14:41

> [...]
> Kan værer han ikke gider værer her længere nu hvor han
> ved at jeg ender op med en hund der er større end hans bette Milo

Det tror jeg næppe det er. Det er jo ikke størrelsen det kommer an på (siges
der)

> /Jens (hvis Balder nu vejer ca 20kg = ½ Angel)

Han bliver da vist et ordentligt "monstrum" når han er færdig med at vokse,
men jeg tror alligevel at han vil bevare respekten for Angel- Jeg tror at
hun er god til at opdrage ham.

Fra : Pwh

Dato : 08-08-10 16:14

Tove Krieger, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Det tror jeg næppe det er. Det er jo ikke størrelsen det kommer an på
> (siges der)

Når det drejer sig om hund gør det

> Han bliver da vist et ordentligt "monstrum" når han er færdig med at
> vokse, men jeg tror alligevel at han vil bevare respekten for Angel-
> Jeg tror at hun er god til at opdrage ham.

Han er nu som den søn hun aldrig fik, utroligt hvad hun efterhånden finder sig i
Jeg håber nu han bliver lidt mere social i forhold til andre hunde end Angel er det,
men det tyder det indtil videre på at han bliver.
Han er feks. meget forsigtig når han leger med hvalpe der er mindre end ham selv,
det synes jeg er gode tegn, han udviser heller aldrig agrassiv adfærd, der måtte jeg
værer over Angel da hun var hvalp.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-08-10 16:54

> [...]
> ham selv,
> det synes jeg er gode tegn, han udviser heller aldrig agrassiv adfærd, der

Det er dejligt at han ikke har en aggressiv adfærd. Det er faktisk alfa og
omega. Alene det, at han viser omsorg for små hvalpe tyder på, at han bliver
en rigtig god og kærlig hund, og resten er så op til dig. Du er jo mand for
at klare det ved jeg.

Fra : Pwh

Dato : 08-08-10 17:32

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> på, at han bliver en rigtig god og kærlig hund, og resten er så op
> til dig. Du er jo mand for at klare det ved jeg.

Han viser alle tegn på at blive en rar hund, det arbejder jeg også
på at han skal blive ved at slæbe ham rundt for at blive socaliceret.
At han så også bliver en rigtig Far's hund arbejder jeg også bevidst på
ved feks. at lade ham sove hos mig om natten, han fylder nu godt efterhånden
Helt ok med mig at han bliver meget vagtsom, det er han allerede,
også ok med mig at han i en given situation kan værer skarp.
Når man hører om alle de hjemmerøverier der er kommet på mode fatter jeg
efterhånden ikke at folk på landet tør gå i seng uden at have en stor hund
til at passe på.
Sov du måske ikke roligere om natten dengang Asia passede på hjemmet.

/Jens (som sover på terassen med største sindsro)

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-08-10 17:53

> Sov du måske ikke roligere om natten dengang Asia passede på hjemmet.

Uha jo. Det gjorde vi allesammen, for selvom hun var jordens rareste hund,
var der ingen der skulle prøve at bryde ind på hendes domæne.

Jeg savner også at vi ikke har hende nu, med den bande af store knægte der
terroriserer min mand og mig ved at at invadere vores have ustandselig,
banke på ruderne og smide sten på dem også. Jeg fatter ikke nutidens unge
mennesker. Der findes heldigvis mange af dem der er søde og velopdragne, og
så er der dem der uden for pædagogisk rækkevidde. Vi er desværre begge
blevet for gamle til anskaffe os en ny Asia, det vil blive for stor en
opgave for os, og en hund kan ikke være tjent med at den ikke kan få de
optimale betingelser, men sådan er der jo så meget når man kommer godt op i
alderen.

> /Jens (som sover på terassen med største sindsro)
Det kan du vist også roligt gøre. Ingen af dine hunde ville finde sig i at
du blev generet, så de passer godt på farmand.

Fra : JB

Dato : 08-08-10 18:17

"Tove Krieger" <missminimiv@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kan du vist også roligt gøre. Ingen af dine hunde ville finde sig i at
> du blev generet, så de passer godt på farmand.

Hej Tove.

Nu ved jeg ikke, hvor gamle I er. Men vi nærmer os de 70 og har alligevel
anskaffet to unge schæferhunde af brugslinier. Så det er ingen hindring for
at have stor hund, at man er lidt oppe i alderen.

Måske kunne i få jer en voksen hund, så slipper I for hvalpebesværet.

Vi har nu ikke fået schæferhundene af frygt for hjemmerøvere, vi bor i en
meget fredelig lille by, og vi har jo også vores dværgpinschere.

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 08-08-10 18:57

JB, skrev:

> Vi har nu ikke fået schæferhundene af frygt for hjemmerøvere, vi bor
> i en meget fredelig lille by, og vi har jo også vores dværgpinschere.

Jeg har nu heller ikke store hunde af frygt for overfald,
men det er da en rar fornemmelse at vide at der er nogen der passer på
som ikke bare kan larme, men også sætte sig i respekt fysisk.
Bare det at have en stor hund giver en god præventiv effekt.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-08-10 19:00

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> anskaffet to unge schæferhunde af brugslinier. Så det er ingen hindring
> for at have stor hund, at man er lidt oppe i alderen.

I vores tilfælde er det nok ikke så heldigt. Min mand er 70 (og har dårligt
hjerte), og jeg bliver 75 om et par måneder, desuden har jeg lidt vrøvl med
benene, og kan ikke gå så langt. Du kan nok se, at det ikke ville gå i
længden. Jeg skal dog indrømme at jeg har været fristet til at købe en
højavlsschæfer som Asia mange gange i de senere år, men er alligevel glad
for at vi ikke gjorde det. Det nytter jo ikke at man føler sig som en 40
årig, og er ungdommelig hvad den "øverste etage" angår, når resten ikke
rigtigt kan følge med..

> Vi har nu ikke fået schæferhundene af frygt for hjemmerøvere, vi bor i en
> meget fredelig lille by, og vi har jo også vores dværgpinschere.

Jeg kan da ikke sige mig fri for at være en smule misundelig, men jeg håber
at I vil få gavn og glæde af jeres hunde i mange år fremover, for der findes
da ikke noget dejligere, selvfølgelig bortset fra vores lille hunkat som vi
forguder.

Fra : Pwh

Dato : 08-08-10 18:54

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> knægte der terroriserer min mand og mig ved at at invadere vores have
> ustandselig, banke på ruderne og smide sten på dem også. Jeg fatter

Mange af dem er uden for pædagogisk rækkevidde,
men en stor hund har de respekt for
I går aftes var jeg på Engen med Angel og Balder.
Mens Balder legede med en lille hvalp ankom den lokale knallertbande,
ok så længe de holder sig i ro ude ved bænkene.
Men en af dem syntes det var smart at kører ind på plænen, da Angel begyndte
at knurrer og gø af ham mistede han helt lysten til at fortsætte kørslen

> [...]
> være tjent med at den ikke kan få de optimale betingelser, men sådan
> er der jo så meget når man kommer godt op i alderen.

Så skulle det værer en voksen hund, så gammel er du vel heller ikke

> Det kan du vist også roligt gøre. Ingen af dine hunde ville finde sig
> i at du blev generet, så de passer godt på farmand.

I går nat begyndte Balder pludselig at knurrer ildevarslende,
jeg kunne ikke hører noget, men lod ham bare knurrer løs.
Et øjeblik efter var der vildt katteslagsmål i min have, ved ikke om det var min egen kat,
men Balder havde altså hørt at der var ubudne gæster på grunden, flot siger jeg bare

/Jens (som blev reddet fra en blodtørstig kat af Balder)