Ubuntu: Java er forsvundet ....
Fra : Jan Birk

Dato : 06-08-10 12:56

.... på mystisk vis

Jeg havde/har et behov for at bruge Sun's java / FF plugin i stedet for
Icetee som default var installeret.

1) Fjernede Icetee via 'software centret'

2) Ville så via Software centret/synaptic installere Suns java. Den var
der ikke.

3) Prøvede så:
-------------------------
sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Package sun-java6-jdk is not available, but is referred to by another
package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
E: Package sun-java6-jdk has no installation candidate
--------------------------

Heller ikke godt.....

I 'Software Sources' er der hak i Multiverse.

Hvad har jeg mon overset?

På forhånd tak

/Jan

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-08-10 13:04

http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=10191

Fra : Jan Birk

Dato : 06-08-10 14:00

Hej

> http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=10191

Tusind tak for forslaget.

Desværre hjalp det ikke meget (har ikke gjort det manuelt - da jeg helst
vil have det i pakkesystemet - hvilket jeg ikke skrev).

Jeg havde ikke luret "ubuntu-restricted-extras" men har tilsyneladende
installeret pakken allerede:

-----
root@kpc# apt-get install ubuntu-restricted-extras
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
ubuntu-restricted-extras is already the newest version.
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 1 not upgraded.
------

Så installationen - hvis jeg gør det rigtigt:
----
[...]

Giver stadig samme problem. Java er forsvundet fra mine kanaler??

Er det meningen at det skal være sådan? Hvis ja, må jeg jo ty til den
manuelle metode

Pft

/Jan

Fra : lejf jessen

Dato : 07-08-10 10:02

Den 06-08-2010 14:04, Thorbjørn Ravn Andersen, 20100806 skrev:

> http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=10191

Tusind tak ! Det var lige det der fik mig i banken igen

Mvh. Lejf

Fra : Claus Albøge

Dato : 06-08-10 15:06

Hej,

> [...]

> --------------------------
>
> Heller ikke godt.....
>
> I 'Software Sources' er der hak i Multiverse.

Har du Canonicals 'partner' repository aktiveret?
(grep partner /etc/apt/sources.list)

/Claus A

Fra : Jan Birk

Dato : 06-08-10 15:32

Hej og tusind tak

> Har du Canonicals 'partner' repository aktiveret?
> (grep partner /etc/apt/sources.list)

Nej det har jeg ikke. Det ser også lidt underligt ud;

-----
## Uncomment the following two lines to add software from Canonical's
## 'partner' repository. This software is not part of Ubuntu, but is
## offered by Canonical and the respective vendors as a service to Ubuntu
## users.
# deb http://archive.canonical.com/ubuntu hardy partner
# deb-src http://archive.canonical.com/ubuntu hardy partner
-------

Hardy er vist en ældre ting (bruger 10.04).

Men jeg bør udkommentere den og prøve igen eller er hele
/etc/apt/sources.list mon lidt for gammel?

Pft

/Jan

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-08-10 15:59

Jan Birk wrote:

> [...]
>
> Hardy er vist en ældre ting (bruger 10.04).
>
> Men jeg bør udkommentere den og prøve igen eller er hele
> /etc/apt/sources.list mon lidt for gammel?

Udkommenter og ret hardy til lucid.

--
Jesper Lund