Ustabil ADSL. Skal jeg prøve mobiltbredbån~
Fra : Paul-J 2660Brøndby

Dato : 06-08-10 09:21

Jeg har en 6Mbit TelmoreADSL. Det går meget ofte ned på hverdage mellem circa 9 og 10.
Korte afbrydelser på circa 15 min. Det går mig på nerverne. Udenfor kontortid er der
ingen problemer.
Det er i Kbh indre by. Jeg tror det skyldes overbelastning når alle kontorer og butikker
åbner. Eller har jeg en dårlig kobberlinie?
Der står intet på TDCs driftsinfo side.
Kan jeg forvente bedre med Telmore mobilt bredbånd?
For mig er stabilitet vigtigere end hastighed. 2Mbit er nok, bare jeg får en brugbar
forbindelse 99% af tiden.

Fra : Ole C

Dato : 06-08-10 10:05

Paul-J 2660Brøndby skrev blandt andet:

> [...]
> For mig er stabilitet vigtigere end hastighed. 2Mbit er nok, bare jeg
> får en brugbar forbindelse 99% af tiden.

Om en mobilforbindelse vil være mere stabil, kan kun et forsøg vise.
Men det lyder ikke som om du har prøvet at fejlmelde din
Telmore-forbindelse. Det måtte vel være første skridt...

--
vh
Ole C

Fra : Paul-J 2660Brøndby

Dato : 06-08-10 10:08

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men det lyder ikke som om du har prøvet at fejlmelde din Telmore-forbindelse. Det

Telmore henviser altid til tdc
TDC har været 1 gang på stedet og teste forbindelsen. De fandt ingen fejl på det
tidspunkt.

Fra : Ole C

Dato : 06-08-10 10:11

Paul-J 2660Brøndby skrev blandt andet:

> Telmore henviser altid til tdc
> TDC har været 1 gang på stedet og teste forbindelsen. De fandt ingen
> fejl på det tidspunkt.

Tja, én gang er jo ingen gang...

Hvordan er din pc tilsluttet? Med kabel eller trådløst?

--
vh
Ole C

Fra : janus

Dato : 18-08-10 14:38

Hejsa Ole C.

Du er såmænd vist bare pænt uheldig med din Telmore linje.

Jeg har arbejdet utroligt meget med at teste mobilt bredbånd til en
lille portal om emnet og jeg vil ikke anbefale det, når stabilitet er
det vigtigste parameter.

De mobile bredbånd har det med at være en anelse ustabile og hoppe
også pænt op og ned i både ping og hastighed.

Jeg vil forslå at du ganske enkelt skifter over til en anden ADSL
udbyder.

hvis du skal bruge et mobilt bredbånd under skiftet vil jeg anbefale
at du bruger CBBs billigste løsning eller Oister. Du kan læse lidt om
dem på http://www.bredbaandmobilt.dk

ADSl kan du se en samlet prisliste over på http://www.danskbredbaand.info

Rigtig god fornøjelse.

Fra : Ole C

Dato : 18-08-10 22:10

janus skrev blandt andet:

> Hejsa Ole C.
>
> Du er såmænd vist bare pænt uheldig med din Telmore linje.

Hvorfor mener du det?
Jeg har skam ikke givet udtryk for problemer - men "Paul-J 2660Brøndby"
har....

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-08-10 11:29

Paul-J 2660Brøndby skrev:

> For mig er stabilitet vigtigere end hastighed. 2Mbit er nok, bare jeg får en brugbar
> forbindelse 99% af tiden.

Jeg vil råde dig til at prøve fejlmelding sådan som også andre
foreslår.

Hvad mobilnet angår ville jeg kikke på Oister. Oister kører med
et tilbud med tilfredshed eller pengene tilbage. Første måned
koster 1 kr. (binding i 6 måneder). De bruger 3's net som er det
bedste datamobilnet.

Jeg har ingen personlig erfaring med Oister, men bygger det på
andres omtale.

--
Bertel

Fra : Martin [TMM]

Dato : 06-08-10 14:40

Hej
On 06-08-2010 12:29, Bertel Lund Hansen wrote:
> Jeg har ingen personlig erfaring med Oister, men bygger det på
> andres omtale.

Jeg har prøvet 3's mobildata i ca 5-10 minutter, og det virkede perfekt.
Derfor konkluderer jeg at det bare er klippestabilt på alle leder og kanter!

/Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-08-10 15:44

Martin [TMM] skrev:

> Jeg har prøvet 3's mobildata i ca 5-10 minutter, og det virkede perfekt.
> Derfor konkluderer jeg at det bare er klippestabilt på alle leder og kanter!

Det hedder "ledder".

--
Bertel

Fra : Erik Olsen

Dato : 06-08-10 16:28

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det hedder "ledder".

Bertel, vi er ikke i sproggruppen!

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Martin [TMM]

Dato : 06-08-10 17:59

Hej
On 06-08-2010 17:28, Erik Olsen wrote:
> Bertel, vi er ikke i sproggruppen!

Hihi, og så kneb det endda for den aldrende skolelærer, at forholde sig
til indholdet i den skrevne tekst.
Man skal ikke forvente for meget.

Mvh
Martin

Fra : Martin [TMM]

Dato : 06-08-10 16:29

Hej
On 06-08-2010 16:44, Bertel Lund Hansen wrote:
> Det hedder "ledder".

Den kan vi tage i sproggruppen, i en uge med to torsdage.
Du forstod vist meningen?

/Martin

Fra : Hauge

Dato : 06-08-10 16:55

Martin [TMM] skrev:
> Du forstod vist meningen?

Tror du virkelig?

/Hauge

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-08-10 16:56

Paul-J 2660Brøndby <getpaul@get2net.dk> wrote:

> Kan jeg forvente bedre med Telmore mobilt bredbånd?

Tja!

Min erfaring med MiFi er, at når man downloader en stor fil går
forbindelsen død efter nogle MB. Jeg har så fået det råd, at benytte en
Download Manager. Og det virker nogenlunde, men det forudsætter, at det
site man henter den store fil fra understøtter Resume.

Og så kommer (muligvis) problemet ved MiFi only; hvordan med Updates -
Mac og Windows? Understøtter f.eks Windows Update Resume?

> For mig er stabilitet vigtigere end hastighed. 2Mbit er nok, bare jeg får
> en brugbar forbindelse 99% af tiden.

Det kommer an på dækning og hvor du bor.

Du kunne afprøve TDC (BB2Go Cash) og 3 (EasyInternet Tank&Surf) i en uge
først - og evt Oister's Startpakke. Oister bruger 3's net, så du kunne
evt springe 3 over, men Oister er en billigløsning. For at se hvad der
er bedst. Kræver selvfølgelig at du har et modem. Det kunne du anskaffe
med een af de 2 første ab-typer. TDC's modem ved jeg virker med 3. 3's
modem virker sikkert osse med de andre's net.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Erik Olsen

Dato : 06-08-10 17:02

Paul-J 2660Brøndby wrote:
> [...]
> For mig er stabilitet vigtigere end hastighed. 2Mbit er nok, bare jeg
> får en brugbar forbindelse 99% af tiden.

Overvej lige dit sidste udsagn igen.

På et døgn er der 24*60 minutter, og en nedetid på 1 % heraf er 14,4
minutter. Det tror jeg ikke du vil være tilfreds med.

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-08-10 18:36

Axel Hammerschmidt wrote:

> [...]
> Download Manager. Og det virker nogenlunde, men det forudsætter, at det
> site man henter den store fil fra understøtter Resume.

Det er ikke et problem som jeg oplever med Oister og Linux.

Men jeg vil, af andre årsager, til enhver tid foretrække en kablet
internetforbindelse. Mobilt bredbånd er smart når man skal rundt i byen
eller landet, og der såmænd er udmærkede hastigheder mange steder, men
latency er ikke god (flere hundrede ms). Interaktiv trafik, specielt SSH,
VNC o.lign., kræver sin tålmodighed.

--
Jesper Lund

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-08-10 16:17

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

> Det er ikke et problem som jeg oplever med Oister og Linux.

Oister benytter ellers 3's net.

Det ku' muligvis være det USB HSDPA modem jeg benyttede, Huawei E1550.

Hvor stor en fil er det da lykkedes for dig at hente?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Sune

Dato : 06-08-10 23:07

On Fri, 6 Aug 2010 10:20:54 +0200, "Paul-J 2660Brøndby"
<getpaul@get2net.dk> wrote:

>Jeg har en 6Mbit TelmoreADSL. Det går meget ofte ned på hverdage mellem circa 9 og 10.

Hvis den ligefrem 'går ned', må der være en router-log et sted du kan
smide i hovedet på TelmoreADSL - så må de fejlfinde indtil det er fixet
- evt. med TDCs hjælp.

Mvh
Sune

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-08-10 16:55

Axel Hammerschmidt wrote:

> Oister benytter ellers 3's net.
>
> Det ku' muligvis være det USB HSDPA modem jeg benyttede, Huawei E1550.
>
> Hvor stor en fil er det da lykkedes for dig at hente?

Jeg har et Huawei E160G HSDPA USB modem. Jeg kan ikke huske
filstørrelsen, men jeg mener at det var omkring 100 MB.

Med 10 GB max per måned er der grænser for hvor meget man kan teste

--
Jesper Lund

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-08-10 21:13

> [...]

> filstørrelsen, men jeg mener at det var omkring 100 MB.
>
> Med 10 GB max per måned er der grænser for hvor meget man kan teste

Jeg nåede ikke over 10 MB. Det hænger nok sammen med latency. Hvis det
skyldes noget lokalt skulle man kunne indstille "noget" i Reg basen til
at fortsætte, men er det afhængig af host er der jo ikke noget at gøre.

Jeg har en TP med indbygget modem og prøver næste gang med den for at se
om problemet skyldes modem.

--
Ikke ham på Facebook.