Bænke på tværs i cockpit
Fra : Mads Madsen

Dato : 05-08-10 22:00

Vi skal ud og kigge på båd for første gang og er faldet over en Salta 26
der kan passe i budgettet. Den er rimeligt standart udstyret i forhold
til andre både i den størrelse og prisklasse, men har en enkelt lidt
sjov detalje. Bænkene i cockpittet står på tværs i stedet for på langs
af båden. En bagerst ved rorpinden og en forest foran nedgangen til
kahytten.

Umiddelbart synes vi nok det er lidt underligt, men vi ville høre om der
er nogen der har prøvet sådan en konfiguration og kan sige noget godt
eller skidt om det?

Mvh.
Mads

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-08-10 23:06

"Mads Madsen" <post@FJERNmadsmadsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Umiddelbart synes vi nok det er lidt underligt, men vi ville høre om der
> er nogen der har prøvet sådan en konfiguration og kan sige noget godt

Se på både der sejler kanalrundfart i f.eks. København, de har alle sæder så
man kigger fremmad...

Kommer du ud i lidt søgang, så vil du nok opleve at man rutcher frem og
tilbage, medmindre bænken er udformet som en bølge, således man kan side
vandret uanset hvordan båden ligger i vandet...
det bruges på sejlbåde som holdes rimeligt støt af sejlet hvorimod det ikke
rigtigt vil give mening i en motorbåd fordi den ruller frem og tilbage....

Mvh
JR

Fra : HKN

Dato : 05-08-10 23:57

On 5 Aug., 23:00, Mads Madsen <p...@FJERNmadsmadsen.dk> wrote:
> [...]
>
> Umiddelbart synes vi nok det er lidt underligt, men vi ville høre om der
> er nogen der har prøvet sådan en konfiguration og kan sige noget godt

Sådan er det i flere både - men man ser det ikke så ofte. Jeg havde en
BB 10M hvor bænken længst agter sad sådan og det fandt jeg ikke spor
problematisk.

-Henrik

Fra : blueocean

Dato : 06-08-10 01:38

> [...]
>
> Umiddelbart synes vi nok det er lidt underligt, men vi ville høre om der
> er nogen der har prøvet sådan en konfiguration og kan sige noget godt

Hej Mads

Jeg har kigget på den båd du nævner og syntes at det er et godt valg
som første båd, hvad angår tværgående sæder i cookpittet, kan jeg se
på de billeder jeg har set, at det vil være nemt at montere et langs
gående sæde mellem forereste og bagerste bænk, den kan umiddelbart
laves så den evt. kan slås op/ned for at give plads i cookpittet. Med
lidt kreativitet kan du nemt lave noget pænt .

Jeg ville ikke lade det være en forhindring for evt. køb.

mvh.
Gert
Sy-Grog

Fra : HKN

Dato : 06-08-10 10:58

> [...]
> lidt kreativitet kan du nemt lave noget pænt .
>
> Jeg ville ikke lade det være en forhindring for evt. køb.

Tjekkede lige billeder også - det er da en fin båd! Jeg ville slet ikke have
nogle bekymringer over det - tværtimod giver det jo dejligt med plads i
cockpittet

God vind

-Henrik

Fra : Mads Madsen

Dato : 08-08-10 07:29

Mads Madsen skrev:
> [...]
>
> Umiddelbart synes vi nok det er lidt underligt, men vi ville høre om der
> er nogen der har prøvet sådan en konfiguration og kan sige noget godt

Tak for alle jeres svar!

Vi har været ude og kigge på båden og synes faktisk heller ikke at
konfigurationen med bænkene er et problem. Derimod var båden desværre
lidt for slidt at se til. Der var også kun næsten ståhøjde i kahytten.
Så vi kigger viddere efter andre både.

Mvh,
Mads