Ændre brugernavn i Ubuntu
Fra : Michael Dan

Dato : 05-08-10 12:11

Hej,

Hvis jeg ændre mit brugernavn 'michael' (System -> Administration ->
Bruger og Grupper) til feks Hr. Dan så skriver den stadigvæk michael
oppe i højre hjørne ved siden af Log ud menuen. Ved ikke hvad den
hedder, men den indeholder bla muligheden for at logge ud. Men når jeg
klikker på michael og menuen popper frem så står der Hr. Dan ved siden
af billedet.

/michael

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-08-10 16:30

Michael Dan <mail@mdan.dk> writes:

> [...]
> hedder, men den indeholder bla muligheden for at logge ud. Men når jeg
> klikker på michael og menuen popper frem så står der Hr. Dan ved siden

Du skal ikke ændre dit interne navn - det bruger systemet og det kan
ikke lide mellemrum dér - men kun det der bliver vist. Lad det forblive
som "michael" og nøjes med de synlige ting :)

Fra : Michael Dan

Dato : 05-08-10 17:07

On 05-08-2010 17:30, Thorbjørn Ravn Andersen, 20100805 wrote:

> Du skal ikke ændre dit interne navn - det bruger systemet og det kan
> ikke lide mellemrum dér - men kun det der bliver vist. Lad det forblive
> som "michael" og nøjes med de synlige ting :)

Jamen... hva' nu hvis jeg har været hos en numeorolog, eller hvad pokker
det nu hedder , og hun/han ikke synes michael er godt for min et
eller andet, skal jeg så geninstallere hele skidtet for, at skifte navn?

Det er veninde der skal sælge sin puter og hun vil ikke ha' navnet står
det. Jeg mener nu hun burde slette det hele.

/michael

Fra : Kent Friis

Dato : 05-08-10 17:10

Den Thu, 05 Aug 2010 18:07:16 +0200 skrev Michael Dan:

> Jamen... hva' nu hvis jeg har været hos en numeorolog, eller hvad pokker
> det nu hedder , og hun/han ikke synes michael er godt for min et
> eller andet, skal jeg så geninstallere hele skidtet for, at skifte navn?

Nej, men du skal finde på noget uden mellemrum.

> Det er veninde der skal sælge sin puter og hun vil ikke ha' navnet står
> det. Jeg mener nu hun burde slette det hele.

Enig. Navnet betyder ikke noget, det er indholdet af filerne der er
interessant.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-08-10 17:16

> [...]

> pokker det nu hedder , og hun/han ikke synes michael er godt for
> min et eller andet, skal jeg så geninstallere hele skidtet for, at

Oprette en ny bruger?

> Det er veninde der skal sælge sin puter og hun vil ikke ha' navnet
> står det. Jeg mener nu hun burde slette det hele.

Det tager en halv time at reinstallere Ubuntu fra bunden til den nye
køber. Gør det - så er der ikke yderligere bøvl med gamle ting eller
nowet.