Er der liv herinde? :-)
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-08-10 19:33

Er der nogle herinde, eller har Peter fået jaget alle væk?

Troels

Fra : Allan G

Dato : 04-08-10 19:42

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle herinde, eller har Peter fået jaget alle væk?
>
> Troels

I morgen kommer den spændende historie om hullet i livremmen der har flyttet
sig, desværrer.
Gid der var hjælp til Peter.

Mvh Allan

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-08-10 17:15

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> "Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse

> I morgen kommer den spændende historie om hullet i livremmen der har
> flyttet

Ohh du mindre kan skam også gøre det :)

sukker i kaffe mere eller mindre trivielle kiosk besøg osv -

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-08-10 07:11

> Er der nogle herinde, eller har Peter fået jaget alle væk?

Nej, vi er her endnu, men spørgsmålet er om Peter burde indberettes til hans
kommune. Det tyder på noget af et svigt, når han ikke er i behandling.

Mvh Maria

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 05-08-10 10:35

> Nej, vi er her endnu, men spørgsmålet er om Peter burde indberettes til
> hans kommune. Det tyder på noget af et svigt, når han ikke er i
> behandling.

Jeg er da alvorligt bange for at de er ligeglad.

En anden tanke er om "Peter Nicolaysen" herinde faktisk eksisterer i
virkeligheden - om det ikke bare er en troll?

Troels

Fra : S. Kann

Dato : 05-08-10 02:05

On 4 Aug., 20:33, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
wrote:
> Er der nogle herinde, eller har Peter fået jaget alle væk?
>
> Troels

Man kan betragte Peter Nicolaysen som en "living case". Når man - som
jeg - ikke er ret bekendt med psykiske syge, er det interessant at
iagttage. F. eks. finder det ret fascinerende, at et menneske mentalt
er i stand til at skrive et indlæg, og så besvare det - ret utroligt!
Det er dog ganske rigtigt set, at der må være tale om et svigt af en
eller anden slags, når han ikke er taget under behandling og ikke er
blevet fjernet fra adgangen til internettet.
Vi andre kan dog anvende NG, hvis vi vænner os til at altid kigge på
de seneste 10-12 meddelelser. Skulle der være relevant stof finder vi
det - men irriterende, det er det!
Stefan K

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-10 09:31

Den 05-08-2010 10:04, S. Kann skrev:

> Det er dog ganske rigtigt set, at der må være tale om et svigt af en
> eller anden slags, når han ikke er taget under behandling og ikke er
> blevet fjernet fra adgangen til internettet.

Det er i hvert fald trist at være vidne til og samtidig
vide, at man ikke kan give ham den hjælp, han så helt klart
har brug for. Der var lige en kort periode, hvor han vågnede
op, men det varede desværre ikke ret længe. Jeg håber, han
på et tidspunkt bliver i stand til at kunne se, når han har
brug for hjælp, på samme måde som Bo M. Mogensen.

Med hensyn til internetadgangen, skulle vi have lidt fred
igen; TDC har opsagt hans abonnement. Nu må vi så se, hvor
længe freden varer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 05-08-10 10:35

> Med hensyn til internetadgangen, skulle vi have lidt fred igen; TDC har
> opsagt hans abonnement. Nu må vi så se, hvor længe freden varer.

Nu spørger jeg lidt dumt, KILDE? Han har haft den lukket 1 gang før, det
kan være det er dét du evt. har hørt/læst?

Troels

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-10 10:47

Den 05-08-2010 11:34, Troels [around 9000] skrev:

> Nu spørger jeg lidt dumt, KILDE?

Jeg har fået en mail fra TDC.

> Han har haft den lukket
> 1 gang før, det kan være det er dét du evt. har hørt/læst?

Næppe, i så fald skule jeg have glemt mine egne indlæg.
Første lukning skete efter en klage fra mig, hvor Peter så
ignorerede diverse advarsler fra TDC. Denne gang har der
vist været flere klager at dømme efter diverse indlæg her og
i andre grupper.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 05-08-10 12:30

> [...]
> fra TDC. Denne gang har der vist været flere klager at dømme efter diverse

Det er da irriterende at du får alt snavet :( :P

Troels

Fra : Rado

Dato : 05-08-10 12:17

On Thu, 05 Aug 2010 10:31:07 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>har brug for. Der var lige en kort periode, hvor han vågnede
>op, men det varede desværre ikke ret længe.

Det var vist en anden person der lavede grin med ham.Tjek headeren, så
vil du se at de pågældende poster kom fra Sunsite.

Iøvrigt er det vist ikke helt legalt at udgive sig for en anden på den
måde?

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 05-08-10 12:31

> Iøvrigt er det vist ikke helt legalt at udgive sig for en anden på den
> måde?

Så længe det ikke kan vurderes at være til skade, tror jeg næppe der kommer
meget ud af dét.

Troels

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-10 12:47

Den 05-08-2010 13:17, Rado skrev:

> Det var vist en anden person der lavede grin med ham.Tjek headeren, så
> vil du se at de pågældende poster kom fra Sunsite.

Øv, det havde jeg ikke tjekket. Surt, hvis det er tilfældet
(Peter har dog også benyttet forskellige servere).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Imponér familie og venner med ny viden om danske ord og

Fra : kjaer

Dato : 06-08-10 20:42

Kim Ludvigsen wrote:

> Øv, det havde jeg ikke tjekket. Surt, hvis det er tilfældet
> (Peter har dog også benyttet forskellige servere).

Er det Troels(around9000) laver ikke en klage værd? At udgive sig for en
anden er på grænsen af det kriminelle, og meget gemen når hensigten er så
direkte som her.
At benytte forskellige servere er ikke ulovlig eller på nogen måde i strid
med nogen regler. Prøv lige at undersøge om din egen server er med på ideen
om klager.
Peter Nicolaysen har indtil nu ikke gjort noget ulovligt. Hvis man vil
anklage nogen for noget så må man vente til de har overtrådt en eller anden
lov.
Politiet i Danmark kan altså ikke anholde en mand fordi han ligner en der
godt kunne finde på at lave noget slemt!

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 07-08-10 00:24

> Politiet i Danmark kan altså ikke anholde en mand fordi han ligner en der
> godt kunne finde på at lave noget slemt!

Næ, men alene hans fortællinger om at begå selvmord, hans "farvel" herinde,
er nok til at han kan tages i varetægt pga. psykisk uligevægt.

Det er påfaldende at du har mere travlt med at brokke dig over mig, end
skaffe hjælpe til en mand der så tydeligt har behov for den.

Troels

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-08-10 03:09

Den 07-08-2010 01:24, Troels [around 9000] skrev:

> Næ, men alene hans fortællinger om at begå selvmord, hans "farvel"
> herinde, er nok til at han kan tages i varetægt pga. psykisk uligevægt.

Der er selvfølgelig større sandsynlighed for selvmord, hvis man er
psykisk syg. Der er en del med de kriterier du nævner ovenfor, de findes
bla. hos nogle teenagepiger, og andre der kan være selvmordstruede. Jeg
tror ikke at der er plads nok hvis de alle skal i varetægt Der er
vel også nogle der bruger selvmordstrusler, som et råb om hjælp - det
kunne måske også gælde Peter.

> Det er påfaldende at du har mere travlt med at brokke dig over mig, end
> skaffe hjælpe til en mand der så tydeligt har behov for den.

Er det så dig der skal hjælpe manden?. Det gør du ikke ved at skrive
indlæg i Peters navn. Det gør kun ondt værre, som det også fremkommer af
Peters svar til det. Der er det ved det, at en person med en
sindslidelse af Peters format,let kommer til at se dele af, eller hele
behandlersystemet som en stor sammensværgelse med det formål at skade ,
det kan også dreje sig om enkeltpersoner der også kan opfattes som en
del af "sammensværgelsen" - altså en form for paranoia. Men når man
læser mandens skriverier, så ser det ud til, at han kommer lidt op til
overfladen en gang imellem. Og det er jo en god ting trods alt God
weekend.

Karsten Jensen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 07-08-10 18:47

> [...]
> mandens skriverier, så ser det ud til, at han kommer lidt op til
> overfladen en gang imellem. Og det er jo en god ting trods alt God

Tja, jeg ville nu bare gerne have ham ud af gruppen og over til en blog
istedet, således gruppen bliver "brugbar" igen Kunne være han kunne
forvirres ud. (Jaja, den gik ikke...)

Hans argument er jo at man kan søge i grupperne. Dårligt argument, når det
eneste indlæggene handler om, er seksualitet, torturprogrammering, DJ Ævl og
Bjørnholt. (Nå jo, og DF)

Han ødelægger en god gruppe, og han virker mildest talt til at være ude af
balance. Jeg ville ønske der var bedre muligheder for hjælp til en person
som ham - ligesom der er enkelte personer i "mit univers" man kunne ønske
kunne "tvinges" i behandling (alkohol). Det er ikke brugerne af dk.helbred
det er synd for - det er Peter.

Troels

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-08-10 02:00

Den 06-08-2010 21:41, kjaer skrev:

> Er det Troels(around9000) laver ikke en klage værd? At udgive sig for en
> anden er på grænsen af det kriminelle, og meget gemen når hensigten er
> så direkte som her.

Jeg er ganske enig. Det er direkte usympatisk. Især når offeret er en
sindslidende i den tunge klasse.

> Politiet i Danmark kan altså ikke anholde en mand fordi han ligner en
> der godt kunne finde på at lave noget slemt!

Næ, man får ligesom på fornemmelsen at der skal lig på bordet, før der
bliver gjort noget. Men så længe Peter ikke er til fare fra sig selv
eller andre personer, så kan han ikke tvinges til noget. Han kan af
samme grund heller ikke påtvinges antipsykotisk eller anden medicin. Den
sidste her er jeg ikke 100% sikker på. Måske der er sket noget nyt på
det område?. Der findes en del patient kollektiver efterhånden. Formålet
med dem, er at sluse folk ud i det normale samfund, hvor de bliver
hjulpet til at finde en passende bolig, og måske endda et stykke arbejde
(selvfølgelig tages der hensyn til patienter som er for syge
til det). Jeg tror at det vil hjælpe Peter en hel del hvis han fik
noget mere input, mere kommunikation med andre mennesker. Det hele kan
ikke klares via cyberspace. Men han må jo osså i behandling med noget
psykofarmaka, hvis han ikke allerede er Jeg læste en nyere artikel om
skizofreni. Flertallet af skizofrene klare sig nogenlunde (især på
længere sigt), men der er desværre også ca. 25% som næsten ikke reagerer
på medicin. Men jeg skal selvfølgelig ikke blande mig i, hvad Peter skal
og ikke skal. Det var bare et par strøtanker

Mvh.

Karsten Jensen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 07-08-10 18:48

> Jeg er ganske enig. Det er direkte usympatisk. Især når offeret er en
> sindslidende i den tunge klasse.

Igen, hvorfor så ikke koncentrere sig om den sindslidende i den tunge
klasse, istedet for at bøvle over mig? Jeg så da gerne at nogen gik op i at
hjælpe Peter, istedet for bare at ævle udenom. Eller også har i i
virkeligheden ikke så ondt af ham, i søger kanske bare diskussionen?

Troels

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-08-10 18:00

On Thu, 5 Aug 2010 13:30:55 +0200, Troels wrote:

> Så længe det ikke kan vurderes at være til skade, tror jeg næppe der
> kommer meget ud af dét.

Det ville også være specielt ærgerligt for dig, hvis der gjorde det, ikke?

Mvh.

Adam

--
"The laws of perspective have been repealed! Adam Sjøgren
Objects no longer diminish in size with distance!" asjo@koldfront.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-08-10 18:00

On Thu, 05 Aug 2010 13:47:14 +0200, Kim wrote:

> Øv, det havde jeg ikke tjekket. Surt, hvis det er tilfældet (Peter har
> dog også benyttet forskellige servere).

Sjovt nok er NNTP-Posting-Host på de falske indlæg sammenfaldende med
Troels [around 9000]s.

Smart.

Mvh.

Adam

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 07-08-10 20:04

On Sat, 7 Aug 2010 19:47:49 +0200, Troels wrote:

> [...]
> i at hjælpe Peter, istedet for bare at ævle udenom. Eller også har i i
> virkeligheden ikke så ondt af ham, i søger kanske bare diskussionen?

Erkend dog at du har opført dig åndsvagt og ikke gjort problemet mindre
ved at skrive i PNs navn, i stedet for at forsøge at krybe udenom.

Videre diskussion i dk.admin.netikette, da denne tråd ikke hører hjemme
i dk.helbred.

Mvh.

--
"May the force be... Adam Sjøgren