kystbanen - haster
Fra : Kennet og Pernille

Dato : 05-08-10 07:41

Hej

jeg skal fra lufthavnen til Kokkedal og retur. Hvordan gør jeg det billigst?
Jeg synes at kunne huske, at jeg tidligere har købt et klippekort til
x-antal zoner og så klippet flere gange. Eller det det kun muligt at købe en
alm. billet?

Kennet

--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Fra : Carsten Keller

Dato : 05-08-10 07:51

Kennet og Pernille wrote:
> [...]
> billigst? Jeg synes at kunne huske, at jeg tidligere har købt et
> klippekort til x-antal zoner og så klippet flere gange. Eller det det

Er ikke lige opdateret på billetpriser i Københavnstrup men sidst jeg skulle
fra City til lufthavnen klippede konen og jeg 3 gange på et klippekort i alt
og ramte dermed de 6 (2x3) zoner eller hvad det nu var der var på den
strækning. Konklusionen må altså være at du godt kan klippe flere gange på
et kort for at opnå de flere zoner.

Keller

Fra : Carsten Keller

Dato : 05-08-10 07:57

Carsten Keller wrote:

> [...]
> var der var på den strækning. Konklusionen må altså være at du godt
> kan klippe flere gange på et kort for at opnå de flere zoner.

Måske lidt rodet formuleret når jeg selv læser det igen

Konklusionen er dog rigtig nok, vejledningen findes her:

http://www.moviatrafik.dk/dinrejse/Priser/hovedstadsomraadet/billetterogklippekort/Pages/billetterogklippekort.aspx

Det ser ud til der er 8 zoner, 4 klip på et 2-zoners kort er altså en
mulighed. Ligesom 2 på et 4-zoners og en kombination af flere forskellige
kort hvis man skulle ønske det.

Keller

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 05-08-10 08:04

> Det ser ud til der er 8 zoner, 4 klip på et 2-zoners kort er altså en
> mulighed. Ligesom 2 på et 4-zoners og en kombination af flere forskellige
> kort hvis man skulle ønske det.

Tak for hjælpen. Det må blive et 2-zonerskort som jeg klipper 4 gange.

Kennet

Fra : alexbo

Dato : 05-08-10 08:16

"Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billigst? Jeg synes at kunne huske, at jeg tidligere har købt et
> klippekort til x-antal zoner og så klippet flere gange. Eller det det kun

På rejseplanen kan du se mulighederne ang. tider, den har også prisen for en
billet og antal klip.

Der skal klippes 8 zoner, det kan man gøre på mange måder,
Købt som enkeltbillet tur-retur 184 kr.
Det billigste pr. tur er et 8 zoners kort, så får du det for 83 kr. men så
bruger du kun 20% af kortet.
Hvis man vil have det billigste uden at have for meget til rest køber du et
2
zoners kort til 135 kr. klipper 4 gange hver vej,
Det giver en pris på 108 kr. og 2 klip til rest.

http://www.rejseplanen.dk/

http://www.dsb.dk/Find-og-kob/Indland/Kob-produkter/Klippekort/

mvh
Alex Christensen

Fra : TL

Dato : 05-08-10 11:48

On Thu, 5 Aug 2010 09:15:42 +0200, in dk.fritid.rejse "alexbo"
<alexbo@email.dk> wrote:

>enkeltbillet tur-retur

Enkelt tur-retur?

Fra : alexbo

Dato : 05-08-10 12:15

"TL" > skrev

> Enkelt tur-retur?

Ja een gang frem og een gang tilbage.

En returbillet tak.
Hvor til?
Her til.

mch
Alex Christensen

Fra : Armand

Dato : 05-08-10 18:46

TL skrev:

> Enkelt tur-retur?

Åbenbart helt enkelt!

Min kiosk har spillekort stående til 250,-kr!
Er det ikke formeget forlangt for kort?

--
Armand.