Bing
Fra : Golf

Dato : 04-08-10 06:59

HJÆLP, jeg er ved at blive vanvittig... Næsten hver eneste gang jeg søger på
et eller andet fra Google.dk hjemmeside, kommer der en side ind der kalder
sig BING og
overtager.

Det er så pisseirriterende. Hvad i alverden er det? Jeg har forsøgt at
slette lortet via min regedit og en masse andre steder, men det bliver ved
og ved....
Hvis jeg så gentagne gange fortsætter min oprindelige søgning på google, så
undlader Bing dog at komme frem.

Er det en trojaner, en virus, eller hvad pokker er det? Senest er en
uskyldig søgning på bluesbandet Poor Billy blevet spoleret af Bing

Jeg bruger IE8, version 8.0.6001.18702

mvh
Golf 2

Fra : Ole C

Dato : 04-08-10 08:23

Golf skrev blandt andet:

> [...]
> ind der kalder sig BING og
> overtager.
>
> Det er så pisseirriterende. Hvad i alverden er det?

Bing er en søgemaskine ligesom Google. Da den er et Microsoft-produkt, er
din browser sandsynligvis sat op med Bing som standard-søgemaskine. Du kan
selv ændre til Google.

--
vh
Ole C

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-08-10 09:52

Den 04-08-2010 07:59, Golf skrev:
> [...]
> et eller andet fra Google.dk hjemmeside, kommer der en side ind der kalder

Det vil sige, at du er inde på Googles hjemmeside med et
søgefelt midt på siden, og det er det søgefelt, du bruger? I
så fald er der noget helt galt. Dels fordi det vil betyde,
at du har snavs på computeren, og dels fordi snavs normalt
ikke omstiller til Bing.

Hvis du derimod bruger søgefeltet i værktøjslinjen, som
andre har gættet på, så skal du bare vælge den ønskede
søgemaskine via den lille pil til højre for søgefeltet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Golf

Dato : 05-08-10 08:51

> [...]
>
> Hvis du derimod bruger søgefeltet i værktøjslinjen, som andre har gættet
> på, så skal du bare vælge den ønskede søgemaskine via den lille pil til

Ja, jeg bruger søgefeltet midt på siden, så der er sikkert noget galt. Men
"snavs" ? Jeg har selvfølgelig et opdateret antivirusprogram kørende,
Norton. Desuden kører jeg jævnligt programmerne Slow PC-fighter, Ad-Aware,
Superanti Spyware, Regcleaner m.fl.for at finde og fjerne snavs.Og alligevel
omdirigeres jeg ustandselig til denne Bing-side. Jeg søgte for lidt siden på
Indistriens Pension, og vupti så dukkede Bing op på skærmen i stedet for den
ønskede side. Men når jeg søger en gang mere, så kommer det rigtige resultat
frem.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-10 09:39

Den 05-08-2010 09:51, Golf skrev:

> Ja, jeg bruger søgefeltet midt på siden, så der er sikkert noget galt. Men
> "snavs" ?

Hvis der er tale om en omstilling, så må du have noget inde,
der omstiller. Google omstiller ikke selv til konkurrenten.

Omstilling på den måde kan skyldes et slemt program, men den
slags vil normalt omstille til deres egne sider og ikke til
Microsofts søgemaskine.

Det er også muligt at lave en omstilling ved hjælp af
host-filen, men så ville der blive omstillet hver gang, og
du ville slet ikke komme ind på Googles side til at starte med.

Men umiddelbart lyder det mere sandsynligt, at du misforstår
et eller andet i forbindelse med søgningen eller dens resultat.

Har du mulighed for at tage et par skærmbilleder og uploade
dem et sted, hvor vi kan se siden du søger på og resultatsiden?

Ellers prøv at gå op i adressefeltet på resultatsiden og
kopier adressen ind i et indlæg her. Altså adressen, der
starter med "http://"

Fra : Golf

Dato : 05-08-10 11:12

> [...]
> hvor vi kan se siden du søger på og resultatsiden?
>
> Ellers prøv at gå op i adressefeltet på resultatsiden og kopier adressen

Jamen det er alle mulige almindelige søgninger, som havner hos Bing, så jeg
kan umiddelbart ikke foreslå og vise dig hvilken specifik adresse det er.
Men jeg kan da vise dig, og andre, en søgning, som går galt. Denne søgninng
endte hos Bing: se på http://www.hjembaek.dk/test/

mvh
Golf2

Fra : Ole C

Dato : 05-08-10 11:59

Golf skrev blandt andet:

> [...]
> adresse det er. Men jeg kan da vise dig, og andre, en søgning, som
> går galt. Denne søgninng endte hos Bing: se på

Prøv oppe i højre hjørne at hente Google som søgemaskine - og gør den til
standard.

--
vh
Ole C

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-10 12:35

Den 05-08-2010 12:12, Golf skrev:

> Jamen det er alle mulige almindelige søgninger, som havner hos Bing, så jeg
> kan umiddelbart ikke foreslå og vise dig hvilken specifik adresse det er.

Bare en af dem. Adressen kan afsløre, om du vitterligt er
havnet hos Bing.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Jørgen Gerdorf

Dato : 05-08-10 08:51

"Golf" <golf2@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er det en trojaner, en virus, eller hvad pokker er det? Senest er en
> uskyldig søgning på bluesbandet Poor Billy blevet spoleret af Bing

Du skal åbne Google.
Herefter skal du finde søgevinduet, i Googles øverste højre hjørne.
Her skal du venstreklikke på den lille sorte pil til højre i søgefeltet.
Herefter skal du vælge/åbne undermenuen: "Administrere søgemaskiner".
I den side der nu kommer frem skal du slette "Bing", så udelukkende "Google"
står tilbage som din standardsøgemaskine.
Hvis du stadig har en linie i Google der hedder "Bing", skal du slette den
vis "slettekrydset" helt til venstre i linien.
QED - Bing is gone )

Mvh
Jørgen

Fra : Golf

Dato : 05-08-10 11:03

"Jørgen Gerdorf" <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis du stadig har en linie i Google der hedder "Bing", skal du slette den
> vis "slettekrydset" helt til venstre i linien.

Hej Jørgen
den eneste søgemaskine der stod her, var Live Search, og den var deaktiveret

mvh
Golf2

Fra : Golf

Dato : 05-08-10 11:24

Det er ikke kun mig, som er irriteret over at denne BING vil overtage
søgningerne fra Google.
En søgning med ordene "Stop Bing" giver over 7 millioner hits, mange af dem
med anvisninger til hvordan man stopper den...

mvh
Golf2

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-08-10 20:55

Golf skrev den 04-08-2010 07:59:

> Det er så pisseirriterende....
>

> Jeg bruger IE8, version 8.0.6001.18702

Firefox eller Chrome er din ven.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Jørgen Pedersen

Dato : 24-05-11 20:22

Jeg kan ikke vide hvad der er sket.Men i IE8 er jeg blot gået ind i
Ienternet fundet Google og dernæst gået op på menulinjen - funktioner-
internetindstillinger - fanen generelt er der midt på et felt der står
navnet på din søgemaskine. Slet alt i feltet. Tryk under feltet på
knaplinjen Brug aktuel side. og Googles linjen skulle nu stå i feltet. Klik
OK. og du skulle nu have Google som din søgemaskine.
Mvh.
Jørgen Pedersen