Hundekamp 2
Fra : Pwh

Dato : 31-07-10 17:44

Fra : Dadyw

Dato : 01-08-10 08:37

Den 31-07-2010 18:43, Pwh skrev:
> http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=28708
>
> /Jens

Pas nu på Jens. Det er alvorligt, når den store kamphund overfalder den
lille uskyldige Rottweiler. Du må fortælle den, at den skal tænke på, at
den lille bliver stor engang, og så får den store bank.
Spøg til side. Det er dejligt at se hunde lege og udvikle sig sådan. Min
egen han Labrador på 20 måneder elsker også at "slås" med andre
ligesindede hunde. Specielt, når vi mødes i Asserbo med mellem 15 og 25
andre hunde, der løber løse sammen.
Hilsen
Leif

Fra : Pwh

Dato : 01-08-10 09:54

Dadyw, skrev:

> Pas nu på Jens. Det er alvorligt, når den store kamphund overfalder
> den lille uskyldige Rottweiler. Du må fortælle den, at den skal tænke
> på, at den lille bliver stor engang, og så får den store bank.

Sker aldrig, ingen kan banke Angel

> [...]
> Min egen han Labrador på 20 måneder elsker også at "slås" med andre
> ligesindede hunde. Specielt, når vi mødes i Asserbo med mellem 15 og

Det der glæder mig er at Angel så hurtigt har taget Balder til sig,
jeg havde troet der ville gå 3-4 mdr før jeg så dem "slås"

OT.
Balder må værer en meget eksotisk race, vil tro at 50% af dem jeg
møder spørger hvad han dog er for en og tit kommer med bøvede gæt

/Jens (som nu synes at Balder ligner en lommerotte meget godt)

Fra : JB

Dato : 01-08-10 12:14

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=28708
>
> /Jens

Jeg troede, Angel have ædt Balder, siden du har været så stille. Det er
godt, der er liv i dem.

Jytte

Fra : Pwh

Dato : 01-08-10 13:54

JB, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg troede, Angel have ædt Balder, siden du har været så stille. Det
> er godt, der er liv i dem.

Der har såmænd bare ikke været så meget at skrive, alt går efter planen
bortset fra at Angel altså har taget ham til sig hurtigere end jeg håbede på.
Den lille tosse bliver løbende størrer (ca 18kg nu) og mere lydig,
han er dog ikke blevet helt renlig, men den går fremad.

Jeg har måtte give køb på en af mine kæpheste mht at bruge godbidder
i opdragelsen da han er en meget stædig herre.
Hans appetit overstiger dog hans stædighed, så må jeg jo bruge det der virker
Sjovt nok at jeg med tre hvalpe skal bruge lidt forskellige metoder,
men de er alle tre ret forskellige på flere punkter, så det er sikkert som det skal værer

OT.
Jeg fandt en af hans brødre inde på Hundegalleriet, det var Batman
som er endt i sønderjylland, det var nu meget pudsigt.
Har mailet lidt med den nye ejer og det lyder som en rar familie.
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=74714

/Jens

Fra : JB

Dato : 01-08-10 14:37

> [...]
> som er endt i sønderjylland, det var nu meget pudsigt.
> Har mailet lidt med den nye ejer og det lyder som en rar familie.

Angel er nok glad for en legekammerat. En hund er for lidt. Man skal have
mindst to gerne flere.

Hunde er meget forskellige, også selv om de er i familie. Vi ligner jo
heller ikke altid vores forældre og søskende.

Godbidder er gode til mange ting, det synes Balder åbenbart også. Og man har
jo et standpunkt, til man tager et nyt. Rotter er jo også kendt for at være
stædige.

Batman ser også dejlig ud.

Jytte

Fra : Pwh

Dato : 01-08-10 15:32

JB, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Angel er nok glad for en legekammerat. En hund er for lidt. Man skal
> have mindst to gerne flere.

Det er jo det mest naturlige for hunden, tror de bliver mere harmoniske
af at leve i en hundeflok, ikke alt vi som mennesker kan give dem.

> Hunde er meget forskellige, også selv om de er i familie. Vi ligner jo
> heller ikke altid vores forældre og søskende.

Klart nok
Derfor sætter jeg også lidt ? ved at gå til træning med sådan en hvalp
da man ikke kan sætte nogle firkantede regler op for hvordan den enkelte
skal trænes. Jeg prøver meget at læse Balder og ud fra det opdrage ham.

> Godbidder er gode til mange ting, det synes Balder åbenbart også. Og
> man har jo et standpunkt, til man tager et nyt. Rotter er jo også
> kendt for at være stædige.

Man skal ikke værer forstokket i sine standpunkter

> Batman ser også dejlig ud.

Balders storerbror med 2 timer
De havde også kigget på Balder i sin tid, men Louise sagde at Balder var
lidt mere dominerende en Batman (også størrer).
Og da de har små børn syntes de så at det var bedre med Batman,
nok også bedre at Angel får en makker der ikke er for svag psykisk

/Jens (hvis Angel stadig er klar alfatæve)

Fra : JB

Dato : 02-08-10 09:29

> [...]
> da man ikke kan sætte nogle firkantede regler op for hvordan den enkelte
> skal trænes. Jeg prøver meget at læse Balder og ud fra det opdrage ham.

Formålet med hvalpetræning er også at vænne hvalpen til andre hunde. Der
findes jo stadigvæk mange enehunde.
Det er helt klart nemmere at lære hvalpen noget hjemme, end når 10 andre
hvalpe farer rundt om ørerne på den.

> [...]
> nok også bedre at Angel får en makker der ikke er for svag psykisk
>
> /Jens (hvis Angel stadig er klar alfatæve)

Har du meldt dig ind i Rottweilerklubben? Balder skal da på udstilling?

Og måske ville du blive grebet af træning i klub, det er faktisk ret sjovt.

Jytte

Fra : Pwh

Dato : 02-08-10 15:41

JB, skrev:

> Har du meldt dig ind i Rottweilerklubben? Balder skal da på
> udstilling?

Det kunne jeg godt finde på, kan jo værer der er nogen der vil have
deres (stamtavle) tæve parret med ham mod betaling
Men jeg vil starte med at få ham chekket for HD/AD når han er udvokset,
bliver han ikke ok med det er det jo formålsløst.

> Og måske ville du blive grebet af træning i klub, det er faktisk ret
> sjovt.

Det ved man aldrig.
Nu skal han foreløbig have lov til at værer hvalp i fred
Synes nogle gange folk har lidt for travlt med at skulle lærer en lille hvalp
1000 ting med det samme, jeg holder mig til det helt basale i starten.

/Jens (som lige har bestilt 18kg kyllingevinger/halse til slughalsen)