Høj hastighed i København?
Fra : Jakob Bindslet

Dato : 30-07-10 08:25

Jeg har efterhånden boet fem forskellige steder i København. De sidste
tre steder er der gravet fiber ned i fortorvet foran min bolig. Ingen
af stederne har det været muligt at få virkelige høj hastigheds
internet!

Jeg er fuldt ud klar over konkurrence situationen i Danmark, hvor TDC
sidder tung på hele nettet - men hvornår mon det bliver muligt at få
en fornuftig (gerne synkron) internet forbindelse med høj hastighed
(50/50+ mbit)?

Jakob, Vanløse

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 30-07-10 21:43

On Fri, 30 Jul 2010 07:25:17 -0700 (PDT), Jakob Bindslet
<jagoop@gmail.com> wrote:

> [...]
>sidder tung på hele nettet - men hvornår mon det bliver muligt at få
>en fornuftig (gerne synkron) internet forbindelse med høj hastighed

Det er muligt de fleste steder.
Det kræver som regel blot at folk i ejendommen bliver enige om det.

Hvis du kan skaffe flertal i din ejerforening, andelsforening eller
lignende, så er der masser af firmaer, som gerne vil levere.
De kan etablere kabling til alle lejligheder, typisk i opgangen eller
bagtrappen, sætte udstyr op i kælderen og få gravet fiber ind.

Se f.eks. disse:
http://comx.dk/
http://danskbredbaand.dk/
http://www.sagitta.dk/
http://aplus.dk/

/Lasse

Fra : Jakob Bindslet

Dato : 21-08-10 21:51

On Fri, 30 Jul 2010 22:43:02 +0200, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

> [...]
>De kan etablere kabling til alle lejligheder, typisk i opgangen eller
>bagtrappen, sætte udstyr op i kælderen og få gravet fiber ind.

Min fejl - jeg er udemærket bekendt med disse initiativer, men jeg
ønsker ikke (igen) at være med til at etablere netværk i en
boligforening.

Er der viekelig ingen udbydere der vil levere fiber til en enkelt
husstand?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-08-10 22:38

Jakob Bindslet skrev:

> Er der viekelig ingen udbydere der vil levere fiber til en enkelt
> husstand?

Jeg bor i Horsens.

Du finder ikke en fiberudbyder der vil grave en kanal ud til én
husstand. Min udbyder ville først ikke levere til mig fordi der
var for få i gaden der havde bestilt. Senere fik jeg buddet igen,
og så var der nok til at de ville grave. Jeg er den eneste der
har fået fiber ind i en ejendom med 10 lejligheder.

--
Bertel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-08-10 22:54

On Sat, 21 Aug 2010 22:50:57 +0200, Jakob Bindslet <jakob@bindslet.dk>
wrote:

> Er der viekelig ingen udbydere der vil levere fiber til en enkelt
> husstand?

Adskillige (et par eksempler er Nianet og GlobalConnect, men også de
gamle udbydere). Spørgsmålet er snarere, om du er villig til at betale
hvad det koster.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-08-10 23:29

Jakob Bindslet skriver:

> Er der viekelig ingen udbydere der vil levere fiber til en enkelt
> husstand?

Jo, det vil næsten enhver udbyder, hvis du er villig til at punge ud
til opgaven.

Eksemplevis:
http://erhverv.tdc.dk/enterprise/element.php?dogtag=e_prod_net_fiber

http://erhverv.tdc.dk/enterprise/element.php?dogtag=e_prod_net_pro