Proxy extension til Firefox
Fra : Rune Jensen

Dato : 29-07-10 16:05

Jeg har brug for at kunne teste mine hjemmesider med en anden IP. Det
kan man vidst med en proxyserver?

Findes der nogle gode addons til Firefox, som kan det nummer?

Jeg har overvejet Multiproxy Switch 1.33, men det er ikke gennemtestet
iflg. Mozilla:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/7330/

Skal lige sige, jeg kører Linux, hvis det har betydning.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-07-10 19:33

On 30 Jul., 00:04, Rune Jensen <runeofdenm...@gmail.com> wrote:
> Jeg har brug for at kunne teste mine hjemmesider med en anden IP. Det
> kan man vidst med en proxyserver?
>
> Findes der nogle gode addons til Firefox, som kan det nummer?

Jeg har installeret Premium Proxy Switcher, og den er meget nem. Det
kræver en URL til en procy list i .txt-format. Jeg bruger
http://www.turboviewsandhits. com/proxylist.txt

Hertil skal tilføjes, man må prøve sig frem, til man finder en, som
virker.

Desuden, hvis man downloader disse lister, ikke alle ser ud til at
være helt fine i kanten. Jeg er ikke helt sikker, men nogle ser ud til
at være hackede. Desuden, skal man have en eller anden form for JS-
blocker, for der er vidst ingen, som ikke injecter scripts, før de
leverer siden. NoScript addon er fin her, og Flash slået fra
naturligvis.

Så brug med omtanke. Jeg ville aldrig bruge det til at sløre IPen
(privacy ved f.eks. login) med mindre, det er en proxy-service, jeg
stoler på. Når der injectes scripts, er der sikkert også chance for
virus-injection forsøg.

Så testing alene.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-07-10 20:23

On 30 Jul., 03:32, Rune Jensen <runeofdenm...@gmail.com> wrote:

> Så testing alene.

Jeg har nu fundet
http://codeen.cs.princeton.edu/

som er gratis og så vidt jeg kan se fuldt lovlige. Man kan ikke poste,
hvilket er helt fair, og der bliver ikke GZIPped fra proxy til client
(hvilket så er lidt ærgerligt). Kun IPen ændres så vidt jeg kan se,
det er fint nok til mig. Det lader til, cookies bevares, hvilket jeg
også ønskede.

Ellers er de ret kvikke, selv om hastigheden selvfølgelig ikke kan
være helt som den direkte forbindelse. Der injectes scripts, ved ikke
hvad de gør, så det har jeg blokeret.

Hvis andre har bedre, hører jeg gerne.

MVH
Rune Jensen

Fra : Leif Neland

Dato : 07-09-10 19:45

Den 30-07-2010 00:04, Rune Jensen skrev:
> [...]
> iflg. Mozilla:
> https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/7330/
>
> Skal lige sige, jeg kører Linux, hvis det har betydning.

Måske kan du bruge cloud computing, du kan leje en virtuel pc hos amazon
for $0.12 i timen og browse fra USA, Irland eller Singapore.

Eller sætte din egen proxyserver op på den virtuelle maskine, så er du
sikker på der ikke er snavs på den.

Til den pris er det da til at overkomme.

https://aws.amazon.com/