Jeg har lige fået fiber
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-07-10 12:13

Hej alle

Jeg har just fået min sprinye fiberforbindelse op at køre. Jeg
har bestilt 15/15 hos Profiber.

TDC's hastighedstest siger 21,8 ned og 30 op. Det kan jeg ikke
klage over.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-07-10 12:32

Bertel Lund Hansen skrev:

> har bestilt 15/15 hos Profiber.

Hvad koster sådan en forbindelse om måneden?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-07-10 13:08

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen
> Hvad koster sådan en forbindelse om måneden?

Den var godtnok svær

http://www.profiber.dk/

Jan

Fra : Jens G

Dato : 29-07-10 15:02

On Thu, 29 Jul 2010 13:13:06 +0200, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>har bestilt 15/15 hos Profiber.
>
>TDC's hastighedstest siger 21,8 ned og 30 op. Det kan jeg ikke

Ganske flot, men jeg anbefale dig at bruge en lokal måling, så som
Netmeter http://www.metal-machine.de/readerror/, samtidig, da jeg ofte
har oplevet at TDC's hastighedstest har vist alt for højt download.
Dog aldrig for højt upload.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-07-10 18:27

Jens G skrev:

> Ganske flot, men jeg anbefale dig at bruge en lokal måling,

Tptest siger omkring 20 Mbit ned og 16 op.

--
Bertel

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-07-10 17:28

> [...]

> har bestilt 15/15 hos Profiber.
>
> TDC's hastighedstest siger 21,8 ned og 30 op. Det kan jeg ikke

Prøv denne her:

<http://borger.itst.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren>

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Dennis Munding

Dato : 29-07-10 17:33

Hej Bertel
Bertel Lund Hansen skrev...
> Hej alle
>
> Jeg har just fået min sprinye fiberforbindelse op at køre. Jeg
> har bestilt 15/15 hos Profiber.

Jeg er (næsten) ikke misundelig...
Jo! Men jeg kan ikke få det - bor i samme by som dig - blot den vestlige
del...

"Vi sender dig et informationsbrev, når vi påbegynder installation i dit
område..."
Nedtur!!

Men tillykke med den nye forbindelse.

Dennis Munding
a.k.a. The Eye - Member of the PosseGrim Squad
http://pgsquad.com/
"When you hear the wind - you're already dead..."

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-07-10 20:53

Jeg bruger http://www.speedtest.net/ til test.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-07-10 21:40

Lars Raaby skrev:

> Jeg bruger http://www.speedtest.net/ til test.

Den siger 18,8 ned og 35,6 op, men jeg tror ikke den tester
ophastigheden ret grundigt.

Under alle omstændigheder får jeg mere end jeg betaler for, og
det har jeg ikke prøvet før.

--
Bertel

Fra : Karsten Andersen

Dato : 30-07-10 11:48

Thu, 29 Jul 2010 22:40:03 +0200, skrev Bertel Lund Hansen, på 13
linier, i <5mp356ptbmsr6qvpvuho3a2sb7tjt95ued@news.dotsrc.org>, :

>Den siger 18,8 ned og 35,6 op, men jeg tror ikke den tester
>ophastigheden ret grundigt.
>
>Under alle omstændigheder får jeg mere end jeg betaler for, og
>det har jeg ikke prøvet før.

Ja tog lige selv den test 19,06 og 36,05 på en 15/15 profiber..

Kan også hente med ca de 20 MB/s

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jens G

Dato : 30-07-10 14:28

On Thu, 29 Jul 2010 22:40:03 +0200, Bertel Lund Hansen
> [...]

>ophastigheden ret grundigt.
>
>Under alle omstændigheder får jeg mere end jeg betaler for, og

Jeg synes jeg harlæst om det før, når det drejer sig om fiber.

Men bortset fra hastigheden, så føles det vel også mere
"øjeblikkeligt" at bruge?

Desværre må jeg nok se i øjnene at det område jeg bor i ikke får fiber
foreløbigt. Efter TDC's overtagelse af DONG's fibernet, blev planerne
om fiberfremføring sammen med nedgravning af el-ledningerne skrinlagt,
fordi der allerede er YouSee kabelnet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-07-10 16:46

Jens G skrev:

> Jeg synes jeg harlæst om det før, når det drejer sig om fiber.

> Men bortset fra hastigheden, så føles det vel også mere
> "øjeblikkeligt" at bruge?

Nej, der er ikke nogen forskel at mærke ved almindelig brug fra
min 25 Mbit Stofanetforbindelse. Upload sparker selvfølgelig røv
i forhold til Stofanets 1 Mbit.

--
Bertel

Fra : Ole Helms

Dato : 30-07-10 21:49

On Fri, 30 Jul 2010 17:45:51 +0200, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Nej, der er ikke nogen forskel at mærke ved almindelig brug fra
>min 25 Mbit Stofanetforbindelse. Upload sparker selvfølgelig røv
>i forhold til Stofanets 1 Mbit.

Ved almindelig surfing bemærker man ikke hastigheden så meget.
Men når store filer skal flyttes, mærker man straks, om pc'en i den
anden ende kan følge med
http://speedtest.ookla.com/result/905954502.png

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 02-08-10 17:53

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:jfo256dp8m48e93bs5lvnvjg2s7v941h11@news.dotsrc.org...
> Hej alle
>
> Jeg har just fået min sprinye fiberforbindelse op at køre. Jeg
> har bestilt 15/15 hos Profiber.

Hvordan er stabiliteten? Ja, det kan du måske først svare på over længere
tid :)

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-10 22:09

Søren Bøgh Nielsen skrev:

> Hvordan er stabiliteten?

Upåklagelig.

Hvis jeg skifter router, går der højst fem minutter før den nye
er registreret og har hul igennem.

--
Bertel

Fra : Martin [TMM]

Dato : 03-08-10 15:19

Hej
On 02-08-2010 23:09, Bertel Lund Hansen wrote:
> Upåklagelig.

Efter at du har haft fiber i nu knap 6 dage, er du i stand til at udtale
dig om at stabiliteten er upåklagelig... Det er sq da meget godt klaret!

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-10 20:48

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Efter at du har haft fiber i nu knap 6 dage, er du i stand til at udtale
> dig om at stabiliteten er upåklagelig... Det er sq da meget godt klaret!
>
> /Martin

Sådan er livet - af og til.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-08-10 22:29

Martin [TMM] skrev:

> Efter at du har haft fiber i nu knap 6 dage, er du i stand til at udtale
> dig om at stabiliteten er upåklagelig...

Ja, for det er den.

> Det er sq da meget godt klaret!

Enhver idiot - lige med én undtagelse - kan regne ud at jeg kun
udtaler mig om de 6 dage samt at jeg følger op på det hvis status
skulle ændre sig.

--
Bertel

Fra : Martin [TMM]

Dato : 04-08-10 15:03

Hej
On 03-08-2010 23:29, Bertel Lund Hansen wrote:
> Enhver idiot - lige med én undtagelse -

Du er godt klar over at du lige har kaldt alle andre end mig, i denne
gruppe, for idioter?

> kan regne ud at jeg kun
> udtaler mig om de 6 dage samt at jeg følger op på det hvis status
> skulle ændre sig.

Ok, Kan disse idioter nu også regne det ud? Hvis de nu kan det, så er de
vel næppe idioter?

/Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-08-10 16:34

Martin [TMM] skrev:

> Du er godt klar over at du lige har kaldt alle andre end mig, i denne
> gruppe, for idioter?

Din logik halter. Jeg har ikke udtalt mig om deltagere/læsere af
denne tråd. Jeg har udtalt mig om idioter. Det var underforstået
at det kun var dem der fulgte tråden jeg mente. Heraf følger at
jeg har udtalt mig om idioter der følger nærværende tråd.

--
Bertel

Fra : Hauge

Dato : 04-08-10 16:41

Bertel Lund Hansen skrev:
> Heraf følger at
> jeg har udtalt mig om idioter der følger nærværende tråd.

Selverkendelse der vil noget.

/Hauge

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-08-10 16:51

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> at det kun var dem der fulgte tråden jeg mente. Heraf følger at
> jeg har udtalt mig om idioter der følger nærværende tråd.

Det er da under ingen omstændigheder særligt pænt.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Martin [TMM]

Dato : 04-08-10 18:03

Hej
On 04-08-2010 17:50, Erik Olsen wrote:
> Det er da under ingen omstændigheder særligt pænt.

Hvis man kigger lidt tilbage, og ser hvem der skrev det, er jeg ikke
særligt overrasket.

Mvh
Martin

Fra : Martin [TMM]

Dato : 04-08-10 18:06

Hej
On 04-08-2010 17:34, Bertel Lund Hansen wrote:
> Din logik halter.

Det samme gør din semantik vist...

> Jeg har ikke udtalt mig om deltagere/læsere af
> denne tråd.

Tråden her er heller ikke værd at følge ret meget mere.

> Jeg har udtalt mig om idioter.

Et område du har særdeles god erfaring med.

> Det var underforstået
> at det kun var dem der fulgte tråden jeg mente.

Åbenbart ikke for alle andre end dig selv.

> Heraf følger at
> jeg har udtalt mig om idioter der følger nærværende tråd.

I denne tråd er der vist kun en enkelt af slagsen...

/Martin

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 10-08-10 10:54

> Efter at du har haft fiber i nu knap 6 dage, er du i stand til at udtale
> dig om at stabiliteten er upåklagelig... Det er sq da meget godt klaret!

Så lad mig udtale mig:

Min 50/50mbit linie hos Bredbånd Nord (30/30 indtil februar i år), har ikke
været nede 1 eneste gang siden marts 2009. Jeg klager ikke.

Troels

Fra : Kurt Lund

Dato : 04-08-10 20:44

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote

> Hvordan er stabiliteten? Ja, det kan du måske først svare på over længere
> tid :)

I Fjordparken (som ligger i Horsens) kender jeg en der bitterligt har
fortrudt Profiber. Det er meget ustabilt på net-delen. Og her er erfaringen
vurderet over et år ca.

--
Kurt Lund

Fra : Dennis Munding

Dato : 05-08-10 12:55

Hej Kurt!
"Kurt Lund" skrev...
> I Fjordparken (som ligger i Horsens) kender jeg en der bitterligt har
> fortrudt Profiber. Det er meget ustabilt på net-delen. Og her er
> erfaringen vurderet over et år ca.

Meget rart at vide, hvis de en dag tilbyder det her i min gade (det vestlige
Horsens).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-08-10 13:21

Dennis Munding skrev:

> Meget rart at vide, hvis de en dag tilbyder det her i min gade (det vestlige
> Horsens).

En enkelt melding om problemer ville ikke have afholdt mig fra at
få det installeret. Jeg har tænkt mig at opsige Stofanet, men
hvis jeg fortryder, tager det ikke lang tid at blive kunde der
igen. Og det kan kun være en fordel at have fiberinstallationen i
lejligheden.

--
Bertel

Fra : Frank Hansen

Dato : 05-08-10 19:46

hej Gruppe

jeg har også Pro-fiber
jeg er rigmeligt tilfredt med det, hvis bare jeg ikke skal slukke for min
trådløse router ca en eller to pr måned og deres digotal box til TV kan ikke
køre i 24 timer uden at skulle genstartes men jeg bruger den ikke, har et
analog tv ...

Frank Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-08-10 08:52

Frank Hansen skrev:

> jeg er rigmeligt tilfredt med det, hvis bare jeg ikke skal slukke for min
> trådløse router ca en eller to pr måned

Okay, sådan noget ville jeg ikke opdage. Jeg slukker det hele
hver aften.

--
Bertel

Fra : Hauge

Dato : 06-08-10 13:56

Bertel Lund Hansen skrev:
> Okay, sådan noget ville jeg ikke opdage. Jeg slukker det hele
> hver aften.

Bare synd du tænder det igen.

/Hauge

Fra : Karsten Andersen

Dato : 09-08-10 10:39

Wed, 4 Aug 2010 21:43:48 +0200, skrev Kurt Lund, på 13 linier, i
<4c59c384$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, :

> [...]
>
>I Fjordparken (som ligger i Horsens) kender jeg en der bitterligt har
>fortrudt Profiber. Det er meget ustabilt på net-delen. Og her er erfaringen

Og i bankager køre det uden problem.
Langt over 1 år.
Eneste fejl er deres ringe router WRP400

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : lomborg125

Dato : 04-08-10 12:06

On 4 Aug., 19:05, "Martin [TMM]" <t...@--FJERNDETTE--trutter.dk>
wrote:
> [...]
>
> Et område du har særdeles god erfaring med.

> Åbenbart ikke for alle andre end dig selv.

> I denne tråd er der vist kun en enkelt af slagsen...

Mon ikke vi kan anse denne diskussion for uddebatteret....

/PEM