IE8, Firefox, Opera, Chrome og Flash
Fra : Bjørn Hansen

Dato : 28-07-10 16:34

Hej gruppe!

Her et problem med flash (antager jeg) som er ualmindeligt belastende.

På det sidste er alle sider indeholdende flash begyndt at blive *meget*
langsomme. Siderne hænger måske i 30 sek - 1 min. før der sker noget, og det
er ikke bare første gang man henter siden, men det er hver gang man går ind
på den. Og som overskriften antyder, så er det samme problem uanset hvilken
af de nævnte browsere jeg bruger (Chrome har dog en tendens til at hænge
knapt så meget som de andre).

I IE8 hænder det at der i reklamer med flash kommer til at stå
"Udvidelsesmodulet Adobe Flash fejlede".

Jeg har forsøgt at afinstallere den eksisterende flash, genstarte og
geninstallere flash, men det hjalp ikke. Jeg har opdateret min skærmdriver,
men uden virkning.

Jeg har også ledt på nettet efter en lignende problemstilling, men jeg synes
ikke at jeg kan finde noget tilsvarende.

Jeg kører Windows Vista Ultimate (fuldt opdateret) med et Ati Radeon
3400-series grafikkort.

Jeg er åben overfor forslag!

NB. Det er ikke en løsning at slå flash fra.

Vh.
Bjørn

Fra : Ole C

Dato : 28-07-10 20:25

Bjørn Hansen skrev blandt andet:

> [...]
> 3400-series grafikkort.
>
> Jeg er åben overfor forslag!
>
> NB. Det er ikke en løsning at slå flash fra.

Det kan være et problem at få fjernet en vanskelig Flashplayer, men det
skulle lade sig gøre med denne uninstaller:
http://kb2.adobe.com/cps/141/tn_14157.html

--
vh
Ole C

Fra : Martin Ploug

Dato : 28-07-10 20:36

> Det kan være et problem at få fjernet en vanskelig Flashplayer, men det
> skulle lade sig gøre med denne uninstaller:
> http://kb2.adobe.com/cps/141/tn_14157.html

Ja, det kunne nok være et godt bud.
Man kan også prøve med Revo Uninstaller
http://www.revouninstaller.com/

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 29-07-10 07:46

> Det kan være et problem at få fjernet en vanskelig Flashplayer, men det
> skulle lade sig gøre med denne uninstaller:
> [...]

Det lod simpelthen til at det var det der skulle til.

Super.

Tak for hjælpen - og tak de andre foreslag.

Bjørn

Fra : Ole C

Dato : 29-07-10 11:08

> Det lod simpelthen til at det var det der skulle til.

> Tak for hjælpen

Selv tak!

--
vh
Ole C

Fra : /John

Dato : 28-07-10 21:58

"Bjørn Hansen" <bjhansen.minusspam@email.dk> skrev i en meddelelse

> På det sidste er alle sider indeholdende flash begyndt at blive *meget*
> langsomme. Siderne hænger måske i 30 sek - 1 min. før der sker noget

Jeg oplever det samme; det gælder sider som Politiken, Berlingske Tidende m
fl, og nu også BBC.

Årsagen til problemerne er tydeligvis, at der skal tjenes endnu flere penge.

En rask gut har sikkert været rundt med sin attachétaske og solgt en uhyre
'smart' reklame-løsning, der skal få endnu flere til at klikke på spændende
rekvalmer.

Resultatet er, at de pgl sider nu er pladret til med talrige flash rekvalmer
mm, som æder al processorkraften, og som det tager en krig at downloade.

Prøv glad at trykke Crtl+Alt+Del, og se processoren på overarbejde, når de
pgl sider åbnes.

Desværre kan jeg ikke bidrage med en løsning og har desårsag helt opgivet
visse sider, men er med på en kigger i denne tråd.

John

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-07-10 22:36

/John skrev den 28-07-2010 22:57:
> Resultatet er, at de pgl sider nu er pladret til med talrige flash rekvalmer
> mm, som æder al processorkraften, og som det tager en krig at downloade.

Har du prøvet at blokere for reklamer? Til Firefox findes Adblock Plus.

Fra : /John

Dato : 28-07-10 23:46

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at blokere for reklamer?

Orkja.

Maxthon browser har en meget effektiv anti-rekvalme dims; den kan dog ikke
ondulere Flash rekvalmer.

Jeg har også prøvet:

"TurnFlash is a small, standalone exe file that turns Flash animations on or
off in Internet Explorer":
http://www.snapfiles.com/reviews/TurnFlash/turnflash.html

Men dén løser ikke rigtig problemet, og er lidt træls at tumle med i det
lange løb.

Såee.. jeg bruger indtil videre Maxthon browsers RSS-dims til at læse
nyheder fra de trælse sider.

John

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-07-10 03:09

/John skrev den 29-07-2010 00:46:
> Maxthon browser har en meget effektiv anti-rekvalme dims; den kan dog ikke
> ondulere Flash rekvalmer.

Har du prøvet Firefox med Adblock Plus og Flashblock?

Fra : /John

Dato : 29-07-10 14:34

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet Firefox med Adblock Plus og Flashblock?

Nej, bruger ikke Firefox, men tak for tippet.

John

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-07-10 21:52

/John skrev den 29-07-2010 15:34:

> Nej, bruger ikke Firefox, men tak for tippet.

Så generer Flash-reklamerne dig nok alligevel ikke så meget.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-07-10 15:23

On Wed, 28 Jul 2010 22:57:42 +0200, "/John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> Jeg oplever det samme; det gælder sider som Politiken, Berlingske
> Tidende m fl, og nu også BBC.

Jeg oplever ikke problemet med Firefox og Chrome, begge med reklame-
blokkere.

IE virker dog heller ikke specielt langsom for de sider, du nævner.

-A
--
http://www.hojmark.org/