Stofanet stopper med news
Fra : Peter Christiansen

Dato : 27-07-10 09:00

Hej gruppe

Efter at der ikke var opdateret i et par binære grupper i et par dage,
skrev jeg til stofanet support. Jeg fik at vide at de var ved at udfase
deres news service, både binære og tekst grupper. ØV

Jeg vil dog stadig gerne have tekst grupperne.

Er Sunsite god til de danske grupper ?
Eller er der andre der kan anbefales ?

mvh
Peter

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-07-10 09:05

On 2010-07-27 10:00:18 +0200, Peter Christiansen said:

> [...]
> deres news service, både binære og tekst grupper. ØV
>
> Jeg vil dog stadig gerne have tekst grupperne.

Hvis du stadig vil have binære, så fx denne:
https://www.forteinc.com/apn/subscribe.php
det koster ca. 18 kr. om måneden.

Sunsite hedder nu:
http://dotsrc.org/usenet/

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-07-10 10:02

Peter Christiansen skrev:

> Efter at der ikke var opdateret i et par binære grupper i et par dage,
> skrev jeg til stofanet support. Jeg fik at vide at de var ved at udfase
> deres news service, både binære og tekst grupper. ØV

Hvad!? Så skal jeg også lægge om.

> Er Sunsite god til de danske grupper ?

Dotsrc.org (tidligere sunsite.dk) er cirka lige så god som
Stofanet. Jeg har registreret mig til den for længst som reserve.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-07-10 20:11

Bertel Lund Hansen skrev:

> Dotsrc.org (tidligere sunsite.dk) er cirka lige så
> god som Stofanet. Jeg har registreret mig til den
> for længst som reserve.

Jeg har brugt den gennem mange år - det er kun
ganske få gange hvor den har været ustabil, og
så har jeg TDC som reserve.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-07-10 20:39

> Jeg har brugt den gennem mange år - det er kun
> ganske få gange hvor den har været ustabil, og

Nu er jeg ikke ansat der mere, så jeg kan vel godt sige, at
dem der vedligeholder news-setuppet er vildt kompetente og
sætter en ære i at drive et professionelt news-setup.

Enhver forringelse af servicen skyldes ikke mangel på
kompetencer eller vilje af unix folkene på gulvet!

> så har jeg TDC som reserve.

Og jeg er sikker på at de unix admins der driver en tilsvarnde service
hos TDC også kan deres kram

Tiden er løbet fra NNTP lader det til :-/

Thomas

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-07-10 23:04

Thomas S. Iversen skrev:

> dem der vedligeholder news-setuppet er vildt
> kompetente og sætter en ære i at drive et
> professionelt news-setup.

Det er også mit indtryk.

Sidst var det vist to servere der gik ned i
sommervarmen - det kan ingen forudse.

Min data-disk gik alvorligt ned for 2 uger siden, se
http://vebel.net/allan/wd.png

Det tog 4½ døgn for et program at redde de data
der ikke var taget backup af ugen før.

Jeg kan derfor godt forstå at en tjeneste kan være
nede i nogle dage.

Mange gange er det også vanskeligt at vide om
det er hardware eller software der laver problemet.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-07-10 12:45

"Peter Christiansen" <christiansendk@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Er Sunsite god til de danske grupper ?

Virker fortrinligt her - jeg har brugt dem nogle år efterhånden.

> Eller er der andre der kan anbefales ?

news.eternal-september.org

Den er også gratis - og har de danske tekst-grupper - den kræver ligesom
Sunsite tilmelding på hjemmesiden - jeg har den på som reserve i de
meget få tilfælde, hvor Sunsite har problemer f.x. pga hardware fejl
eller opdateringer.

Jan

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-07-10 14:26

On 2010-07-27, Allan Vebel <spam@do.not> wrote:

> Sidst var det vist to servere der gik ned i
> sommervarmen - det kan ingen forudse.

Jeg håber ikke at der er sommervarmt i serverrummet.

--
Andreas

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 28-07-10 18:46

> Jeg håber ikke at der er sommervarmt i serverrummet.

Det er der ikke. .... med mindre kølingen er i udu, men så snakker vi
tropisk hede

Thomas

Fra : Peter Christiansen

Dato : 28-07-10 20:40