BR brændt i UBU
Fra : Lyrik

Dato : 26-07-10 17:56

Så lykkedes det endelig for mig. Jeg fik kompileret en ny makeMKV i
Ubuntu 32 bit, rippet en BR, forberedt den i TsMuxer, lavet en .iso i
"ImageBurn" i "Wine" og brændt UDF/ISO i Nero.
Afspillet den på en stationær afspiller og det kørte perfekt!

Der har været nogle opdateringer i UBU. Om det har noget med det at
gøre aner jeg ikke.

Men det korte og det lange er, at nu kan man lave BR fra start til mål
i UBU. Tilsyneladende.

Det næste bliver at finde et godt videoredigeringsprogram samme sted
som kan lave overgange og fortekster/sluttekster. Eller finde en
snedig måde at gøre det anerledes på. Idéer modtages med kyshånd.

Hilsen
Jens

Fra : Erik

Dato : 27-07-10 07:17

http://www.kinodv.org/

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-10 14:16

Lyrik wrote:
> [...]
> "ImageBurn" i "Wine" og brændt UDF/ISO i Nero.
> Afspillet den på en stationær afspiller og det kørte perfekt!

Overvej at bruge linux programmer istedet for ImageBurn og Nero.

/Martin

Fra : Lyrik

Dato : 29-07-10 09:50

On 29 Jul., 15:09, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:

> Du husker skidt.

> Hvortil Klaus svarede:
>
> Så altså: Du skrev, at det ikke kunne lade sig gøre, og fik at vide,
> at det kan det godt, og du fik endda navnet på værktøj, der kan det..
,,,,,,,,,,,,,
Har du set nogen bruge "growisofs" til at brænde en BR? kom med et
link!

Jens

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 29-07-10 17:00

On Thu, 29 Jul 2010 08:50:15 -0700 (PDT), Lyrik wrote:

> Har du set nogen bruge "growisofs" til at brænde en BR? kom med et
> link!

http://fy.chalmers.se/~appro/linux/DVD+RW/Blu-ray/

Har du hørt nogen påstå det growisofs ikke virker? Kom med et link.

Mvh.

--
"En fjern transistor stiller ind på Kalundborg" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Lyrik

Dato : 27-07-10 11:33

On 27 Jul., 15:16, Martin Møller Skarbiniks Pedersen
<traxpla...@gmail.com> wrote:

> Overvej at bruge linux programmer istedet for ImageBurn og Nero.
>
> /Martin

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Selvfølgelig! Men jeg kan ikke få øje på nogen. Kan du?

Jens

Fra : Erik

Dato : 27-07-10 19:16

Den 27-07-2010 19:33, Lyrik skrev:
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Selvfølgelig! Men jeg kan ikke få øje på nogen. Kan du?
>
> Jens

Har du kigget på den her ?

http://www.nero.com/enu/linux3-system-requirements.html

Fra : N/A

Dato : 28-07-10 12:28

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-10 21:43

Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Selvfølgelig! Men jeg kan ikke få øje på nogen. Kan du?
>
> Jens

Ja da. Der findes rigtig mange forskellige brændeprogrammer til Ubuntu.

/Martin

Fra : N/A

Dato : 27-07-10 19:16

Fra : Lyrik

Dato : 27-07-10 12:48

On 27 Jul., 20:15, Erik <eriksyd...@live.dk> wrote:

> Har du kigget på den her ?
>
> http://www.nero.com/enu/linux3-system-requirements.html
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det var den jeg brugte til at brænde en Blu-Ray.iso. Det var altså
bare ikke version 3, men den nyere version 4. Det er en 30 dages
prøveversion. Altså kommersiel betalings-ware.

Det plager mig lidt at der var én der skrev:

"growisofs (ligger i pakken dvd+rw-tools på Ubuntu) kan brænde ethvert
disk-image, uanset om det er UDF-, ISO9660- eller krimskrams-
mastered."

Jeg er ude af stand til at finde det program i min Ubuntu 10.04.
Inddelingen "dvd+rw-tools" er ikke på min maskine! Jeg ville gerne
prøve det og se om anprisningen holder hvad han lover. Men jeg kan
ikke finde det!?

Hvor er det?

Hilsen
Jens

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 28-07-10 12:28

Lyrik wrote:
> [...]
SKIP

> [...]
> Inddelingen "dvd+rw-tools" er ikke på min maskine! Jeg ville gerne
> prøve det og se om anprisningen holder hvad han lover. Men jeg kan

dvd+rw-tools er en programpakke, som findes i
software-installationssystemet; pakken indholder programmer til at
brænde på DVD-RW dvdskiver.
Pakken kopieres ikke ind i Ubuntu, men når den installeres findes de
enkelte programmer i /usr/bin.

> Hilsen
> Jens

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 28-07-10 15:53

On 27-07-2010 20:47, Lyrik wrote:

> [...]
> Inddelingen "dvd+rw-tools" er ikke på min maskine! Jeg ville gerne
> prøve det og se om anprisningen holder hvad han lover. Men jeg kan

De er der skam, men det er commandline programmer (kan vel godt
sammenlignes med dos-programmer på en Windows maskine).
Derfor bør du sætte dig ind i syntaksen, ellers får du ikke meget ud af
det - bortset at det er "the good old UNIX way"

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : N/A

Dato : 29-07-10 11:05

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 27-07-10 19:59

On Tue, 27 Jul 2010 11:47:48 -0700 (PDT), Lyrik wrote:

> Jeg er ude af stand til at finde det program i min Ubuntu 10.04.
> Inddelingen "dvd+rw-tools" er ikke på min maskine!

Hvad mener du med "Inddelingen" her?

> Jeg ville gerne prøve det og se om anprisningen holder hvad han lover.
> Men jeg kan ikke finde det!?

> Hvor er det?

I pakkesystemet:

* http://packages.ubuntu.com/lucid/dvd+rw-tools

Mvh.

Adam

--
"My internal clock is on Tokyo time." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Lyrik

Dato : 27-07-10 16:08

On 27 Jul., 20:58, a...@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote:

> Hvad mener du med "Inddelingen" her?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
At Programmer er inddelt i "Spil" "Video" o.s.v. så jeg fantaserede om
at der måtte være noget der hed "dvd+rw-tools"
Men det er der ikke!

> I pakkesystemet:
>
>  *http://packages.ubuntu.com/lucid/dvd+rw-tools
,,,,,,,,,,,,
Det hedder den så ikke når den er installeret. Men cd/dvd-et eller
andet. Og den vil ikke brænde BR. Sorry!

Så prøvede jeg alle dem jeg kunne finde! Og den der søger skal finde!
Den der banker på, for ham skal der lukkes op! Eller med
newspeak :"åbnes op!"

Helt uventet og udokumenteret! Vi kan spare "Nero 4!" (som koster
penge)

"Xfburn" !!!:
http://www.xfce.org/projects/xfburn/

Som kan hentes under "Videoprogrammer"

Dens "Burn Image" kan brænde et Blu-Ray image prepareret (foreløbig) i
"ImgBurn" under "Wine" fra BDMV og CERTIFICATE-mapper prepareret i
TsMuxer(SmartLabs). Desværre kender dens andre funktioner kun DVD
skiver.
Dens skabere skriver ikke noget om det. Men den er baseret på
"Libburnia" projektet:
http://www.libburnia-project.org/
Den er igen baseret på "Gnu Xorriso" projektet. Hvor der skrives:
"Might work with DVD-RAM, DVD+RW, BD-RE but rather not with CD, DVD-R,
DVD+R, BD-R. "
http://www.gnu.org/software/xorriso/xorriso_eng.html

Men nu kan vi tilføje at det virker med BD-R! Ovenikøbet særdeles godt
med min LG brænder. Skiven var 4X. Men den blev brændt med et
gennemsnit på 6,5X !!! Hele forløbet var intet mindre end glat og
perfekt. Skiven spiller nu på mit TV fra BR playeren i PS3.
Købeskiven havde fået en ridse, så det er fint med en back-up kopi!

Så langt, så godt. Tak for deltagelsen!

P.S.
Det forekommer mig at en afkrypteret skive BR spiller flottere, mere
afslappet end originalen. Jeg har yderligere aflastet afspilleren ved
at dele 20 Gigabytefilen i stykker under 4 Gigabyte. Det tillader
skivens mapper at blive overført til et FAT32 filsystem.

Hilsen
Jens

Fra : N/A

Dato : 29-07-10 11:05

Fra : Lyrik

Dato : 27-07-10 19:13

On 28 Jul., 00:08, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
Angående brænderprogrammet til BR..
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Se det i funktion her:
http://luen.dk/xfburn.JPG

Hilsen
Jens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-07-10 17:15

On Wed, 28 Jul 2010 16:52:57 +0200
Karl Erik Christensen <karlerik@none.invalid.com> wrote:

> [...]
> Derfor bør du sætte dig ind i syntaksen, ellers får du ikke meget ud af det - bortset at det er "the good old UNIX way"

Ifølge release notes fra seneste release af k3b, skulle denne release
understøtte brænding af BlueRay - det ser ud til, at den anvender
growisofs og dvd+rw-tools under overfladen til formålet.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : jk

Dato : 28-07-10 19:17

Skal vi synes, at det er morsomt/friskt med det der UBU ?

Er det et ublu styresystem ? Hvorfor skriver du ikke Ubuntu.

mvh

John

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 31-07-10 22:05

Se også: http://en.wikipedia.org/wiki/BD#Computing

,

--
"I hate dancing. So, this, to me, is a living Adam Sjøgren
embodyment of hell." asjo@koldfront.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-07-10 22:11

On Tue, 27 Jul 2010 15:08:20 -0700 (PDT), Lyrik wrote:

> At Programmer er inddelt i "Spil" "Video" o.s.v. så jeg fantaserede om
> at der måtte være noget der hed "dvd+rw-tools"
> Men det er der ikke!

Nej.

Klaus Ellegaard skrev: "growisofs (ligger i pakken dvd+rw-tools på
Ubuntu)" - hvordan du får "pakken" til at blive til en sektion i en
eller anden inddeling er en gåde.

> Det hedder den så ikke når den er installeret.

Som Klaus Ellegaard skrev, og du citerede, så hedder programmet
"growisofs" og ligger i pakken "dvd+rw-tools".

> Helt uventet og udokumenteret! Vi kan spare "Nero 4!" (som koster
> penge)

Det var vist kun uventet for dig. Det er halvanden uge siden at du blev
præsenteret for growisofs...

[...]
> P.S.
> Det forekommer mig at en afkrypteret skive BR spiller flottere, mere
> afslappet end originalen.

Naturligvis. Mine platinnetkabler får også netradioen til at lyde meget
bedre.

Mvh.

Fra : Kent Friis

Dato : 29-07-10 19:20

Den Wed, 28 Jul 2010 23:11:00 +0200 skrev Adam Sjøgren:

> Naturligvis. Mine platinnetkabler får også netradioen til at lyde meget
> bedre.

Det kan ikke sammenlignes. En Bluray kan sagtens være lige på grænsen
af hvad computeren kan trække, og i så fald vil det naturligvis hjælpe
at man ikke skal bruge cpu-kraft til dekrypteringen.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Lyrik

Dato : 29-07-10 01:08

On 28 Jul., 20:16, jk <johnknuhtse...@Mmail.dk> wrote:
> Skal vi synes, at det er morsomt/friskt med det der UBU ?
>
> Er det et ublu styresystem ? Hvorfor skriver du ikke Ubuntu.
>
> mvh
>
> John

,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det har jeg vel lov til? du forstår det jo!))

Jens

Fra : N/A

Dato : 31-07-10 14:29

Fra : Lyrik

Dato : 29-07-10 01:10

On 28 Jul., 22:02, Jørgen Heesche <hees...@webspeed.dk> wrote:

> Ja! growisofs er med i k3b's programliste.
> Se: k3b Settings --> Configure K3b --> Programs
,,,,,,,,,,,,
k3b kunne ikke.

jens

Fra : Lyrik

Dato : 29-07-10 01:32

On 28 Jul., 23:11, a...@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote:

> [...]
> "growisofs" og ligger i pakken "dvd+rw-tools".

> Det var vist kun uventet for dig. Det er halvanden uge siden at du blev
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du kan spare dig dine flabetheder! "growisofs" var kun en henkastet
bemærkning om noget der måske kunne bruges som ingen har prøvet. Jeg
har brændt en BR i Linux! Med "Xfburn" og ikke med "growisofs." Måske
prøver jeg den en dag, eller måske, bare måske, var der en af jer
andre der prøvede?? Ellers er det lige meget, nu har jeg en der
virker.

Jens

> [...]
>
> Naturligvis. Mine platinnetkabler får også netradioen til at lyde meget
> bedre.
,,,,,,,,,,,,,,,,,
Så lidt flere flabetheder!

Ser du, en BR afspiller er en computer som har mange opgaver. den
skal foretage "handshake" med skiven, præsenteres for
afkrypteringsnøglen og gennem denne afkryptere filmen on the fly.
Endvidere præsenteres den for en enhedsfil på måske 30 Gigabyte.
Hvis du har prøvet at behandle filer af den størrelse så ved du at
computeren bliver presset i knæ under vægtan af sådanne filer.

Hvis jeg nu deler filen op i mindre stykker og afspilleren samtidig
slipper for at afkryptere undervejs, så synes jeg at en konklusion om
at det ligesom "flyder lettere" ligger temmelig lige for. Det er
tidligere konstateret at da det analoge hul eksisterede i form af
komponentindgangsmuligheder for afspilning af BR. At den indgang kørte
bedre fordi den ikke behøvede "handshake" fra krypteringen.

Sååå....

Jens

Jens

Fra : Erik

Dato : 29-07-10 11:05

Den 29-07-2010 09:31, Lyrik skrev:

> [...]
> prøver jeg den en dag, eller måske, bare måske, var der en af jer
> andre der prøvede?? Ellers er det lige meget, nu har jeg en der

Hvis du ikke havde installeret growisofs, så kunne din Xfburn jo heller
ikke brænde Blue Ray formatet, det er nok der han vil hen !

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-07-10 14:10

Du skrev:
> [...]

Så altså: Du skrev, at det ikke kunne lade sig gøre, og fik at vide,
at det kan det godt, og du fik endda navnet på værktøj, der kan det.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-07-10 19:27

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

> Det kan ikke sammenlignes. En Bluray kan sagtens være lige på grænsen
> af hvad computeren kan trække, og i så fald vil det naturligvis hjælpe
> at man ikke skal bruge cpu-kraft til dekrypteringen.

Jens bruger en PS3 som BluRay-afspiller. Den kan sagtens følge med.

Fra : Kent Friis

Dato : 29-07-10 20:16

Den Thu, 29 Jul 2010 20:26:58 +0200 skrev Thorbjørn Ravn Andersen, 20100729:

> Jens bruger en PS3 som BluRay-afspiller. Den kan sagtens følge med.

Så er det selvfølgelig noget helt andet. Jeg antog at når han poster
her, så drejer det sig om en *nix maskine.

(Og det er PS3 ikke længere).

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 30-07-10 21:31

On Thu, 29 Jul 2010 00:08:17 -0700, Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det har jeg vel lov til? du forstår det jo!))

Hvem er det, der beder om hjælp her?

Denne udemærkede tekst giver de fleste mennesker et clue:
<http://catb.org/esr/faqs/smart-questions.html>

--
Steen Suder

Fra : Lyrik

Dato : 31-07-10 07:09

On 30 Jul., 22:30, "Steen Suder, privat" <sfs_news_s...@suder.dk>
wrote:

> Hvem er det, der beder om hjælp her?
>
> Denne udemærkede tekst giver de fleste mennesker et clue:
> <http://catb.org/esr/faqs/smart-questions.html>
,,,,,,,,,,,,,,
Jeg beder ikke dig om noget! Ethvert indlæg er ikke en bøn om hjælp.
Det kan være en oplysning. Jeg oplyser om at jeg har brændt en BR i
XfBurn. Ingen af jer andre har gjort tilsvarende! Så det er jer der
får hjælp af mig i det tilfælde! Snup en tudekiks!

Jens

Fra : Erik

Dato : 31-07-10 14:29

Den 31-07-2010 15:08, Lyrik skrev:
> [...]
> XfBurn. Ingen af jer andre har gjort tilsvarende! Så det er jer der
> får hjælp af mig i det tilfælde! Snup en tudekiks!

Ahhh svært at se hvad du lige bidrog med her, er du i stand til at
dokumentere hvorfor det lykkedes for dig ?

Forøvrigt er dine hjemmelavede forkortelser til at brække sig over, når
nu låget er løftet af bøtten...

Fra : N/A

Dato : 31-07-10 17:49

Fra : N/A

Dato : 31-07-10 14:29

Fra : Lyrik

Dato : 31-07-10 10:21

On 31 Jul., 15:28, Erik <eriksyd...@live.dk> wrote:

> Ahhh svært at se hvad du lige bidrog med her, er du i stand til at
> dokumentere hvorfor det lykkedes for dig ?
>
> Forøvrigt er dine hjemmelavede forkortelser til at brække sig over, når
> nu låget er løftet af bøtten...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er snart ufatteligt hvad regelknepperdanskerne kan få ondt i røven
over! BR er efterhånden den internationale forkortelse for Blu-Ray!
Kig på amerikanske sites hvor du har fået dine "proprietære" drivere
fra! BD slog ikke an. Det blev BR! Snup en tudekiks til!

Jens

Fra : Erik

Dato : 31-07-10 17:49

Den 31-07-2010 18:20, Lyrik skrev:

> [...]
> Kig på amerikanske sites hvor du har fået dine "proprietære" drivere
> fra! BD slog ikke an. Det blev BR! Snup en tudekiks til!

Næ tag en selv du, ha ha

Hvor har du lige læst jeg bruger sådanne drivere ?

Forøvrigt finder jeg din dokumentation mere end mangelfuld ;)

Fra : Kent Friis

Dato : 31-07-10 20:57

Den Sat, 31 Jul 2010 09:20:45 -0700 (PDT) skrev Lyrik:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det er snart ufatteligt hvad regelknepperdanskerne kan få ondt i røven
> over! BR er efterhånden den internationale forkortelse for Blu-Ray!

BR er en legetøjsbutik.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-07-10 21:28

On 31 Jul 2010 19:56:36 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> BR er en legetøjsbutik.

http://en.wikipedia.org/wiki/BR

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kent Friis

Dato : 31-07-10 21:36

Den Sat, 31 Jul 2010 22:27:33 +0200 skrev Asbjorn Hojmark:

> http://en.wikipedia.org/wiki/BR

Alt andet end Bluray.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-07-10 22:00

On 31 Jul 2010 20:35:52 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Alt andet end Bluray.

My point.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Erik

Dato : 01-08-10 07:20

> [...]
> Kig på amerikanske sites hvor du har fået dine "proprietære" drivere
> fra! BD slog ikke an. Det blev BR! Snup en tudekiks til!

Nu har andre jo påpeget links til din BR påtand, men her er så et til
din "UBU" ting:

http://www.ubu.dk/

Fra : Erik

Dato : 01-08-10 12:36

Den 01-08-2010 08:19, Erik skrev:
> Nu har andre jo påpeget links til din BR påtand,

Nu må jeg jo gribe i egen barm og erkende at ovenstående er en "slå"
fejl, ikke et forsøg på at lave min egen forkortelse af "påstand" :)

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 01-08-10 12:52

Lyrik wrote:

> [...]
> Kig på amerikanske sites hvor du har fået dine "proprietære" drivere
> fra! BD slog ikke an. Det blev BR! Snup en tudekiks til!

Iflg. http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc
er BD den officielle forkortelse for Blue-Ray Disc.

Forkortelsen burde måske være BRD, analogt med DVD (Digital Video Disc
or Digital Versatile Disc).
Men BRD kan også betyde 'Bundesrepublik Deutschland', så BRD kan ikke
bruges.

Denne diskussion er iøvrigt tåbelig. Hvis Jens har ondt i Røven burde
han gå til læge.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 01-08-10 20:55

Jørgen Heesche wrote:

> Iflg. http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc
> er BD den officielle forkortelse for Blue-Ray Disc.

Se også her:
http://www.blu-ray.com/faq/#bluray
Citat:
"
1.2
Why the name Blu-ray?

The name Blu-ray is derived from the underlying technology, which
utilizes a blue-violet laser to read and write data. The name is a
combination of "Blue" (blue-violet laser) and "Ray" (optical ray).
According to the Blu-ray Disc Association the spelling of "Blu-ray" is
not a mistake, the character "e" was intentionally left out so the term
could be registered as a trademark.

The correct full name is Blu-ray Disc, not Blu-ray Disk (incorrect spelling)
The correct shortened name is Blu-ray, not Blu-Ray (incorrect
capitalization) or Blue-ray (incorrect spelling)
The correct abbreviation is BD, not BR or BRD (wrong abbreviation)
"

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : N/A

Dato : 18-08-10 07:28

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 31-07-10 17:35

On Sat, 31 Jul 2010 09:20:45 -0700 (PDT), Lyrik wrote:

> BR er efterhånden den internationale forkortelse for Blu-Ray!

Der dansede du elegant uden om at det er kun dig der kalder Ubuntu for
"UBU"

> Kig på amerikanske sites hvor du har fået dine "proprietære" drivere
> fra!

Ahvaffornoen?!

Mvh.

--
"Mr. Jameson you can't say that... that's slander." Adam Sjøgren
"No it isn't and I resent that! Slander is spoken, asjo@koldfront.dk

Fra : Lyrik

Dato : 01-08-10 05:57

On 1 Aug., 13:35, Erik <eriksyd...@live.dk> wrote:

> Nu må jeg jo gribe i egen barm og erkende at ovenstående er en "slå"
> fejl, ikke et forsøg på at lave min egen forkortelse af "påstand" :)

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Forslag til ændring af tossenavnet:"Ubuntu Lucid Lynx 10.04":

"UBU Lux ten-four"
"Ugga-Bunta ten-four"
"ULL 10.04"
"Uggabulla ten-four"<Aaaafrikaaa!>
"Ubantu ten-four"<mere Aaafrikaaa!>

Jens

Fra : Erik

Dato : 18-08-10 07:28

Den 01-08-2010 13:56, Lyrik skrev:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Forslag til ændring af tossenavnet:"Ubuntu Lucid Lynx 10.04":

> [...]

allow me to introduce the Natty Narwhal, our mascot for development work
that we expect to deliver as Ubuntu 11.04.

http://www.markshuttleworth.com/archives/478

Hvilket jo giver forkortelsen NN en helt ny mening.......

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-08-10 13:06

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Forslag til ændring af tossenavnet:"Ubuntu Lucid Lynx 10.04":

Navnet er besluttet af ham der betaler gildet.

https://wiki.ubuntu.com/DevelopmentCodeNames#History

Hvis det kan trøste er kodenavnet for den næste Maverick Meerkat.

Fra : Lyrik

Dato : 01-08-10 19:12

On 1 Aug., 21:55, Jørgen Heesche <hees...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> capitalization) or Blue-ray (incorrect spelling)
> The correct abbreviation is BD, not BR or BRD (wrong abbreviation)

The correct use of a word is the way people use it! The american
people use BR for Blu-Ray. So do I. And I use capital R. BR (Not
Br is a tool in my hand and I shall call it, and spell it anyway I
like! And I shall cross the street at night when the light is red and
there are no trafic!

Jens