Strejker igen i Grækenland rammer turister~
Fra : Jet

Dato : 26-07-10 05:32

Her hvad en græsk avis skriver, oversat af Google: (dårlig dansk)

og fra en regeringsembedsmand (på engelsk) pga. benzinstrejken for
alle biler/fly/busser er startet !
Today I`ve heard it about and I was planning to inform you but you
were faster that time.
No I don`t know how long they will keep it like this because they say
that they don`t stop untill they will get satisfied.That means nobody
knows.Maybe 1-2 days maybe 1-2 weeks.

Stor bekymring at dominere rækken af iværksættere inden for turisme
udløst af den hvide strejke flyveledere og strejken længde ned fra
mandag ejerne af lastbiler og jernbane offentlig brug .

Individuelle rejsearrangører henvise til annullere pakker til
Grækenland, hvis den nuværende situation fortsætter, at bemærke, at
forsinkelser og ulemper , der er påført indgående og udgående
besøgende ikke bidrager til at afbøde de negative image , som vores
land har stigmatiseret . De næste par timer, men vil være et tegn på ,
om de græske turismen vil tælle en ekstra sår.

Samtidig er direkte involveret i turist ting ( lille hotel
virksomheden osv.) bestemt ikke se en positiv kig på strejken længde
ned fra indgangen til ejerne af lastbiler og jernbane offentlig
brug .

Efter alle de håb om lokalsamfundet er blevet placeret i den
indenlandske turisme for at øge deres omsætning og synlig risiko
benzin til at fjerne frygten for at begrænse bevægelsen.

Fra : alexbo

Dato : 27-07-10 07:28

"Jet" skrev

>Her hvad en græsk avis skriver,
>Individuelle rejsearrangører henvise til annullere pakker til
>Grækenland, hvis den nuværende situation fortsætter

Hvis du kan græsk kunne du ikke finde ud af hvad der er fakta i
nendenstående?
http://tgt.dk/guide/europa/graekenland/helegraekenland/article66623.ece

Jeg ville have ventet en stort opsat artikel her, men jeg kan ikke finde
noget.
http://www.greek-tourism.gr/

mvh
Alex Christensen

Fra : SEJ

Dato : 27-07-10 09:56

Hej

I kan altid kontakte ambasaden i Athen hvis der ikke står noget så vil de
finde ud af det, alternativt kan i læse det på de engelsk sprogede græske
avisers hjemmesider.

http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w_articles_politics_100002_27/07/2010_118634
snip -->
A long line of cars is seen outside a gas station in Athens yesterday.
Drivers waited to fill up their tanks amid fears that a strike by truckers
could mean that there will be no fuel available for several days to come.
<-- snip

så man skal nok ikke leje bil.

mvh

Svend

Fra : Jet

Dato : 27-07-10 08:51

On 27 Jul., 09:28, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "Jet"  skrev

> Hvis du kan græsk kunne du ikke finde ud af  hvad der er fakta i
> nendenstående?http://tgt.dk/guide/europa/graekenland/helegraekenland/article66623.ece

Det lyder meget flot, men gælder nok kun for Bureau-rejser, medens
individuelle er overladt til sig selv.
Vi har ekstra "strejke" udgifter på 154 Euro (bilag haves), som ingen
vil betale og svjv findes ingen kontor, hvor man kan henvende sig !