Lave lokal "backup" af en anden persons we~
Fra : Peter Knutsen

Dato : 25-07-10 22:17

Hej

Der er et website, en samling af tekster med mange interne hyperlinks
mellem dem, som jeg gerne vil lave en ekstern backup af, sådan at jeg
kan have det liggende på min harddisk, og browse det offline.

Der er tale om et fuldstændig statisk site, d.v.s. det opdateres ikke
mere, og det består af mange sider, formodentlig flere hundrede.

Hvad findes der af software som kan udføre sådan en opgave automatisk,
uden at jeg skal sidde ved computeren og mikrostyre processen? Min
bekymring går især på at en sådan software kan komme for skade at
medtage eksterne links og også lave backup af disses destinationer, og
derved ende med at lave backup af det meste af webbet, hvilket jeg nok
ikke har tilstrækkelig harddiskplads til.

Basalt set ved jeg ikke engang, hvad den type programmer hedder, så jeg
har ikke noget jeg kan søge på.

Kan det måske fås som en browser-plugin til FireFox eller noget?

--
Peter Knutsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-07-10 23:06

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> skrev :

>Der er et website, en samling af tekster med mange interne hyperlinks
>mellem dem, som jeg gerne vil lave en ekstern backup af, sådan at jeg
>kan have det liggende på min harddisk, og browse det offline.

Det hedder Offline Browser.

En af de bedste skulle være http://www.httrack.com/.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-07-10 14:31

On 26/07/2010 00:06, Kerim Ellentoft wrote:

> Det hedder Offline Browser.
>
> En af de bedste skulle være http://www.httrack.com/.

Tak, jeg kigger på det!

--
Peter Knutsen

Fra : Ivar

Dato : 26-07-10 16:19

Peter Knutsen skrev:

> Der er et website, en samling af tekster med mange interne hyperlinks mellem
> dem, som jeg gerne vil lave en ekstern backup af, sådan at jeg kan have det
> liggende på min harddisk, og browse det offline.

PageNest kan klare det. (Det hed tidligere WebStripper)

Ivar Magnusson