slagsmål OG VOLD på film ....
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 24-07-10 17:10

Nu var jeg jo dreng i 70 erne og gik i folkeskole , så vi drenge var
oppe at slås (en gang i mellem) som drenge nu gjorde den gang og da
jeg var i teenager og i begyndelsen gik jeg flittigt i byen og mødte
da fra tid til anden en fodermester der ikke synes langt hård passede
til en mand - også skulle man jo til det igen .. også bliver man ældre
og kloger & holder man op med det ..

Det handler ikke om fornuft slet og ret om ungdommeligt tåbelighed
der til herrens pris går over med alderen :)
men der var nu aldrig nogen der kom alvorligt til skade
og der var et rigmeligt ære kodeks om man ikke slog på nogen der var
mindre ind en selv - eller i skridtet ..

Nå men for at komme til Pointen

Nu har jeg som de fleste andre film hvor der bliver slået på tæven
og jeg kan af personlig erfaring sige - at sådan er det kun på film
at man kan tage 97 slag i ansigtet og stadigt stå op :)

med mindre man er i super træning så er 97 af 100 ude
når de bliver ramt på næsen øjet i tindingen ...eller i solar pleksus

Det mest realistisk gengivelser af vold er Clint Eastwood også Jan
Gullios ondskaben ...

alt andet er opvisningen (som jeg kan komme på) -

har sat mig for at se alle Rocky filmene i streg
Den første er meget go og sikkert den bedste ( jeg tror sågar der
faldt en Oscar for den ?)
men af sentementale årsager kan jeg bedst lide 4 eren da jeg sammen
med en ven så den til præmieren - hvor vi fik listet en pose pilsner
med ind og sad heppede på Rocky - ta så det lede kommunist svin osv :)
( og hvad vi ellers kunne finde på) af en eller anden grund var det ok
med de andre biograf gænger .....og der var da heller ikke et øje tørt
da Sylverster til slut i filmen holdt en tale til det Russiske folk
der i bedste fald må betragtes som debil .. Nå men det i ord med vores
heppen ...
( det var jo ikke lille per i snen eller kilden i provance )

En anden ting ved vold på film er at der kommer altid nogen meget høje
klaske lyde når der er en træffer DETSKER ALDRIG ALDRIG i
virkeligheden
men det lyder indrømmet godt :)

Mv.
BMM

Fra : Kim2000

Dato : 24-07-10 21:19

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> og der var et rigmeligt ære kodeks om man ikke slog på nogen der var
> mindre ind en selv - eller i skridtet ..

Akja, i dag er det vel nærmere standard at man er flere om offeret der
konsekvent skal være lav, have briller og være tyk og kampen slutter når der
er hoppet 12 gange på offerets hoved. Naturligvis filmes det på mobilen.

> [...]
> heppen ...
> ( det var jo ikke lille per i snen eller kilden i provance )

Jeg synes også fireren er fed, Rocky var manden der fik mig i
træningscenteret og han må tage skylden for 14 kampe (2 nederlag), han var
virkelig en inspiration. Jeg synes forresten den sidste var fremragende og
på højde med etteren.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-07-10 21:05

On Sat, 24 Jul 2010 22:18:31 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>er hoppet 12 gange på offerets hoved. Naturligvis filmes det på mobilen.

det er uværdigt - hvis det endeligt skal være , men i dag i forhold
til den gang er der dog en lovgivning der forbyder det ...

>Jeg synes også fireren er fed, Rocky var manden der fik mig i
>træningscenteret og han må tage skylden for 14 kampe (2 nederlag),

Du milde :) en af mine bedste venner der desvære er død nu var nr 2 i
Jylland - vi tjattede nogen gange til hinanden for sjov - jeg havde 0
chance - han var så hurtig og elastisk - han ramte hver gang og jeg
fik aldrig en ind :)
det var ok

> han var
>virkelig en inspiration. Jeg synes forresten den sidste var fremragende og
>på højde med etteren.

eteren er på en eller anden måde mindre ferme oprigtig og uskyldig

men 4 eren er skide go underholdning når man er i det hjørne :)

Fra : Lars

Dato : 03-08-10 17:09

In article <icql465b6fg7pnf6j0q0ktkpmr7i3med8k@4ax.com>, usnet1@gmail.com says...
> [...]

> En anden ting ved vold på film er at der kommer altid nogen meget høje
> klaske lyde når der er en træffer DETSKER ALDRIG ALDRIG i

Er fuldstændig enig, kamp-scener ser stort set altid særdeles urealistisk ud.

Helt galt er det også, når man ser kæmpere, lave fancy cirkel-spark, hop osv.
Hvadenten det er Van Damme, Wesley Snipes, eller en tynd pige, som man ofte ser, holder det
ikke i virkeligheden.

I en rigtig kamp er dette særdeles ineffektivt, hvilket man kan se i MMA/ Vale Tudo, der klart
er den mest ekstreme kampsport

Boondock - Furious Angels (MMA highlights) Original
http://www.youtube.com/watch?v=TcvWoUfUT7g

MMA Best:
http://www.youtube.com/results?search_query=mma+best&aq=2

--
Best regards

Lars

Fra : Kim2000

Dato : 04-08-10 14:00

"Lars" <nomail@none.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> says...

> Er fuldstændig enig, kamp-scener ser stort set altid særdeles urealistisk

I Watchmen er scenerne nu ganske realistiske synes jeg.