/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bytte en R65 motor ud med en R80?
Fra : LasseNC


Dato : 23-07-10 07:47

Hej gruppe!

Jeg går og pønser på at anskaffe mig sådan en R65 GS, desværre har de
fleste kun 27hk, få har 48hk.

Pt. kører jeg på min MZ, og en opgradering af den størrelse for kun 7
ekstra heste er ikke interessant synes jeg. Derfor tænker jeg på at
sætte en R80 motor i, som har 50hk. Dette er næsten en opgradering på
100% og jeg skal derfor til syn med den igen.

R65'eren og R80'eren i var ens, pånær kraftværket i midten, derfor
burde der ikke være problemer med at få den synet vil jeg tro. Men er
der andet jeg bør tage højde for? Optimalt kunne man jo købe en R80
fra start, men de hænger ikke på træerne og så koster de det hvide ud
af øjnene.

 
 
daniel (23-07-2010)
Kommentar
Fra : daniel


Dato : 23-07-10 17:42

On Jul 23, 3:47 pm, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
> Hej gruppe!
>
> Jeg går og pønser på at anskaffe mig sådan en R65 GS, desværre har de
> fleste kun 27hk, få har 48hk.
>
> Pt. kører jeg på min MZ, og en opgradering af den størrelse for kun 7
> ekstra heste er ikke interessant synes jeg. Derfor tænker jeg på at
> sætte en R80 motor i, som har 50hk. Dette er næsten en opgradering på
> 100% og jeg skal derfor til syn med den igen.
>
> R65'eren og R80'eren i var ens, pånær kraftværket i midten, derfor
> burde der ikke være problemer med at få den synet vil jeg tro. Men er
> der andet jeg bør tage højde for? Optimalt kunne man jo købe en R80
> fra start, men de hænger ikke på træerne og så koster de det hvide ud
> af øjnene.

køb den billigste BMW du kan, på danske plader, der er masser billige
større BMWer hernede (jeg bor i Berlin) og motoren burde have samme
motorophæng.
grunden til R45 og til dels små R65 er forsikringsreglerne i Tyskland.
Meeen en MZ med nogen og 30 HK'er er ikke helt det samme som en BMWer
med det samme, MZ'eren er to takt og når effekten ved meget høje omdr.
tal. mens BMW'en er 4-takt og kan nå det ved nogenlunde omdr. tal.
min gamle 27 HK'er var ganske tjep.

claus.b.p. (24-07-2010)
Kommentar
Fra : claus.b.p.


Dato : 24-07-10 10:37

LasseNC wrote:
> Hej gruppe!
>
> Jeg går og pønser på at anskaffe mig sådan en R65 GS, desværre har de
> fleste kun 27hk, få har 48hk.
>
> Pt. kører jeg på min MZ, og en opgradering af den størrelse for kun 7
> ekstra heste er ikke interessant synes jeg. Derfor tænker jeg på at
> sætte en R80 motor i, som har 50hk. Dette er næsten en opgradering på
> 100% og jeg skal derfor til syn med den igen.
>
> R65'eren og R80'eren i var ens, pånær kraftværket i midten, derfor
> burde der ikke være problemer med at få den synet vil jeg tro. Men er
> der andet jeg bør tage højde for? Optimalt kunne man jo købe en R80
> fra start, men de hænger ikke på træerne og så koster de det hvide ud
> af øjnene.

Det er nok ikke det tekniske du skal tænke så meget på, mere totaløkonmien i
projektet.
Det er overvejende sandsynligt at Skat vil betragte ændringen som et skift
af identitet på køretøjet, derfor kan du blive pålagt at betale afgift af
køretøjet en gang til. Dette svarer til 2/3 af udsalgsprisen hos en
forhandler for et tilsvarende køretøj. Så inden du går igang med sådan et
projekt, skal du kontakte Skat og få en forhåndstilkendegivelse fra dem om
du kan gøre det. Har du tænkt på at importere en istedet? Den 80'er du ville
tage motoren fra ville vel komme fra fx. Tysland? Prøv at få en vurdering af
afgiften på sådan en fra Skat, det er muligvis ikke dyrere på den måde, og
du slipper for bøvlet med at skifte motor mm.

/Claus


LasseNC (24-07-2010)
Kommentar
Fra : LasseNC


Dato : 24-07-10 04:47

On 24 Jul., 11:36, "claus.b.p." <cb...@hotmail.com> wrote:
> LasseNC wrote:
> > Hej gruppe!
>
> > Jeg går og pønser på at anskaffe mig sådan en R65 GS, desværre har de
> > fleste kun 27hk, få har 48hk.
>
> > Pt. kører jeg på min MZ, og en opgradering af den størrelse for kun 7
> > ekstra heste er ikke interessant synes jeg. Derfor tænker jeg på at
> > sætte en R80 motor i, som har 50hk. Dette er næsten en opgradering på
> > 100% og jeg skal derfor til syn med den igen.
>
> > R65'eren og R80'eren i var ens, pånær kraftværket i midten, derfor
> > burde der ikke være problemer med at få den synet vil jeg tro. Men er
> > der andet jeg bør tage højde for? Optimalt kunne man jo købe en R80
> > fra start, men de hænger ikke på træerne og så koster de det hvide ud
> > af øjnene.
>
> Det er nok ikke det tekniske du skal tænke så meget på, mere totaløkonmien i
> projektet.
> Det er overvejende sandsynligt at Skat vil betragte ændringen som et skift
> af identitet på køretøjet, derfor kan du blive pålagt at betale afgift af
> køretøjet en gang til. Dette svarer til 2/3 af udsalgsprisen hos en
> forhandler for et tilsvarende køretøj. Så inden du går igang med sådan et
> projekt, skal du kontakte Skat og få en forhåndstilkendegivelse fra dem om
> du kan gøre det. Har du tænkt på at importere en istedet? Den 80'er du ville
> tage motoren fra ville vel komme fra fx. Tysland? Prøv at få en vurdering af
> afgiften på sådan en fra Skat, det er muligvis ikke dyrere på den måde, og
> du slipper for bøvlet med at skifte motor mm.
>
> /Claus

Indkøbspris i DK og Tyskland er den samme, jeg har kikket. Derudover
kommer der så 15-20.000 til i reg. afgift. iflg. modep.skat.dk.

Jeg havde ikke tænkt mig at købe en hel cykel, blot en motor via eBay,
eller gennem en Køb/salg-afdeling ved en BMW klub.

Ved at skifte karburator og topstykker kan jeg opnå 48hk, dog med lidt
mindre moment, måske er det en mulighed. Jeg vil ringe til skat på
mandag.

Armand (25-07-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-07-10 14:10

LasseNC skrev:
> Hej gruppe!
>
> Jeg går og pønser på at anskaffe mig sådan en R65 GS, desværre har de
> fleste kun 27hk, få har 48hk.
>
> Pt. kører jeg på min MZ, og en opgradering af den størrelse for kun 7
> ekstra heste er ikke interessant synes jeg. Derfor tænker jeg på at
> sætte en R80 motor i, som har 50hk. Dette er næsten en opgradering på
> 100% og jeg skal derfor til syn med den igen.
>
> R65'eren og R80'eren i var ens, pånær kraftværket i midten, derfor
> burde der ikke være problemer med at få den synet vil jeg tro. Men er
> der andet jeg bør tage højde for? Optimalt kunne man jo købe en R80
> fra start, men de hænger ikke på træerne og så koster de det hvide ud
> af øjnene.

Hvis mer-effekten overstiger 20hk koster det genvurdering og hvis
80'erne koster det hvide ud af øjnene vil SKAT'efar også tage fat

--
Armand.

LasseNC (25-07-2010)
Kommentar
Fra : LasseNC


Dato : 25-07-10 08:15

On 25 Jul., 15:10, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> LasseNC skrev:
>
> > Hej gruppe!
>
> > Jeg går og pønser på at anskaffe mig sådan en R65 GS, desværre har de
> > fleste kun 27hk, få har 48hk.
>
> > Pt. kører jeg på min MZ, og en opgradering af den størrelse for kun 7
> > ekstra heste er ikke interessant synes jeg. Derfor tænker jeg på at
> > sætte en R80 motor i, som har 50hk. Dette er næsten en opgradering på
> > 100% og jeg skal derfor til syn med den igen.
>
> > R65'eren og R80'eren i var ens, pånær kraftværket i midten, derfor
> > burde der ikke være problemer med at få den synet vil jeg tro. Men er
> > der andet jeg bør tage højde for? Optimalt kunne man jo købe en R80
> > fra start, men de hænger ikke på træerne og så koster de det hvide ud
> > af øjnene.
>
> Hvis mer-effekten overstiger 20hk koster det genvurdering og hvis
> 80'erne koster det hvide ud af øjnene vil SKAT'efar også tage fat
>
> --
> Armand.

Hvor har du det med 20hk fra? Det har jeg ikke hørt før. Jeg har altid
vidst at 20% effekt forøgelse uden at man skulle til syn var lovligt.
Jeg ringer til skat imorgen og hører om de vil vurderer den til at
have ændret identitet så. I så fald vil en mc på knap 200kg med 27
heste umiddelbart ikke være interessant.

Evt. få et bindende svar.

En R80 gs fra 1991 står til ca. 20000,- i afgift.

Armand (31-07-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-07-10 16:26

LasseNC skrev:
>
>
> Hvor har du det med 20hk fra? Det har jeg ikke hørt før. Jeg har altid
> vidst at 20% effekt forøgelse uden at man skulle til syn var lovligt.
>
Det drejer sig om "skattemæssig ulovlighed" som et syn vil kunne påpege
men ikke lovliggøre.

Efter min opfattelse er reglen så udbredt at de fleste bilmotorers
effekt faktisk stiger lige under 20% pr. volumenklasse - sagt med andre
ord: En upgrade med næstkommende større motor er muligt.

--
Armand.

Grunnet (27-07-2010)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 27-07-10 16:13

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:ee5f59c6-14d6-48a8-9f7c-2fa4545edf86@i28g2000yqa.googlegroups.com...
Hej gruppe!

Jeg går og pønser på at anskaffe mig sådan en R65 GS, desværre har de
fleste kun 27hk, få har 48hk.

Pt. kører jeg på min MZ, og en opgradering af den størrelse for kun 7
ekstra heste er ikke interessant synes jeg. Derfor tænker jeg på at
sætte en R80 motor i, som har 50hk. Dette er næsten en opgradering på
100% og jeg skal derfor til syn med den igen.

R65'eren og R80'eren i var ens, pånær kraftværket i midten, derfor
burde der ikke være problemer med at få den synet vil jeg tro. Men er
der andet jeg bør tage højde for? Optimalt kunne man jo købe en R80
fra start, men de hænger ikke på træerne og så koster de det hvide ud
af øjnene.


---------------------------------

Hej Lasse

Har du set Peter Dahls annonce i dk.marked.privat.motorcykel ?

--
Steen
GL 500 SilverWing '84



LasseNC (27-07-2010)
Kommentar
Fra : LasseNC


Dato : 27-07-10 10:02

On 27 Jul., 17:12, "Grunnet" <ne...@slet-disse-ord-besked.com> wrote:
> "LasseNC" <lass...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:ee5f59c6-14d6-48a8-9f7c-2fa4545edf86@i28g2000yqa.googlegroups.com...
> Hej gruppe!
>
> Jeg går og pønser på at anskaffe mig sådan en R65 GS, desværre har de
> fleste kun 27hk, få har 48hk.
>
> Pt. kører jeg på min MZ, og en opgradering af den størrelse for kun 7
> ekstra heste er ikke interessant synes jeg. Derfor tænker jeg på at
> sætte en R80 motor i, som har 50hk. Dette er næsten en opgradering på
> 100% og jeg skal derfor til syn med den igen.
>
> R65'eren og R80'eren i var ens, pånær kraftværket i midten, derfor
> burde der ikke være problemer med at få den synet vil jeg tro. Men er
> der andet jeg bør tage højde for? Optimalt kunne man jo købe en R80
> fra start, men de hænger ikke på træerne og så koster de det hvide ud
> af øjnene.
>
> ---------------------------------
>
> Hej Lasse
>
> Har du set Peter Dahls annonce i dk.marked.privat.motorcykel ?
>
> --
> Steen
> GL 500 SilverWing '84

Jep, og jeg har også snakket med ham, men jeg ønsker mig en G/S'er,
det er dem jeg er forelskede i.

Jeg kan få R65'eren for omkring 20000,- prøvekørte den idag, R80'erne
koster noget mere, man kan så betale den ekstra afgift og så have
samme cykel, det er selvfølgelig en dyrere løsning umiddelbart, men
det er måden jeg lige kan se hvordan jeg skal få råd til det :) Det er
en cykel jeg gerne vil beholde i lang tid, som jeg læser på andre
foras at folk gør.

Måske man kan udføre stellet af Danmark, få reg.afgiften tilbage og
finde et R80 stel og gøre det på den måde, jeg ved det ikke.

Dennis Hellan Peders~ (27-07-2010)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 27-07-10 21:13



> Jep, og jeg har også snakket med ham, men jeg ønsker mig en G/S'er,
> det er dem jeg er forelskede i.
>
> Jeg kan få R65'eren for omkring 20000,- prøvekørte den idag, R80'erne
> koster noget mere, man kan så betale den ekstra afgift og så have
> samme cykel, det er selvfølgelig en dyrere løsning umiddelbart, men
> det er måden jeg lige kan se hvordan jeg skal få råd til det :) Det er
> en cykel jeg gerne vil beholde i lang tid, som jeg læser på andre
> foras at folk gør.


Hej.

Jamen... så må jeg gøre opmærksom på denne side http://www.bmw-gs-team.dk/

Der er en del viden og måske nogle brugte du kan kikke på.....


--
Mvh.
Dennis Pedersen
'07 Kawasaki Versys ABS
'06 Kawasaki ER-6n ABS (Fruens)
'91 Honda CBR600F (Knægtens)


Peter Dahl (27-07-2010)
Kommentar
Fra : Peter Dahl


Dato : 27-07-10 21:43

Hej Lasse,

Jeg har en potentiel køber på torsdag, men du er velkommen til at se den
før/efter, jeg syntes det kunne være et godt bud for dig.
Og nej, jeg kender ikke Steen og han er ikke på provision

Hilsen Peter,
BMW R80/7 til salg

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:54b8b99b-64f8-4a9d-902a-1b838da9116c@x13g2000vbe.googlegroups.com...
> On 27 Jul., 17:12, "Grunnet" <ne...@slet-disse-ord-besked.com> wrote:
>> "LasseNC" <lass...@gmail.com> skrev i
>> meddelelsennews:ee5f59c6-14d6-48a8-9f7c-2fa4545edf86@i28g2000yqa.googlegroups.com...
>> Hej gruppe!
>>
>> Jeg går og pønser på at anskaffe mig sådan en R65 GS, desværre har de
>> fleste kun 27hk, få har 48hk.
>>
>> Pt. kører jeg på min MZ, og en opgradering af den størrelse for kun 7
>> ekstra heste er ikke interessant synes jeg. Derfor tænker jeg på at
>> sætte en R80 motor i, som har 50hk. Dette er næsten en opgradering på
>> 100% og jeg skal derfor til syn med den igen.
>>
>> R65'eren og R80'eren i var ens, pånær kraftværket i midten, derfor
>> burde der ikke være problemer med at få den synet vil jeg tro. Men er
>> der andet jeg bør tage højde for? Optimalt kunne man jo købe en R80
>> fra start, men de hænger ikke på træerne og så koster de det hvide ud
>> af øjnene.
>>
>> ---------------------------------
>>
>> Hej Lasse
>>
>> Har du set Peter Dahls annonce i dk.marked.privat.motorcykel ?
>>
>> --
>> Steen
>> GL 500 SilverWing '84
>
> Jep, og jeg har også snakket med ham, men jeg ønsker mig en G/S'er,
> det er dem jeg er forelskede i.
>
> Jeg kan få R65'eren for omkring 20000,- prøvekørte den idag, R80'erne
> koster noget mere, man kan så betale den ekstra afgift og så have
> samme cykel, det er selvfølgelig en dyrere løsning umiddelbart, men
> det er måden jeg lige kan se hvordan jeg skal få råd til det :) Det er
> en cykel jeg gerne vil beholde i lang tid, som jeg læser på andre
> foras at folk gør.
>
> Måske man kan udføre stellet af Danmark, få reg.afgiften tilbage og
> finde et R80 stel og gøre det på den måde, jeg ved det ikke.
>

N/A (31-07-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 31-07-10 16:26



LasseNC (31-07-2010)
Kommentar
Fra : LasseNC


Dato : 31-07-10 13:00

On 31 Jul., 17:25, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> LasseNC skrev:
>
> > Hvor har du det med 20hk fra? Det har jeg ikke hørt før. Jeg har altid
> > vidst at 20% effekt forøgelse uden at man skulle til syn var lovligt.
>
> Det drejer sig om "skattemæssig ulovlighed" som et syn vil kunne påpege
> men ikke lovliggøre.
>
> Efter min opfattelse er reglen så udbredt at de fleste bilmotorers
> effekt faktisk stiger lige under 20% pr. volumenklasse - sagt med andre
> ord: En upgrade med næstkommende større motor er muligt.
>
> --
> Armand.

Optimalt ville jeg kunne finde en R65 med 48hk og smide en R80 motor
jeg 50hk på. De hænger bare ikke på træerne til fornuftige priser.
Jeg har fundet en GS til 15000,- ca. de andre koster knap 35,- så jeg
kan godt retfærdiggøre sådan et køb, men nu må vi se.
Jeg ringede til skat og ventede i røret og faldt så i søvn
naturligvis, men efter en time i kø kom jeg igennem og der lød svaret
mere end 20hk så er det at betale helt ny reg. afgift.

LasseNC (03-08-2010)
Kommentar
Fra : LasseNC


Dato : 03-08-10 12:57

Jeg har købt en R60'er med 40 heste :)

http://lh6.ggpht.com/_Mk01cHxZ2Cs/TFgYG-ea1jI/AAAAAAAAE6Q/lO8It2adap0/s640/DSC00708.JPG

Den sveder lige en tand for meget fra ventildækslerne, en forbremse
der skal tjekkes efter og en starter der skal renses :=

Peter Dahl (04-08-2010)
Kommentar
Fra : Peter Dahl


Dato : 04-08-10 07:12

OG prisen ?

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:71e30d11-b1ca-4934-ac42-53dbe2299e7d@j8g2000yqd.googlegroups.com...
> Jeg har købt en R60'er med 40 heste :)
>
> http://lh6.ggpht.com/_Mk01cHxZ2Cs/TFgYG-ea1jI/AAAAAAAAE6Q/lO8It2adap0/s640/DSC00708.JPG
>
> Den sveder lige en tand for meget fra ventildækslerne, en forbremse
> der skal tjekkes efter og en starter der skal renses :=
>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177438
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408039
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste