Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Udstilling i Barcelona
Fra : Robert Piil

Dato : 23-07-10 21:56

Skulle andre komme forbi Barcelona inden oktober, så kan jeg anbefale
denne udstilling;

http://obrasocial.lacaixa.es/nuestroscentros/caixaforumbarcelona/lartigue_es.html

De er ikke så gode til at informere på engelsk, men udstillingen er en
stor udstilling af Jaques Lartigues billeder. Der er (som til alle
udstillinger på stedet) gratis adgang i Caixa Forum.

--
Robert Piil

Fra : Soeren Friberg

Dato : 24-07-10 04:31

Den 23-07-2010 22:56, Robert Piil skrev:
> [...]
> stor udstilling af Jaques Lartigues billeder. Der er (som til alle
> udstillinger på stedet) gratis adgang i Caixa Forum.

Tak for info. Det skal jeg. Vil da overveje at slæbe 24 rigtig store
unge mennesker med eller på parkere dem et sted i mens

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : Robert Piil

Dato : 24-07-10 09:26

Soeren Friberg skrev:

> Tak for info. Det skal jeg. Vil da overveje at slæbe 24 rigtig store
> unge mennesker med eller på parkere dem et sted i mens

Der er altid fem udstillinger i CaixaForum, og de er som regel
interessante. I går var der et par skoler, med meget mindre børn også -
så det kan sagtens lade sig gøre. Alt står desværre på Catalansk eller
spansk, men der er et par udstillingshæfter på engelsk også, så man kan
få hovedtrækkene med alligevel.

Det ligger ved foden af Mont Juic - ved Font Magica, som i sig selv er
et fedt sted at fotografere om aftenen/natten når der er lysshow på
springvandet. Man kan gå hele vejen op til slottet (Palau Reial - som
også er museeum - men med entré) hvor der på trappen er en fantastisk
udsigt nedover springvandet og udover hele byen. (For de stakkels unge
mennesker er der også rulletrapper man kan tage op). Det er et rigtig
godt sted for en fotograf, men desværre er det ikke så godt i denne uge,
da der skal være indvielse af EM i Atletik ved Font Magica og der er
fyldt op med OB-vogne og et par kraner der holder lysbroer.

God tur!
--
Robert Piil

Fra : Soeren Friberg

Dato : 24-07-10 17:41

Den 24-07-2010 10:25, Robert Piil skrev:

> [...]
> da der skal være indvielse af EM i Atletik ved Font Magica og der er
> fyldt op med OB-vogne og et par kraner der holder lysbroer.

Ja, tak. Det bliver primo september. Jeg vil bestemt notere slottet ind.
Du ved jo selv fra dit tidligere arbejde, at jo mere trætte elever - jo
nemmere er det jo at sove Fedt efterår - en uge efter skal jeg ud og
sejle skonnert igen...

Fra : Robert Piil

Dato : 24-07-10 18:01

Soeren Friberg skrev:

> [...]
> Du ved jo selv fra dit tidligere arbejde, at jo mere trætte elever - jo
> nemmere er det jo at sove Fedt efterår - en uge efter skal jeg ud og

Joe, til et vist punkt. Det er ligesom mindre børn - bliver de
overtrætte kan det også gå helt galt.

Pas endelig på lommetyve overalt i Barcelona. Det vrimler med dem, og de
er meget professionelle. Der er både tricktyve, og direkte overfald,
hvor de skærer stroppene over til tasker og river dem ud af hænderne på
folk. Kameraer er sikkert også udsat.

--
Robert Piil

Fra : Soeren Friberg

Dato : 25-07-10 11:27

Den 24-07-2010 19:01, Robert Piil skrev:

> Joe, til et vist punkt. Det er ligesom mindre børn - bliver de
> overtrætte kan det også gå helt galt.

Ja, menneskeligt samvær er en stor balancegang!

> [...]
> er meget professionelle. Der er både tricktyve, og direkte overfald,
> hvor de skærer stroppene over til tasker og river dem ud af hænderne på

Det har jeg jo hørt. Følte I jer truet på jeres rejse?

Fra : Robert Piil

Dato : 25-07-10 11:47

Soeren Friberg skrev:

> Det har jeg jo hørt. Følte I jer truet på jeres rejse?

Nej, jeg gør ikke, men jeg er også godt bygget (100+ kilo) og lader mig
af princip ikke styre af frygt (det er ikke helt det samme som ikke at
føle den). Jeg har haft mit kamera med rundt på hele turen - både i
Metro, den gamle bydel etc. uden problemer. Jeg bær det i en
sunsniper-strap, så det er ikke sådan lige at rykke fra mig. Den fåes
forøvrigt også med stålkerne, så den ikke kan skæres over.

Jeg ville heller ikke være nervøs for at have unge mennesker med, men
ville advare dem kraftigt om at have for mange kontanter med sig, og
sørge for at bære dem sikkert.

Mine forældre bor hernede, og stort set alle andre der har besøgt dem,
har været ude for at få stjålet deres punge eller tasker. Mine forældre
er også blevet bestjålet et par gange - den ene gang blev tasken hevet
ud af hænderne på min mor.

Da vi kom ved Font Magica forleden, sad der er flok pænt udseende, unge
mennesker i håndjern omgivet af tre politibiler. Det var en flok
lommetyve, der arbejdede sammen og var blevet taget af politiet. De var
vel en 15 stykker.

http://www.flickr.com/photos/rpiil/4825962791/#/photos/rpiil/4825962791/lightbox/

--
Robert Piil

Fra : Soeren Friberg

Dato : 25-07-10 12:15

Den 25-07-2010 12:46, Robert Piil skrev:

> [...]
> mennesker i håndjern omgivet af tre politibiler. Det var en flok
> lommetyve, der arbejdede sammen og var blevet taget af politiet. De var

Takker; du ved jo tydeligvis, hvad du snakker om Men reglen vil jo
være, altid flere sammen og få værdier. I øvrigt er det jo langt værre
med vold og sådan. Jeg havde ingen problemer i New York, men jeg
fornemmede det fornuftige i at pakke værdierne lidt ind, da jeg bevægede
mig rundt i Harlem om natten. I øvrigt så mit udstyr sjusket ud med tape
omkring og sådan.

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-07-10 13:02

On 2010-07-25 13:15:02 +0200, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> I øvrigt så mit udstyr sjusket ud med tape omkring og sådan.

Det er jo et gammelt trick, men spørgsmålet er jo, om ikke tyvene er
udmærket klar over det og kan spotte hvad udstyr der er tale om.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Soeren Friberg

Dato : 25-07-10 13:09

Den 25-07-2010 14:02, Hans Kruse skrev:

> Det er jo et gammelt trick, men spørgsmålet er jo, om ikke tyvene er
> udmærket klar over det og kan spotte hvad udstyr der er tale om.

Det ved jeg ikke. Er aldrig blevet bestjålet bortset fra et forsøg med
en Mercedes, hvor jeg sad med rettet i skødet, da jeg troede, vi skulle
køre.
men hjemme er ret meget alarm med meget store mænd, der optræder på et
splitsekund

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-07-10 13:25

On 2010-07-25 14:09:10 +0200, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> men hjemme er ret meget alarm med meget store mænd, der optræder på et
> splitsekund

Bor du i en rockerborg? :)

Fra : Soeren Friberg

Dato : 25-07-10 13:31

Den 25-07-2010 14:25, Hans Kruse skrev:

> Bor du i en rockerborg? :)

uh nej, men vælger mine venner med omhu.