Første service
Fra : Pwh

Dato : 22-07-10 13:44

Så har Balder været til sit første eftersyn hos min egen dyrelæge,
han manglede den sidste vaccination.

Han blev rost til skyerne af Lena som syntes han så helt rigtig ud,
hun fandt ingen fejl på ham, men syntes da at han var lidt stor.
Da jeg forsigtigt sagde at jeg regnede med at han kom til at lande på 60kg
svarede hun at det ville han som minumum, hun har vel erfaring for det
Kan så ikke finde ud af hvad han pt vejer, på min badevægt når jeg står med
ham i armene vejer han ca 13-14kg, på dyrelægens vægt vejede han 15.5kg.

Lena sagde en pudsig ting til mig, det var at hun var glad for at det var en som mig
der havde fået en Rottehan, flere andre af hendes kunder der kom ind med Rotter
var hun lidt betænkelig ved om de var opgaven voksen.
Hun kender jo også mig og mine hunde gennem mange år, også hende der havde
den tvivlsomme ære af at aflive Tyson, så hun var glad for at se mig med en ny hvalp

Lena var så lidt betænkelig ved at jeg barfer ham (jeg prøvede at undgå emnet)
men jeg tror jeg fik hende overbevist om at jeg har styr på det.
Det var mere alle de selvudnævnte eksperter i barfcentrene hun ikke havde meget
til overs for som hun sagde, det kunne vi så kun blive enige om.
Fortalte hende at jeg følger Billinghurst, anede hun ikke hvem var, ved hun ikke det
aner hun ikke en brik om barf, ville svare til at værer kristen og ikke kende Jesus

Angel fik service med det samme (så får jeg rabat) og var også sund og rask,
fik meget ros for sin fine pels og flotte tænder, kunne jo tyde på korrekt fodring.
Jeg synes dog selv at hun er blevet lidt tung (42kg) men synes nu heller ikke hun er fed.
Lena sagde at hun helst ikke måtte blive større, men at hun egentligt ikke var spor for tyk.
Så det må værer muskelmasse tøsen har lagt sig til, muskler vejer som bekendt mere end fedt,
og stærk som en okse det er hun og elsker at slæbe på træstammer og al aktivitet der kræver energi.
Det skal self sammenholdt med sund kost jo give nogle muskler på kroppen

/Jens (som aldrig bliver træt af at prale af sine hunde)

Fra : Hm

Dato : 22-07-10 14:19

> /Jens (som aldrig bliver træt af at prale af sine hunde)

Ja, da det nok ikke kun er pral men man tydelig kan "høre" hvor glad du
er for dine "lette" hunde, så går det nok

Hanne/ som også holder meget af sin "fødselsdags" hund

Fra : Pwh

Dato : 22-07-10 15:53

Hm, skrev:

> Ja, da det nok ikke kun er pral men man tydelig kan "høre" hvor
> glad du er for dine "lette" hunde, så går det nok

Det er jeg bestemt.
Troede faktisk jeg ville komme til at kede mig lidt her i min sommerferie
som der jo primært har stået Balder på som jo ikke kan gå lange ture endnu.
Men det har været utroligt hyggeligt at tilbringe så mange timer sammen med mine hunde,
det meste af tiden heldigvis pgr det gode vejr ude i haven.
Om natten slår balder og jeg så lejr ude på min overdækkede terasse,
han er ret glad for at sove ved min side, gør jo også at han er blevet knyttet meget til mig
i løbet af de sidste 3 uger, så den ferie er givet godt ud

/Jens (som skal på arbejde igen på søndag)

Fra : Hm

Dato : 22-07-10 21:02

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
..
> [...]
> knyttet meget til mig
> i løbet af de sidste 3 uger, så den ferie er givet godt ud
>
> /Jens (som skal på arbejde igen på søndag)

Ja, denne så vigtige "første tid" med vore hunde er såååå vigtig, og kommer
til at betyde alt for jer i resten af hans liv, så helt bestemt godt givet
ud. :

Pu ha, godt det ikke er mig der skal adskilles fra en lille hvalp, efter
endt barsel

Hanne/ som er godt tilfreds med at min ikke er hvalp mere

Fra : Pwh

Dato : 22-07-10 22:02

Hm, skrev:
> [...]
>
> Ja, denne så vigtige "første tid" med vore hunde er såååå vigtig, og
> kommer til at betyde alt for jer i resten af hans liv, så helt

Jeg kunne nemt have brugt 4 uger mere sammen med dem,
meget facinerende at se sådan en hvalp udvikle sig synes jeg.
Fysisk ser de dog lidt tåbelige ud til at starte med,
først var Balder en lille tyksak, nu er han ved at blive et ranglet rær

> Pu ha, godt det ikke er mig der skal adskilles fra en lille hvalp,
> efter endt barsel

Heldigvis kun 2½ dag, så har jeg 4 dage fri igen.
Har også ferie til gode fra sidste år, så jeg tager nok snart en lille bonussommerferie

> Hanne/ som er godt tilfreds med at min ikke er hvalp mere

Jeg glæder mig også til at Balder bliver til en hund.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-07-10 15:30

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> /Jens (som aldrig bliver træt af at prale af sine hunde)

Det er ikke pral Jens. Det er et faktum. Dejligt at begge vovserne er sunde
og raske.

Hvis bare alle hunde i Danmark havde det så godt som dine og alle de andres
her i gruppen, sikke dog et dejligt hundeparadis vi ville leve i. Så ville
der nemlig ikke være brug for en hundelov med "racediskrimination".

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 22-07-10 16:00

Tove Krieger, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Det er ikke pral Jens. Det er et faktum. Dejligt at begge vovserne er
> sunde og raske.

Ja det er rart lige at få en proffesionel til at se dem efter, så et årligt eftersyn
og vaccination vil jeg ikke sparer væk.
Lena bad mig mindeligt om at jeg lige stak snuden ind fra tid til anden
da hun havde erfaring for at hanrotter godt kan blive lidt skarpe,
så Balder fik en chance for at vænne sig til dem og stedet.

> [...]
> andres her i gruppen, sikke dog et dejligt hundeparadis vi ville leve
> i. Så ville der nemlig ikke være brug for en hundelov med

Det er et stort ansvar at få hund synes jeg, det er der desværre mange
der ikke er sig bevidst om.

/Jens