Bøjden Strand
Fra : Carsten Stage

Dato : 22-07-10 18:56

Flg. set andetsteds på nettet:

Bøjden Strand - en skuffelse... anna pettersson 20.7.2010 | 15:44

Jeg ved ikke om vi har været uheldige - men jeg vil gerne dele min oplevelse
af Bøjden Strand.

Jeg er lige kommet hjem efter et par ugers camping sammen med søster +
familie. Efter at ha’ ligget en uge på en plads der måske ikke var dødsjov
for ungerne (2 drenge på 8 og 12), skulle vi afslutte ferien med 3 dage på
en plads helt efter ungernes smag. Efter en del overvejelser fandt vi frem
til Bøjden Strand feriepark. En Top camp-plads, der desuden er udset til
Superplatz - det kunne da ikke gå galt! Men ak....

Toiletter/bad blev gjort rent én gang daglig, det tættest på os kl. 10-12.
Dvs. at allerede ved 15-tiden var toiletpapiret slut flere steder, og der
var beskidt i både toiletkummer og håndvaske. Gæt selv hvordan det så ud da
man skulle ned for at gøre aftentoilet...

Vandlandet var en rigtig stor skuffelse, da der simpelthen var møgbeskidt.
Omklædningsrummene flød med hår, toiletpapir og “div. ulækkert fnuller”. Af
de (kun) 3 brusere var der kun én der afgav vand nok til at skylle schampoo
ud af håret. Der var lang kø til bruserne, da de ikke var mange nok, og der
gik frygtelig lang tid pr. person pga. den lille mængde vand der kom ud af
bruserne.

De dårlige brusere gav synlige resultater, da det var tydeligt at poolvandet
ikke var rent. Der sad godt nok skilte på dørene om at man “havde haft
problemer med afføring i vandet”, angiveligt pga. meget små børn uden
“baby-badebukser” - men vores indtryk var nu at folk simpelthen ikke gad at
få den “grundige afvaskning” der krævedes, pga. de elendige brusere...

Flere af tingene i vandlandet fungerede heller ikke, som f.eks udendørs
brusere og boblezone.

Den ene aften var der arrangeret “pool-disco” for børnene. Hyggeligt og en
god idé. Men da udendørspoolen ligger lige op ad restauranten, medførte det
at spisende gæster faktisk ikke kunne snakke sammen, hvis man sad tæt på
(hvilket vi selvfølgelig gjorde...). Disco’et fortsatte indtil kl. 21.30,
hvor musikken skrålede ud over pladsen, måske ikke så rart for ældre
mennesker, eller for familier med meget små børn. Vi andre kunne kun
irritere os over DJ’ens elendige musiksmag... Restauranten løb også tør for
flere af tingene i buffeten allerede tidligt på aftenen, ligesom man f.eks.
ikke kunne få nogle af drikkevarerne på vinkortet, da “anlægget var i
stykker”. Hver dag.

Jeg ved godt at jeg lyder som en sur gammel dame - men det er jeg faktisk
ikke! Jeg ligger gerne på pladser uden fancy faciliteter og “nymodens
bad/toiletter/køkkener”. Men jeg synes bare ikke at det er i orden, at en så
dyr plads sjusker - og i hvert fald ikke med noget så grundlæggende som
rengøring!!!

Ja, vel var vi der i højsæsonen, og vel var pladsen fuldt belagt - men det
kan da ikke komme bag på en campingplads, især ikke en så populær plads som
Bøjden??? Så må man sq klemme ballerne sammen, og indse at der måske skulle
satses lidt ekstra på rengøring, at man måske skulle få de brusehoveder
afkalket, og se at få købt rigelig ind til restauranten. Vi “lugtede penge”
i den grad at vi faktisk spekulerede i om bruserne med vilje var dårlige,
for at folk ikke skulle få sit daglige bad “gratis” i vandlandet, i stedet
for at betale for de almindelige brusere...

Det sidste slag kom da vi checkede ud. Vi var “impulsgæster” der ringede og
bestilte pladser dagen før (yes, vi var heldige!), og havde kun læst om
pladsen og priser i FDM’s campingguide, hvor der stod priser pr. voksen,
barn, hund m.m. Når vi checker ud, viser det sig at pladsen opererer med så
kaldte “minimumspriser”... Dvs. at man min. betaler for 2 voksne og 1 barn.
Både da vi ringede og bestilte, og da vi checkede ind, må det ha’ været
tydeligt at vi var to vogne der rejste sammen. Vi var én vogn med 1 voksen,
og én vogn med 2 voksne og 2 børn. Kunne man måske ha’ oplyst dette ved
indcheck? Så havde vi da lagt den ene unge i “singlevognen”! Men næ nej, så
kunne der jo presses lidt mere ud af den famøse citron... Og vores
prissammenligninger var omsonst.

Bøjden har alle forudsætninger - de har nogle rigtig fine faciliteter, og en
udsigt der er helt unik. Personalet er virkelig venlige, butikken er
velassorteret, og restauranten er sq i orden. Men det føles som om “der er
gået penge i den”, og at citronen skal presses. Minigolfbanen er i
særklasse - men 45,- for et spil? Man ta’r betalt for at bruge
kogepladerne??!! I det hele taget føles pladsen meget som om at man har
presset tingene sammen så meget som muligt, for at kunne klemme flest muligt
pladser ind - og at pladsen nu er vokset faciliteterne over hovedet.
Legepladsen har nogle fine legeting, men der er ikke plads nok til at
børnene kan løbe rundt. En “boldbane” er lagt i den fjerneste ende af
pladsen, og der er laaaangt væk, hvis man bor i “den forkert ende” af
pladsen! Vi så folk køre i bil for at hente morgenbrød - og vi undrer os
ikke!

Prædikaterne “TopCamp” og “Superplatz” har for os stået for garanteret
kvalitet, omend i den dyre ende - men tingene har sq været i orden. Det
holder bare ikke stik med vores oplevelse af Bøjden Strand. Det er sq en
ommer, Bøjden! I har alle forudsætninger - gør dog noget ud af det, i stedet
for at kun tænke i penge!!!! Ikke en gang vores unger vil tilbage til
Bøjden!

Heldigvis skal der mere til for at ødelægge vores afslutning på en god
ferie, men det er da ikke fra Bøjden vi har vores gode minder om denne
sommers ellers smadderhyggelige campingferie...

MVH anna p

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-10 14:27

"Carsten Stage" <camping@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ferie, men det er da ikke fra Bøjden vi har vores gode minder om denne
> sommers ellers smadderhyggelige campingferie...

Forhåbetligt skriver du en kopi til Bøjden og især FDM.

PS. Det undrer mig at i ikke flyttede dagen efter - det gør jeg da hvis jeg
ikke gider en campingplads.

/karsten

Fra : S.B.

Dato : 25-07-10 19:02

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Forhåbetligt skriver du en kopi til Bøjden og især FDM.
>
> PS. Det undrer mig at i ikke flyttede dagen efter - det gør jeg da hvis

Var der for 2 år siden, pladsen og måden den bliver drevet på er under alt
kritik
Lejerchefen, lever op til sit navn, og opfører sig som en lille lomme
Mussolini.
Gør som jeg siger eller skrid.
Kunne skrive en lige så lang beretning om vores oplevelser der, men gider
ikke igen

Søren

Fra : S.B.

Dato : 28-07-10 08:14

> [...]
> Gør som jeg siger eller skrid.
> Kunne skrive en lige så lang beretning om vores oplevelser der, men gider

Lidt om hvad andre har oplevet på bl.a. Bøjden

http://camping.vores-forum.dk/index.php?topic=664.0