Mover - hvad skal man vælge
Fra : Henrik Andresen

Dato : 22-07-10 08:55

Hej,

Som gave skal skal jeg finde en mover til en campingvogn på 8 meter,
totalvægt 1500 kg.

Prisen er ret ens i region syddanmark 12.000 for en med manuel
tilkobling, og 15.000 for en med elektrisk tilkobling.
Prisen er incl. motering.

ER det prisen ???

Kan man få det lavet billigere i Tyskland ? (links og priser)

mvh. H

Fra : Carsten Stage

Dato : 22-07-10 11:11

Henrik Andresen wrote:

> Som gave skal skal jeg finde en mover til en campingvogn på 8 meter,
> totalvægt 1500 kg.

Jeg ville kigge nærmere på Powrmover:

http://www.powrwheel.dk/

- eller måske den hollandske Simpark:

http://www.artistsonline.nl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=19&Itemid=1&lang=en

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Hogo Blokk

Dato : 22-07-10 14:40

"Carsten Stage" <camping@fabel.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

se evt.
http://www.movera.com/shop/produkte/caravaning-technik/rangiersysteme/categories/rangiersysteme/download//892192849ad3be9c7cf3f50f7566e3ac.html

--
Hilsen Hugo

Fra : Dan Andersen

Dato : 26-07-10 09:00

"Henrik Andresen" <hhandresen@gmail---------slet.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Prisen er incl. motering.
>
> ER det prisen ???
>
> Kan man få det lavet billigere i Tyskland ? (links og priser)

Inden du køber et sådan ekstraudstyr, skal du lige tænke på, om totalvægten
på CV overhovedet kan indeholde den. Totalvægt 1500 kg. Hvormange kg
"bagage" kan vognen læsses med? Normalt ligger det på 250 - 300 kg.
Fortelt: ca. 45 kg. Mover 25 - 35 kg med batteri. Vandtank: 45 kg-
Spildevandstank: 20 - 30 kg. - Tøj, fladskærm, mad og gasflasker osv. Det
løber hurtigt op..

Fra : Henrik Andresen

Dato : 26-07-10 09:10

Takker for Jeres svar og råd.

Jeg fik denne her anbefalet af en kollega, hvis forældre har haft en
magen til i 2 år, og er meget godt tilfredse.

Prisen er da også til at holde ud.

http://cgi.ebay.de/Caravan-Mover-Rangierhilfe-Wohnwagen-Anhanger-Rangierhi-/160459724046?cmd=ViewItem&pt=Reisemobil_Caravan_Teile&hash=item255c25150e#ht_4052wt_1062

Det med vægt osv. er der også regnet på.

mvh. H

Fra : Hogo Blokk

Dato : 26-07-10 17:00

"Henrik Andresen" <hhandresen@gmail---------slet.com> skrev i meddelelsen

Det er sørme billigt. Er der en dansk importør, så man kan få service og
garanti på fyren?

--
Hilsen Hugo

Fra : Henrik Andresen

Dato : 28-07-10 08:32

Den 26-07-2010 17:59, Hogo Blokk skrev:
> Det er sørme billigt. Er der en dansk importør, så man kan få service og
> garanti på fyren?

Ved ikke om der er en dansk importør, men garantien virker jo også
selvom man har købt den i Tyskland.

Fra : Carsten Stage

Dato : 28-07-10 16:05

Henrik Andresen wrote:

> Ved ikke om der er en dansk importør, men garantien virker jo også
> selvom man har købt den i Tyskland.

Ja, ved den forhandler, hvor den er købt. Ud over det, er det mere end man
kan forvente...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Henning Keseler

Dato : 30-07-10 19:28

"Hogo Blokk" <hugob@live???fjernes???.dk> skrev i meddelelsen

> "Henrik Andresen" <hhandresen@gmail---------slet.com> skrev i meddelelsen
>
> Det er sørme billigt. Er der en dansk importør, så man kan få service og
> garanti på fyren?

Samme pris i DK:

http://www.enduro-mover.dk/pages/webside.asp?articleguid=62643

Men kan let findes billigere i DE feks:

http://cgi.ebay.de/Rangierhilfe-Mover-ENDURO-eco-Rangierantrieb-NEU-/160447379618?cmd=ViewItem&pt=Reisemobil_Caravan_Teile&hash=item255b68b8a2

--
Henning

Fra : Henrik Andresen

Dato : 02-08-10 07:11

Den 30-07-2010 20:28, Henning Keseler skrev:

> Samme pris i DK:
>
> http://www.enduro-mover.dk/pages/webside.asp?articleguid=62643

Arh - ikke helt. Jeg gav 5.300 kr. incl fragt. Så knap 1000 kr. at spare
hvis den skal sendes i dk.

> Men kan let findes billigere i DE feks:
>
> http://cgi.ebay.de/Rangierhilfe-Mover-ENDURO-eco-Rangierantrieb-NEU-/160447379618?cmd=ViewItem&pt=Reisemobil_Caravan_Teile&hash=item255b68b8a2

jo - 20 euro/160 kr billigere - men de sender bare kun i tyskland, har
faktisk skrevet med dem.

Men super med link til den dansk importør :D

Fra : Henrik Andresen

Dato : 04-08-10 07:54

Den 26-07-2010 10:09, Henrik Andresen skrev:
> [...]
>
> Jeg fik denne her anbefalet af en kollega, hvis forældre har haft en
> magen til i 2 år, og er meget godt tilfredse.

Så er den monteret, og det spiller max :D
Den er ikke superhurtig, men det er altså sjovt at se campingvognen køre
rundt af sig selv.

/Henrik

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 29-07-10 23:11

Henrik Andresen frembragte:
> [...]
> totalvægt 1500 kg.
>
> Prisen er ret ens i region syddanmark 12.000 for en med manuel tilkobling, og
Prisen har jeg ikke styr på, men faldt for nyligt over denne liste
www.campinginfo.nu/caravanmovere.html
Der er en del forskel på hvor stor en kantsten de kan klare.

Talte med en på en campingplads i sidste uge som ikke var helt tilfreds
med at moveren på han nye CV var brændt af, første gang han ville køre
hjulet op på en kile.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-07-10 23:03

> [...]
> - 300 kg. Fortelt: ca. 45 kg. Mover 25 - 35 kg med batteri. Vandtank:
> 45 kg- Spildevandstank: 20 - 30 kg. - Tøj, fladskærm, mad og gasflasker

Ikke at jeg er uenig, men hvem *beep* kører rundt med fyldt vand/
spildevandstank??

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-08-10 10:22

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke at jeg er uenig, men hvem *beep* kører rundt med fyldt vand/
> spildevandstank??

Jeg gør.
40-50 l. rent dansk vand er godt at have med, når man bevæger sig til
steder, hvor drikkevandskvalitet er noget man køber på flasker. Og
spildevandstanken er i en eller anden grad fyldt indtil jeg kommer til et
sted, hvor der er autocamperservice, hvor jeg kan dumpe det.
Alternativet er selv at slæbe det - og det er jeg helst fri for.

vh
Jan

--
Billeder: http://album.boegh.net

Fra : Martin [6000]

Dato : 01-08-10 18:59

> Jeg gør.
> 40-50 l. rent dansk vand er godt at have med, når man bevæger sig til
> steder, hvor drikkevandskvalitet er noget man køber på flasker.

Det gør jeg også tit (altså bevæger mig de steder) - derfor er vandet i
tanken (15 liter) noget jeg børster tænder og vasker hænder i, intet
andet og spildevandstanken er en løs tank under vognen der nemmest tømmes
før afgang og smides tom under sengen via serviceklappen.

Min vogn er ikke så advancedet kan du nok høre

> Alternativet er selv at slæbe det - og det er jeg helst fri for.

Jeg slæber gerne - jo lettere jeg kan rejse, jo bedre. Jeg hader unødig
vægt på krogen.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-08-10 20:56

> [...]
>
> Min vogn er ikke så advancedet kan du nok høre

> Jeg slæber gerne - jo lettere jeg kan rejse, jo bedre. Jeg hader unødig

Helt ærligt, så kan jeg i dag (140 HK TDI) ikke rigtig mærke forskel om jeg
har CVen fyldt eller om den er tom for pakkenelliker mv.
Men indrømmet - jeg har tidligere rejst mere ydmygt, og da betød det noget.
Over Kasel med en ældre Toyota Hiace med 68 HK var afgjort noget af en
prøvelse, hvor hvert kg. betød noget.

vh
Jan

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-08-10 08:24

"Jan Bøgh" <nospam@nospam.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> noget. Over Kasel med en ældre Toyota Hiace med 68 HK var afgjort noget af
> en prøvelse, hvor hvert kg. betød noget.

I dag kører jeg også bare over Kassel med en 150 HK TDI - men jeg har prøvet
i en Mondeo. Fuld gas og fuld omdrejninger i 2. gear, så holdt jeg 80km/t.
Fuld gas og 3. gear, så kunne jeg køre 70 km/t - som jeg husker det.

Hvor langt ned i hastighed kom du med en 68HK?

--
Per

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-08-10 20:59

> [...]
> indrømmet - jeg har tidligere rejst mere ydmygt, og da betød det noget.
> Over Kasel med en ældre Toyota Hiace med 68 HK var afgjort noget af en

Det lyder som en oplevelse af de større med 68 hk derover

For mig er det nu også mere princippet - jeg gider ikke slæbe mere med
end højst nødvendigt. Det er nok nærmere et mantra end noget decideret
nødvendigt.

Vi havde en del ekstra kg. med hjem fra Italien i år og jeg synes ikke
jeg mærkede det store.

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-08-10 09:44

> I dag kører jeg også bare over Kassel med en 150 HK TDI - men jeg har

Jeg kom til at tænke på, jeg synes egentlig ikke Kassel er så slem.. der
er langt værre stigninger i Frankrig, Østrig og Italien synes jeg.

Jeg ved ikke hvorfor Kassel har så slemt et ry?

Fra : Thore

Dato : 03-08-10 14:21

On 03 Aug 2010 08:44:15 GMT, "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk>
wrote:

>Jeg kom til at tænke på, jeg synes egentlig ikke Kassel er så slem.. der
>er langt værre stigninger i Frankrig, Østrig og Italien synes jeg.
>
>Jeg ved ikke hvorfor Kassel har så slemt et ry?

Da danskerne var "færdige" med Harzen og ville videre i deres VW type 1
kom rygtet og har varet ved...:)

For mange år siden (10+) blev vi pga trafik "stucked" bag en mælkebil
med anhænger, der kørte 30 km/t opad... vi var i Fiat Croma 2.0 benzin
med 1200 kg cv efter...

En fransk indregistreret 2CV i hippiefarver overhalede os halvvejs
oppe... alle hippierne hang ud af vinduerne og råbte og skreg og sang og
vinkede....der var deres ferie reddet...:)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-08-10 15:32

> Da danskerne var "færdige" med Harzen og ville videre i deres VW type 1
> kom rygtet og har varet ved...:)

Hehe Det lyder ikke usansynligt og hvis man måske ikke komme meget
mere sydpå end det, så er det jo også en slem bakke sammenlignet med DK.

> En fransk indregistreret 2CV i hippiefarver overhalede os halvvejs
> oppe... alle hippierne hang ud af vinduerne og råbte og skreg og sang og
> vinkede....der var deres ferie reddet...:)

LOL - så er der liv og glade dage på Autobahn

Fra : Martin [6000]

Dato : 04-08-10 22:40

> Og som også nævnt - bakkerne er lange og kølerne var i gamle dage måske
> ikke lige så gode som de er i dag :)

Jeg husker min første tur forbi bakkerne .. jeg var lidt lost og efter
noget tid spurgte jeg min makker (som havde været der en del gang før) om
hvornår de der berygtede Kassel Bakker kom ... "Jamen det er små 100km
siden nu......." ...

Det var godt nok uden påhæng, men nøøøøj jeg blev skuffet.. havde
forventet det helt store jo...

Fra : Martin [6000]

Dato : 05-08-10 20:13

> Uden campingvogn tydeligvis -

Jep - "uden påhæng" som jeg skrev (det var ikke konen jeg

Fra : Martin [6000]

Dato : 06-08-10 18:30

> Samme Mondeo kunne iøvrigt ikke holde 100 km/t u/påhæng på de stejleste
> bakker samme sted.

Stakkels Mondeo - den har haft det hårdt