Kanaler og sluser i Tyskland og Holland
Fra : Gert Jacobsen

Dato : 21-07-10 20:04

Hej NG
Jeg er meget interesseret i sluser og kanaler. Jeg søger waypoints der kan
lede mig via landevejen. Jeg vil bruge noget af min ferie på at se sluser i
Tyskland og holland, nordeurpa. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde,
downloade waypoints. Jeg bruger Garmin navigator.
Mvh
Gert

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 22-07-10 05:14

Jeg har lavet denne liste over kanaler m.m. til B-31 Klubben, måske
kan du hente nogle informationer herfra. Kortenes positioner for
sluserne kan du pege ind på ding Garmin, der så vil give dig ruten
hertil.

-----------------------------
Kanaler, Waterways:
Kanalbeskrivelser over sejlbare kanaler m.m
British Waterways. en meget omfattende side om kanaler med
interaktivelinks til museer, bådudlejning, begivenheder, bøger m.m
http://www.britishwaterways.co.uk/site/Home%255F1.asp
Dalslands kanal. Planlæg ferieturen til den spændende kanal
http://www.dalslandskanal.se/
Kanalerne i England http://www.canaljunction.com/canals.htm Göta kanal
http://www.gotakanal.se/
Hjälmare kanal http://www.hjbf.se/hjkanal.htm Hollands kanaler
http://www.inlandshipping.com/
Kieler kanal http://www.kiel-canal.de/
Kinda kanal http://www.kindakanal.se/
Sejl til middelhavet. En håndbog for kanalfarerer http://www.algonet.se/~carlto/
Panama kanal http://www.pancanal.com/
Saimaa canal i Finland http://www.fma.fi/saimaacanal/english/
St. Peters kanal http://parkscanada.pch.gc.ca/parks/nova_scotia/st_peters_canal/st_peters_canal_e.htm
http://fortress.uccb.ns.ca/parks/canal_e.html
Strömsholms kanal http://www.stromsholmskanal.se/
Suez kanal http://www.suez-canal.com/
Svenske kanaler. Beskrivelse af samtlige svenske kanaler samt nogle i
det øvrige skandinavien http://www4.tripnet.se/~arnis/canals/
Telemarks kanalen http://www.telemarkreiser.no/telemarkskanalen_portal.htm
The Trent- Severn Waterways. Slynger sig 386 km gennem Ontario, Canada
http://www.ftsw.com/index.htm
The Welland canal http://badger.ac.brocku.ca/~lp94bs/ships.html
http://www.infoniagara.com/f-canal.html
Binnenvaart Vlaandern. Belgisk kanalinformation på flamsk.
http://www.binnenvaart.be/
Waterways Rules and Regulations http://www.winthropharbormaster.com/
The Word Factbook 2000 http://www.bartleby.com/151/a102.html
Regler, kanaler m.m. i Tyskland
http://www.elwis.de/RIS-Telematikprojekte/Oeffentlichkeitsarbeit/Broschuere..pdf
+
http://www.wsv.de/ + http://www.elwis.de/ +
http://www.nlwkn.niedersachsen.de/master/C5894934_N5735467_L20_D0_I5231158.html
+ http://de.wikipedia.org/wiki/Elbe-Weser-Schifffahrtsweg

En fin rejse beskrivelse m.m. http://www.dromresan.com/thule/rute.shtml
fra Norge til Amerimar.

Der er kommet en ny informationsside, som alle kanalsejlere har brug
for. www.elwis.de
Der er henvisninger til alle gældende regler for fritidsfartøjer på de
indre tyske vandveje, ligesom der er oplysninger om aktuel vandstand i
de respektive floder og kanaler, samt oplysninger om spærringer af
sluser og øvrige relevante sejladsoplysninger.
-------------------------

Mvh/Harding

Fra : Gert Jacobsen

Dato : 26-07-10 14:57

Hej Harding
Jeg synes det er nogle flotte og gode henvisninger du har sendt.
Det kniber mig dog at finde de geografiske koordinater for sluserne.
Jeg forestillermig at de findes på de søkort der er over kanalerne.
Særligt hvis de findes digitalt. Jeg synes dog ikke at mit budget er til at
købe søkortene hvis de findes digitalt.
Venlig hilsen
Gert

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 27-07-10 03:25

Hej Gert,

Desværre kan jeg heller ikke komme det nærmere da jeg ikke har søkort
over de indre vandveje gennem Europa, bortset fra de svenske.
Måske der er medlemmer af denne gruppe der har været på kanalerne og
har de digitale søkort og de så kan give dig koordinaterne på nogle
udvalgte strækninger.

Mvh/Harding