Punktering - udlejnings bil
Fra : basso

Dato : 21-07-10 11:30

Er det normalt lejer eller udlejer der betaler for reperation af et
punkteret dæk?

Fra : cykelsmeden

Dato : 21-07-10 14:35

Den 21-07-2010 12:29, basso skrev:
> Er det normalt lejer eller udlejer der betaler for reperation af et
> punkteret dæk?
hvis du har "fuld forsikring" så udlejer. Hvis ikke, så vil det normalt
være lejeren.

det var svaret til mig på g.can. hvor jeg havde "fuld forsikring, men
gennem rejseselskabet, som havde formidlet billejen ;(
Jeg måtte punge ud, men havde til gengæld ingen problemer med at få
beløbet refunderet ved rejseselskabet efter hjemrejsen.

finn

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 25-07-10 21:42

Hej

jeg punterede med en AVIS bil i Australien. Jeg ringede og fik at vide, at
jeg skulle betale for lapningen når jeg leverede bilen tilbage (vist nok 100
AUD). Jeg fik lappet dækket, da jeg ikke ville risikere at strande i
ødemarken uden reservehjul.

Da jeg leverede bilen tilbage, fortalte jeg hvad der var sket. Damen svarede
ved at refundere 100 AUD fordi jeg havde været så ærlig! Jeg fortalte endda
at jeg kun havde givet 60 AUD for lapningen! Fin service, men som sagt var
udgangspunktet, at jeg skulle betale for lapningen, hvilket også fremgik af
lejeaftalen.

Kennet

--
www.pernille-kennet.dk

Fra : J

Dato : 28-07-10 11:46

"basso" <basso@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Er det normalt lejer eller udlejer der betaler for reperation af et
> punkteret dæk?

Jeg lejede gennem Avis i England og kom til at betale for et nyt dæk.

Jeg punkterede, ringede til Avis og de sendte en bil for at lappe dækket. De
sagde at jeg derefter skulle køre bilen til et bestemt dækcenter og få et
nyt dæk monteret.

Da jeg afleverede bilen fik jeg en regning for et nyt dæk, men ikke for
lapningen. Jeg var så naiv at tro et punkteret dæk var med i leje af bil,
men nej.

Da jeg næste gang skulle leje en bil ringede jeg til Hertz og klog af skade
spurgte jeg med det samme om hvem der skulle betale ved punktering. Hos
Hertz var det en del af lejen.

Så jeg bruger ikke Avis mere, og har ligeledes anbefalet mine medarbejdere
ikke at bruge Avis.

Udover dette, var min oplevelse af Avis også at bilen ikke var klargjort da
jeg fik den, der lå sodavandsflasker på gulvet bagi pilen,cigarettænder
manglede og der var et stenslag i forruden.

SÅ jeg tror det klogeste er at spørge det selskab du lejer hos om
betingelserne INDEN leje.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 31-07-10 16:31

J skrev:

> [...]
> manglede og der var et stenslag i forruden.
>
> SÅ jeg tror det klogeste er at spørge det selskab du lejer hos om

Jeg har lejet hos AVIS i Tyskland og Italien og Grækenland en del gange
uden nogensinde at få andet end pinligt rengjorte næsten helt nye biler
i fin stand. Nogle gange opgraderet til en meget højere klasse end jeg
betalte for.
Jeg tror, at problemet er den konkrete udlejer, du har været hos, og at
du bør klage over behandlingen.

Men man skal være meget opmærksom på udlejningsvilkår og forsikring, og
det der med særlige vilkår omkring dæk er vist desværre ikke
usædvanligt. Heldigvis sker det sjældent.

Jeg betaler altid for at få reduceret selvrisikoen, siden dengang, da en
formodet norsk bilist smækkede døren op på vores lejebil i Italien og
forårsagede en bule, der kostede mig ca. 4.000 kr.

Pas på med de tilbud, der omfatter tredjeparts forsikring, f.eks.
diverse flyselskaber og via sportsklubber.
Det betyder altid, at du selv skal lægge penge ud for skade-selvrisiko
og først får pengene refunderet efterfølgende.

AVIS i Danmark har jeg ikke meget til overs for.

Så vidt jeg husker brugte vi også AVIS i Skotland uden andre problemer
end at folk generelt kører i den forkerte side af vejen og kantstenene
tit er ved at ramme hjulene.

Bjarne

Fra : Armand

Dato : 31-07-10 17:25

basso skrev:
> Er det normalt lejer eller udlejer der betaler for reperation af et
> punkteret dæk?

En bil vi lejede i Florida viste sig at have en sive-punktering, som vi
dog levede med (og derved erfarede at man over-there har møntautomat på
dæktryks-apparaterne på tankstationerne!) men noterede skriftligt, såvel
som mundtligt ved aflevering uden at blive krediteret for det.
Men vi er også så frygtsomme at al mulig dækning tilkøbes, så derfor
måske også dén detalje :-/

--
Armand.