Java i Opera
Fra : Martin Ploug

Dato : 19-07-10 14:59

Hej

Skal man gøre noget specielt for at aktivere / tillade Java i Opera
10.60? Jeg bruger primært Firefox, og kender ikke Opera så godt.
Af nysgerrighed følger jeg nedenstående tråd og er lidt spændt på
at se, om jeg kan blive klogere

http://lki.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=2126524

Venlig hilsen
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-07-10 17:00

Martin Ploug skrev:

> Skal man gøre noget specielt for at aktivere / tillade Java i Opera 10.60?

Så vidt jeg husker var Java aktiveret automatisk. Jeg installerer
Java-RE som en del af en udviklingspakke for programmører.

Derimod skulle Firefox bagefter have lov til selv at installere
Java-RE oveni før det virkede i den. Det undrede mig.

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 19-07-10 17:38

> [...]
>
> Derimod skulle Firefox bagefter have lov til selv at installere
> Java-RE oveni før det virkede i den. Det undrede mig.

Hej Bertel

Tak for dit indlæg.

Nu har jeg søgt lidt mere på det, og det er noget med, at Opera på
Windows ikke håndterer Java vha. plug-ins.

http://www.opera.com/support/kb/view/375/
http://support.parachat.com/kb/article/000148

Hvis det skulle være en sag for lki.dk skulle det måske være noget med
at skrive til folkene bag Nem ID hjemmeside, at de på siden skulle
skrive, at siden ikke fungerer i Opera med Windows - og at man opfordres
til at bruge en anden browser med links til disse.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-07-10 18:23

Martin Ploug skrev:

> Hvis det skulle være en sag for lki.dk skulle det måske være noget med
> at skrive til folkene bag Nem ID hjemmeside, at de på siden skulle
> skrive, at siden ikke fungerer i Opera med Windows

Hvad er det der ikke fungerer?

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 19-07-10 18:30

> Hvad er det der ikke fungerer?

Hvis du med Windows går ind på nedenstående side i Opera, kommer
login-boksen ikke frem.
https://www.nemid.nu/log_paa_selvbetjening/index.html

se iøvrigt http://www.lki.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=2126524

Venlig hilsen
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-07-10 20:25

http://temp.lundhansen.dk/nemid_logon.jpg

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 19-07-10 20:45

> http://temp.lundhansen.dk/nemid_logon.jpg

Hos mig med Windows Vista i Opera 10.60 ser det nogenlunde sådan ud:
http://www.detour.dk/billeder/nemid.gif
Der sker intet, når jeg klikker på den hvide boks.
Jeg gætter på, at det er nogenlunde det, som trådopretteren også oplever.

Lige nu er der dog ikke antydningen af login-boks.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-07-10 00:43

Martin Ploug skrev:

> Hos mig med Windows Vista i Opera 10.60 ser det nogenlunde sådan ud:
> http://www.detour.dk/billeder/nemid.gif
> Der sker intet, når jeg klikker på den hvide boks.

Har du installeret Java-RE?

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 20-07-10 11:32

> Har du installeret Java-RE?

Når jeg går ind på http://www.java.com/en/download/
og klikker på linket Do I have Java? for jeg denne
besked:

Congratulations!
You have the recommended Java installed (Version 6 Update 21).

Er det ikke bare den man skal have?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-07-10 14:08

Martin Ploug skrev:

> Congratulations!
> You have the recommended Java installed (Version 6 Update 21).

> Er det ikke bare den man skal have?

Jo. Jeg havde en ældre version og opgraderede for at tjekke det,
men din problemside virker stadig i min Opera.

--
Bertel