Køb af fax i Tyskland.
Fra : Tina Frederiksen

Dato : 17-07-10 06:28

Jeg overvejer at købe en fax i Tyskland, men er deres produkter
kompatible med det danske mht. stik og forbindelse?

Fra : cykelsmeden

Dato : 17-07-10 17:40

Den 17-07-2010 14:27, Tina Frederiksen skrev:
> Jeg overvejer at købe en fax i Tyskland, men er deres produkter
> kompatible med det danske mht. stik og forbindelse?
afhænger af hvilke stik.

Jeg vil antage det er rj11

finn

Fra : Frank Damgaard

Dato : 18-07-10 08:43

Tina Frederiksen skrev:
> Jeg overvejer at købe en fax i Tyskland, men er deres produkter
> kompatible med det danske mht. stik og forbindelse?

udstyr solgt i Tyskland kommer gerne i en TAE stik.
meget udstyr har dog RJ-xx (f.eks RJ11) i apparatside
så ved at skifte til et andet kabel kan udstyret tilsluttes dansk stik.

http://de.wikipedia.org/wiki/Telefondose
http://www.holzinger.cc/phone/telefonstecker.htm

Vær opmærksom på at vis-nummer signalering er anderledes i Tyskland,
og ikke alt udstyr er lavet til alle typer vis-nummer.
(nok ikke så relevant for en ren fax-maskine, da FAX også signalerer
afsender/modtager-nummer på anden vis)