Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
problem med Capture nx2
Fra : JHF

Dato : 17-07-10 03:37

Hej Gruppe
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe.
Jeg (eller capture) har ved en fejl sat flueben ved delete files from
this folder after processed da jeg batchede nogle billeder.

Er der nogle der har et bud på hvad jeg kan gøre for at få de filer
frem igen?

De ligger ikke i min papirkurv på min Mac, og jeg har ikke kunne finde
noget i hjælp!

Venlig hilsen JHF

Fra : JHF

Dato : 17-07-10 03:44

On 17 Jul., 11:36, JHF <j...@holte.net> wrote:
> [...]
> frem igen?
>
> De ligger ikke i min papirkurv på min Mac, og jeg har ikke kunne finde

På dpreview står der at de er tabt, og ikke kan reddes:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=28687664
- Det kan da ikke være rigtigt ???

JHF

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-07-10 02:06

On Sat, 17 Jul 2010 02:44:05 -0700 (PDT), JHF <jens@holte.net> wrote:

>På dpreview står der at de er tabt, og ikke kan reddes:
>http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=28687664
>- Det kan da ikke være rigtigt ???

Har du kigget i folderen - om der er temp. filer som nævnt på dpreview
tråden, som kan omdøbes til NEF?

Ellers er der vel kun gendannelses programmer - som HD efter
billededata som en ikke videre god mulighed?
Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : JHF

Dato : 21-07-10 01:23

On 20 Jul., 03:05, Henning Jensen <hen-j...@mail.REMOVE_THIStele.dk>
wrote:

> [...]
> tråden, som kan omdøbes til NEF?
>
> Ellers er der vel kun gendannelses programmer - som HD efter
> billededata som en ikke videre god mulighed?

ja jeg har fundet nogle, men de kan ikke omdøbes - har prøvet flere
recover programmer, der enten crasher, eller ikke vil gå igang på min
eksterne HD.
Jeg er begyndt at leve med at der er nogle nef filer der er væk, og
jeg må nøjes med de batchede jpeg. Dog irreterer det mig at Capture
har en sådan funktion, der ikke bliver advaret om!

JHF

Fra : Allan

Dato : 21-07-10 09:59

http://www.mac-forums.com/forums/os-x-operating-system/54633-change-file-extension.html

Fra : N/A

Dato : 21-07-10 09:59

Fra : N/A

Dato : 21-07-10 09:59

Fra : JHF

Dato : 22-07-10 01:01

On 21 Jul., 10:58, Allan <afu...@mail.dk> wrote:

> http://www.mac-forums.com/forums/os-x-operating-system/54633-change-f...

Jeg takker for alle svarene!
Nu er det faktisk lykkedes at få capture til at åbne filerne, men alle
filerne er der ikke, og deres raw funktion er væk - jeg kan ikke gå
ind og ændre tilbage i de ting jeg havde redigeret!

JHF