Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Begynder
Fra : PL

Dato : 17-07-10 02:49

Hejsa.
Jeg går og leder efter et godt begynder kursus i foto, sådan hvor man
får noget viden omkring blænde iso lukketider osv. vil godt lidt vider
med mit foto, så det bliver bedre.

Hilsen
Poul

Fra : Jubi

Dato : 17-07-10 10:58

"PL" <pa@vorweb.dk> skrev i meddelelsen
Hejsa.
Jeg går og leder efter et godt begynder kursus i foto, sådan hvor man
får noget viden omkring blænde iso lukketider osv. vil godt lidt vider
med mit foto, så det bliver bedre.

Du skriver ikke hvad det kursus skal bestå i?
Hvad type fotoapparat har du ? (analog/digital)
Hvor meget automatik er der?

Aftenskolekursus?
Bogkursus?
Blot en begynderbog?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-07-10 11:19

> [...]
> sådan hvor man får noget viden omkring blænde iso
> lukketider osv. vil godt lidt vider med mit foto, så

Det nemmeste, billigste og bedste er helt klart et tur til biblioteket
eller boghandleren og få fat en god fotobog, der forklarer alt det
grundlæggende - derefter er det bare hårdt arbejde med at øve sig

Jan

Fra : Lars Raaby

Dato : 17-07-10 14:46

Den 17-07-2010 10:48, PL skrev:
> [...]
> Jeg går og leder efter et godt begynder kursus i foto, sådan hvor man
> får noget viden omkring blænde iso lukketider osv. vil godt lidt vider

Jeg har haft meget glæde af at læse på denne side
http://www.fotostart.dk/

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : PL

Dato : 17-07-10 11:00

On 17 Jul., 15:46, Lars Raaby <lars.ra...@kabelmail.dk> wrote:
> Den 17-07-2010 10:48, PL skrev:> Hejsa.

> [...]

Tak for hurtige svar

Der er tale om digital foto, har pt et lomme kamera med en del
manuelle indstillinger, som jeg gerne vil kunne finde rundt i
overvejer et DSL inden længe.

Tænker på en begynder bog og senere et bog kursus.

men fotostart ser spændene ud.

Hygge
Poul

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-07-10 20:08

"PL" <pa@vorweb.dk> skrev i meddelelsen
> Der er tale om digital foto, har pt et lomme kamera med en del
> manuelle indstillinger, som jeg gerne vil kunne finde rundt i

Teknikken bag de ting du nævner er den samme ligegyldigt om vi snakker
digital eller analog.

> overvejer et DSL inden længe.

Teknikken omkring iso, blænde, lukker m.v. er stadig den samme.

Så find en god begynderbog - og det er ikke så vigtigt om den handler om
analog eller digital hvad angår det grundlæggende.

Resten kan du så få fra manualen til det kamera, du har, da det vil være
specielt for det kamera, og det vil være nemmere at forstå, når der er
styr på det gtrundlæggende.

Jan

Fra : Johnny Christensen

Dato : 19-07-10 06:22

"PL" <pa@vorweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>Jeg går og leder efter et godt begynder kursus i foto, sådan hvor man
>får noget viden omkring blænde iso lukketider osv. vil godt lidt vider

http://www.ttf.dk/Dansk/Foto/ONLINE_FOTOSKOLE.aspx

Du vil også kunne læse lidt mere på Caspers sider.

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 19-07-10 07:20

> [...]
> Jeg går og leder efter et godt begynder kursus i foto, sådan hvor man
> får noget viden omkring blænde iso lukketider osv. vil godt lidt vider

Jeg har selv denne bog:

http://www.amazon.co.uk/Canon-DSLR-Ultimate-Photographers-Workflow/dp/0240520408/ref=sr_1_3?s=books&ie=UTF8&qid=1279520229&sr=1-3

Selv om bogen primært handler om Canon, er der stadig forklaret en masse
grundlæggende teknik. Der er en del eksempler fra profesionelle fotografer,
med beskrivelser af kameraindstillinger for at skyde netop det billede.

Der er også mange eksempler på hvordan forskellige indstilinger påvirker det
samme motiv.

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : kim Rasmussen

Dato : 19-07-10 10:00

Denne site har gode videokurser,du skal registrere dig og det er gratis
Hilsen Kim

www.miteos.dk

'