The Imaginarium of Doctor Parnassus
Fra : Steen

Dato : 16-07-10 21:53

Man skal nok have masser af tid, og en stor nysgerrighed, for at kaste
sig ud i denne film.
Uden at have læst et resume af filmen, er man allerede handicappet, og
sidder og undrer sig mht baggrundsviden.
Jeg har normal ikke noget imod fantasy, men denne film røg af efter en
god halv times tid.

--
Steen

Fra : Jesper

Dato : 17-07-10 03:55

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> sidder og undrer sig mht baggrundsviden.
> Jeg har normal ikke noget imod fantasy, men denne film røg af efter en

Terry Gillam laver ind imellem film for 'Det tålmodige publikum', som
Ebbe Villadsen, can.mag. i filmvidenskab, kalder det.
Nu synes jeg dog slet ikke at 'The Imaginarium...' er slem. Det er
derimod 'The Fisher King'.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Steen

Dato : 17-07-10 09:39

> [...]
> Ebbe Villadsen, can.mag. i filmvidenskab, kalder det.
> Nu synes jeg dog slet ikke at 'The Imaginarium...' er slem. Det er

Okay, så ved jeg at dét er en film jeg skal gå udenom
--
Steen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-07-10 11:58

Steen skrev:

> [...]
> sidder og undrer sig mht baggrundsviden.
> Jeg har normal ikke noget imod fantasy, men denne film røg af efter en

Jeg ved ikke, om jeg manglede forudsætninger, men det lykkedes mig ikke
rigtig at finde noget interessant ved filmen, da jeg så den i biografen.
Andre har det vistnok anderledes med den.

--
»Hun venter. Ingen kan hamle op med en afrikaner, der venter. 100 år?
Det er ingenting.« (Jakob Ejersbo)

Fra : Kim2000

Dato : 19-07-10 14:32

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> sidder og undrer sig mht baggrundsviden.
> Jeg har normal ikke noget imod fantasy, men denne film røg af efter en

Kan det nu også passe? Colin Farrel, Johnny Deep, Jude Law og en fed
trailer. Jeg håber godt nok ikke du har ret

http://www.youtube.com/watch?v=3giivt2l3MY

Fra : Kim2000

Dato : 20-07-10 17:28

> [...]
> sidder og undrer sig mht baggrundsviden.
> Jeg har normal ikke noget imod fantasy, men denne film røg af efter en

Øv! Du havde ret. Sikke en gang bavl. Hele ideen og plottet i filmen gik hen
over hovedet på mig, hvis der var et sådan.