deliverance / udflugt med døden ( 1972)
Fra : Peter Heide

Dato : 15-07-10 03:32

Har lige genset dette mesterværk http://www.imdb.com/title/tt0068473/ som
kun får 7.9 i user rating på imdb, hvilket må betragtes som en
uforskammethed over for skuespiller - og instruktørkunst. Jeg fatter
simpelthen ikke 7.9 for en film i den klasse....den er sgu da gennemført
perfekt hvad angår : plot, musik, manuskript og selvfølgelig instruktion .
Hvem har set nogle af de skuespillere, der medvirker. lave noget bedre end
de præstere i Deliverance ?

Der er nogle korte scener hvor der går lidt Buster Keaton i den. De scener
er hurtigt overset . Deliverance et helstøbt perfekt mesterværk. som jeg
ikke er bleg for at sige er VERDENS BEDSTE FILM !!!

Hvis der er nogen der uenige og syntes filmen er noget lort. Så fortjener de
en røvfuld og en omgang tæsk !!!

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-07-10 05:13

On Thu, 15 Jul 2010 04:32:28 +0200, "Peter Heide" <salute@vip.dk>
wrote:

> [...]
>ikke er bleg for at sige er VERDENS BEDSTE FILM !!!
>
>Hvis der er nogen der uenige og syntes filmen er noget lort. Så fortjener de

det er nu ikke fordi jeg som sådan er ræd for en røvfuld - men jeg kan
godt huske den selv om det er længe siden jeg har set den - har den på
whs et eller andet sted .... det er den hvor burd reynolalds skyder en
mand med bue og pil imens en hill billy sodomisere hans korpulente ven
der er med på turen i den vilde natur - er det ikke noget med at
området skal oversvømmes ???

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-07-10 13:20

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke er bleg for at sige er VERDENS BEDSTE FILM !!!
>
> Hvis der er nogen der uenige og syntes filmen er noget lort. Så fortjener

Jeg har den på et videobånd, som jeg optog for mange år siden. Hver gang jeg
siden har set Ned Beatty, tænker jeg på "øffescenen" i filmen, den var godt
nok pinlig.

Det var da en underholdende og spændende thriller med et godt skrevet plot,
meeeeen ligefrem verdens bedste film synes jeg personlig er noget
overdrevet. Får jeg så tæsk nu ???

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 16-07-10 01:24

Den 15-07-2010 14:20, Tove Krieger skrev:

> Jeg har den på et videobånd, som jeg optog for mange år siden. Hver gang
> jeg siden har set Ned Beatty, tænker jeg på "øffescenen" i filmen, den
> var godt nok pinlig.

Ha ha Tove som du kan sige det Øffescenen Puhh ha ja det må ha været
grumt :)

> Det var da en underholdende og spændende thriller med et godt skrevet
> plot, meeeeen ligefrem verdens bedste film synes jeg personlig er noget
> overdrevet. Får jeg så tæsk nu ???

Nahh mon ikke du slipper - altså verdens bedste er det nok ikke - men
det man må gi den er at man glemmer i forhold til så meget andet aldrig ..

Fra : Max

Dato : 16-07-10 11:15

Hej Peter

> Hvis der er nogen der uenige og syntes filmen er noget lort. Så
> fortjener de en røvfuld og en omgang tæsk !!!

Jeg så den da den var ny, og syntes den var en OK film.
Idag vil jeg nok betragte den som en kedelig omgang.

Max

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-07-10 19:42

Peter Heide skrev bl.a.:

> Hvis der er nogen der uenige og syntes filmen er noget lort. Så
> fortjener de en røvfuld og en omgang tæsk !!!

Uha-da-da! Så må jeg hellere tilstå, jeg selv gav den 9 i IMDb'en for
nogle år siden, efter gensyn nr. to. Men verdens bedste film er den dog
langt fra! En bunke andre film har jeg givet 10.

I øvrigt synes jeg, Jon Voight var mindst lige så god i 'Midnight
Cowboy'.

--
Jørgen Grandt
- som godt ved at tråden er en uge gammel

Fra : Mark Jensen

Dato : 05-08-10 15:16

wrote:

> [...]
>ikke er bleg for at sige er VERDENS BEDSTE FILM !!!
>
>Hvis der er nogen der uenige og syntes filmen er noget lort. Så fortjener de

Jeg hiver tit filmen frem som et eksempel på en film, der var meget
forud for sin tid - jeg tænker aldrig "den er gammel" når jeg ser den
- den holder 100 % og er et mesterværk.
Det er meget sjældent der er film fra de tidlige 70er hvor der ikke er
tydeligt præg af alder. Det kan også være fint nok - der er skam gode
film fra før 1970 - men den her er bare så frisk og smuk som var den
ganske ny :)