220 volt stik i Italien
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 14-07-10 18:51

Hej

Kan man uden videre bruge sine 220 volt ting i Italien ?
Jeg tænker her på stikkets udformning.

Mvh
Claus Rasmussen

Fra : N_B_DK

Dato : 14-07-10 18:58

"Claus Rasmussen" <claras@post10.tele.dk> wrote in message
> Hej
>
> Kan man uden videre bruge sine 220 volt ting i Italien ?
> Jeg tænker her på stikkets udformning.

http://www.google.dk/images?client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=s&hl=en&q=italy+power+socket&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=aPo9TNn6Fo7uOfT6vIcP&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CDQQsAQwAw

Køb enten en adaptor, eller køb en forlænger ledning dernede og monter en
dansk stikdåse på den.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 14-07-10 19:21

On Wed, 14 Jul 2010 19:50:30 +0200, "Claus Rasmussen"
<claras@post10.tele.dk> wrote:

>Hej
>
>Kan man uden videre bruge sine 220 volt ting i Italien ?
>Jeg tænker her på stikkets udformning.

Ja og nej, hvis dit apperatur har 4 mm ben diameter går det nok, men
hvis det er Schuko typen med 4,8 mm kan det drille.

Se evt. http://en.wikipedia.org/wiki/AC_power_plugs_and_sockets

/Hans

Fra : Mogens

Dato : 14-07-10 19:44

Claus Rasmussen wrote:
> Hej
>
> Kan man uden videre bruge sine 220 volt ting i Italien ?
> Jeg tænker her på stikkets udformning.
>

> Mvh
> Claus Rasmussen

Ved ikke lige med Italien, men hvis stikkene har jord kan du nok godt
glemme det. I Spanien og Frankrig sidder jord udvendigt i stikket, så
sørg for en adapter eller tag noget værktøj med så du kan koble om dernede.

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 14-07-10 20:42

"Claus Rasmussen" <claras@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kan man uden videre bruge sine 220 volt ting i Italien ?
> Jeg tænker her på stikkets udformning.

Tror lidt reservedele hjemmefra og så løsningen med at købe en forlænger
dernede nok er den bedste løsning.

Mvh
Claus

Fra : Jes

Dato : 15-07-10 06:14

Må jeg foreslå denne side....http://www.kropla.com/electric2.htm

Det ser ud som om du kan have held med dig... Men ikke nogen garanti,
for de har 3 forskellige modeller.

Jes

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 02-08-10 15:59

> Kan man uden videre bruge sine 220 volt ting i Italien ?
> Jeg tænker her på stikkets udformning.

Hjemme fra Italien igen.
Og det viste sig at alle de stikkontakter vi kom i nærheden af - havde samme
mål/størrelse som vores hjemlige 220 voltsstik - så de passede bare i.
Det eneste man IKKE kan bruge dernede, er de 3 benede stik (jorderede).

Mvh
Claus Rasmussen