Den fremadlænede kørestilling er farlig, A~
Fra : Ukendt

Dato : 13-07-10 08:32

Fra : Hekto

Dato : 13-07-10 05:12

On 13 Jul., 09:31, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> Ser man deet
>
> http://www.if.se/web/se/Om/Pressrummet/Pressmeddelanden/Pages/Pressme...
>
> --
> mvh
> Orla Pedersenhttp://www.tfv-org.dkhttp://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 6-5-2010

Så må svenskerne jo indføre 'Superbike Lenker Umbau' ved lov!

De vil sikkert lykkeligt informere os om de revolutionerende
resultater.

--

/Hekto

Fra : JBA

Dato : 13-07-10 12:52

On Tue, 13 Jul 2010 09:31:32 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Ser man deet
>
>http://www.if.se/web/se/Om/Pressrummet/Pressmeddelanden/Pages/Pressmeddelande.aspx?itemid=503047

Det er da klart nok. Ved en kraftig foroverbøjet kørestilling og høj
acceleration så løber blodet fra hovedet. Ud over ekstatisk svimmelhed
så kan det fremprovokere utilsigtede trækninger i højre hånd, der blot
tjener til at forstærke effekten

/Jan

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-07-10 12:57

On Tue, 13 Jul 2010 09:31:32 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.

>Ser man deet

Det er ikke studenterhuen der klemmer hos "broderfolket".
OK nok at man konkluderer at der er sammenhæng mellem erfaring og
effekt, men at kørestillingen skal blandes ind i den sammenligning er
nok lige useriøst nok

Nå, hva' pokker - Hva' kan man forvente når en tidligere dansk konge
tog livet af alle de kloge oppe i Stokholm - Så må vi jo leve med
efterkommerne af de der overlevede )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-07-10 13:05

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:

> OK nok at man konkluderer at der er sammenhæng mellem erfaring og
> effekt, men at kørestillingen skal blandes ind i den sammenligning er
> nok lige useriøst nok

Det er vist tid til at bringe denne stribe på banen:
http://xkcd.com/552/

Hvis der var flere journalister der forstod den, så kan det være de
holdt op med at skrive så meget vrøvl næsten hver gang de forsøger at
tolke noget statistik.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Richard

Dato : 13-07-10 12:00

On 13 Jul., 09:31, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> Ser man deet

Tjah, enhver der har set dem køre bananas på nødlandingsbanen på
landevejen ved Sjöbo, er næppe i tvivl om, at de kører vildt
Søg efter fx "Sjöbo Flygrakan" i billeder og indlæg på
favoritsøgemaskinen...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-10 23:29

?

Fra : Richard

Dato : 16-07-10 11:38

On 14 Jul., 00:29, Orla Pedersen

> ?

Tjah, ikke til at forstaa at de faar lov. Og at 'snupper-Svensson'
ikke bare tager ud og fanger dem hver onsdag aften...
...den gik vist ikke her, eller ?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-10 19:01

On Fri, 16 Jul 2010 10:38:21 -0700 (PDT), Richard wrote:

> Tjah, ikke til at forstaa at de faar lov. Og at 'snupper-Svensson'
> ikke bare tager ud og fanger dem hver onsdag aften...
> ..den gik vist ikke her, eller ?

Du har vist ikke fulgt linket i min oprindelige post.

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08

Fra : Richard

Dato : 16-07-10 15:47

On 16 Jul., 20:00, Orla Pedersen

> Du har vist ikke fulgt linket i min oprindelige post.

Ok, skimmet den, men, erh, og du har vist ikke fundet kåbecyklerne
blandt de mange fotos derude af de beghjulskørende mc'er i Sjöbo? –
den kørestilling gør det næppe mere sikkert IMHO – og holdningen
til kørsel er vel den samme, Sjöbo eller udenfor...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-10 15:24

On Fri, 16 Jul 2010 14:47:07 -0700 (PDT), Richard wrote:

> [...]
> den kørestilling gør det næppe mere sikkert IMHO – og holdningen
> til kørsel er vel den samme, Sjöbo eller udenfor...

Jeg kan ikke se sammenhængen i at hænge en kørestilling ud, og idiotisk
kørsel i øvrigt, tilsyneladende fint repræsenteret af nøgne cykler også.

Men ok, jeg giver op her og lader generaliseringer få frit spil

Fra : Richard

Dato : 17-07-10 10:59

On 17 Jul., 16:24, Orla Pedersen
> [...]

> kørsel i øvrigt, tilsyneladende fint repræsenteret af nøgne cykler også.
>
> Men ok, jeg giver op her og lader generaliseringer få frit spil

Sammenhæng, skal der nu være sammenhæng i kommentarerne herinde? –
agurketid, Orla, agurketid

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 23-07-10 19:02

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> [...]
>
> Hvis der var flere journalister der forstod den, så kan det være de
> holdt op med at skrive så meget vrøvl næsten hver gang de forsøger at

Historien om fodstørrelse medfører bedre læseegenskaber plejer også at
være ret effektivt til at inddrive budskabet hos selv de mest
matematik-resistente.

yes, I'm baaaack!

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)