Zinkanoder på VP 2003
Fra : HKN

Dato : 12-07-10 04:58

Jeg sad lige og læste på Bjarkes meget fine beskrivelse omkring
vinterkonservering af VP 2001, og faldt over afsnittet omkring
udskiftning af anoder.

Sidder der en zinkanode andre steder end på akslen? I mit tilfælde er
der tale om en VP 2003.

Mvh
Henrik

Fra : Jakob_K

Dato : 12-07-10 12:37

On 12 Jul., 12:58, HKN <henrik...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> udskiftning af anoder.
>
> Sidder der en zinkanode andre steder end på akslen? I mit tilfælde er

Du må nok være lidt mere specifik:
- Har den sejldrev eller skrueaksel?
- Er den fersk- eller saltvandskølet?

Men generelt er der ret meget litteratur og PDF'er at finde på nettet
på Volvos 2000-serie. Så i en "owners workshop manual" eller lignende
kan du nok finder det helt rigtige svar til din motor.

mvh
JAKOB

Fra : HKN

Dato : 12-07-10 15:32

Fra : HKN

Dato : 12-07-10 15:34

> [...]
> på Volvos 2000-serie. Så i en "owners workshop manual" eller lignende
> kan du nok finder det helt rigtige svar til din motor.

Aksel og saltvand.....

Og nej, de er ikke nævnt i owners manual

-Henrik

Fra : Jakob_K

Dato : 13-07-10 04:33

On 12 Jul., 23:33, HKN <henrik...@hotmail.com> wrote:

> Aksel og saltvand.....
>
> Og nej, de er ikke nævnt i owners manual
>
> -Henrik

På MIN saltvandskølede VP2001 (med sejldrev) sidder der også en anode
på motoren. den ende der vender udad er kvadratisk, så man kan skrue
den af.

mvh
JAKOB

Fra : HKN

Dato : 13-07-10 15:36

> På MIN saltvandskølede VP2001 (med sejldrev) sidder der også en anode
> på motoren. den ende der vender udad er kvadratisk, så man kan skrue
> den af.

Ok - hvor mere præcist sidder den?

Mvh
Henrik

Fra : Jakob_K

Dato : 13-07-10 23:58

> Ok - hvor mere præcist sidder den?

Nummer 5 på side 2 i denne PDF jeg fandt på nettet:

http://bit.ly/bnnoaJ

mvh
JAKOB