madeira jardim atlantico
Fra : mikael

Dato : 11-07-10 02:25

Hej gruppe.
Skal på madeira uge 31.
Vi skal bo på Jardim Atlantico i Prazeres.
Det ligger lidt langt fra Funchal, som vi også vil se.
Hvad er den nemmeste måde , vi lejer ikke bil.
Er der ellers nogen der har anbefalinger om dette område?
mvh Mikael

Fra : Nicolai Barfod

Dato : 11-07-10 10:11

mikael wrote:
> [...]
> Hvad er den nemmeste måde , vi lejer ikke bil.
> Er der ellers nogen der har anbefalinger om dette område?

Hej Mikael,
Jeg har ikke været i Prazeres, men der er dejligt overalt på øen.
Hvis du ikke lejer en bil er der kun bussen tilbage. Busselskabet som
kører fra denne del af øen til Funchal hedder Rodoeste og du skal bruge
linie 142. Turen tager 2-3 timer hver vej. Hotellet ved alt om
afgangstider og stoppested.
I øvrigt er det klogt ikke at køre i bil til funchal, det kan være
vanskeligt/umuligt at finde plads til parkering.

mvh Nicolai

Fra : h

Dato : 11-07-10 10:36

"mikael" <mikaelkristen@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej gruppe.
Skal på madeira uge 31.
Er der ellers nogen der har anbefalinger om dette område?
mvh Mikael

Synd at I ikke lejer bil!
Madeira vin er ENORMT ignoreret i Danmark - og det er simpelthen rigtig gode
vine.
Besøg endelig Blandy i Funchal og deltag i deres guidede rundvisning.
Men pas på: Rigtig madeira SKAL have druesorten nævnt på etiketten og være
mindst 5 år. De 4 (der er desuden et par enkelte sjældne, som "aldrig" ses)
er sercial, verdello, boal og malmsey. Vine, hvor druenavnet ikke fremgår,
eller som kun er lagret i 3 år, er lavet på en inferiør druge, der så vidt
jeg husker hedder ribollo nero.

Der er masser af turistmæssige oplysninger om Madeira på nettet, fx.
http://www.madeiraguide.com/

Men dit specifikke spørgsmål har jeg desværre ingen anelse om. Men husk
endelig vandresko! Af andre gode ting kan jeg nævne at der (men mindre
forholdene er ændret siden jeg var der sidst) næsten ingen tyske turister,
og stort set alle indfødte taler godt engelsk.
God tur
h - som er ret misundelig.