Underligt problem med faste ipadresser...
Fra : Tonni Madsen

Dato : 10-07-10 22:51

Hejsa jeg har købt mig en Sony Ericsson x10mini, den har indbygget wifi, men
det kører a H... til, den er lang tid om at logge på, falder af etc.
Jeg har en Lenovo s10 som har samme problem (de har det begge på alle de
net jeg har prøvet, så det er ikke routeren), men på den har jeg løst
problemet ved at gi den en statisk ip.
Nu kommer det "sjove" hvis jeg gør det samme på min fon, så hopper den på
wifi øjeblikkeligt, men jeg kan ikke gå på nettet (heller ikke se routerens
"hjemmeside")
Jeg har prøvet med andre routere der virker det fint, altså med statisk,
dynamisk er altid et problem for fonen.
Hvad hulen kan det være... Nogen forslag

På forhånd tak Tonni Madsen

Fra : Steen Suder

Dato : 11-07-10 09:53

Tonni Madsen wrote:

> [...]
> dynamisk er altid et problem for fonen.
> Hvad hulen kan det være... Nogen forslag

Langsomme og/eller dårlige dhcp-klienter i telefon og laptop.
Alternativt langsomme og/eller dårlige dhcp-servere i de routere/netværk du
kobler dig på.

Har du firmwareopdateret telefonen?

--
Steen Suder

Fra : Tonni Madsen

Dato : 11-07-10 15:40

> Langsomme og/eller dårlige dhcp-klienter i telefon og laptop.
> Alternativt langsomme og/eller dårlige dhcp-servere i de routere/netværk
> du
> kobler dig på.
Sikkert men kræver så udskiftning af hardware og det kan jeg ikke se burte
være nødvendigt...
Fonen kører fint med fast ip på alle andre netværk end mit eget, hvor min
laptop tilgengæld kører fint med fast ip... Det er det der undre mig

> Har du firmwareopdateret telefonen?
Nope, har desværre været så uforsigtig at købe telefonen gennem 3mobil, og
de er jo ikke just kendt for at være på forkant med firmwareversionerne...

> Steen Suder
Men tak for budene

Mvh Tonni Madsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-07-10 13:31

Tonni Madsen wrote:

> Nu kommer det "sjove" hvis jeg
> gør det samme på min fon, så hopper den på wifi øjeblikkeligt, men jeg
> kan ikke gå på nettet (heller ikke se routerens "hjemmeside")

Du har også opsat subnet mask, gateway, og DNS på telefonen?

Kan du pinge telefonen fra andre enheder på dit LAN?

--
Jesper Lund

Fra : Tonni Madsen

Dato : 11-07-10 15:44

> Du har også opsat subnet mask, gateway, og DNS på telefonen?

ip 192.168.1.175 (har prøvet en en mængde forskellige i spanet)
sub 255.255.255.0
gate 192.168.1.1
dns 8.8.8.8
2.dns 8.8.4.4

dns er googles, det er en af mine betænkligheder, men jeg bruger dem på alle
mine andre maskiner uden problemer, og hvis det er problemer skulle jeg vel
stadig kunne kontakte routeren (via 192.168.1.1)

> Kan du pinge telefonen fra andre enheder på dit LAN?

Humm... det har jeg faktisk ikke prøvet... Mon den er opsat til at svare på
ping.... android 1,6 anyone?

> Jesper Lund
Tak for budene

Mvh Tonni Madsen

Fra : Tonni Madsen

Dato : 12-07-10 15:25

Humm... never minde, efter at Thor resatte strømmen en tur i nat, kan jeg gå
på med fonen gennnem routeren, med fast ip... Har ellers haft den genstartet
uden held et par gange... spøjst.

Mvh Tonni Madsen