Billig og suveræn internetforbindelse i bå~
Fra : HKN

Dato : 09-07-10 15:19

Jeg synes jeg lige ville dele lidt nyttig info med gruppen, hvis I går og
overvejer at have internet tilgængeligt på årets sommertogt

Som den krejler jeg er, så har jeg brugt en lille smule tid på at undersøge
hvordan man slap afsted med en billig og fleksibel løsning, hvis man blot
har brug for det i de 3 - 4 uger som de fleste af os maximalt har behov for.
(Det gør man jo ikke gennem ICE.Net)

CBB kører pt. en kampagne, hvor man kan få gratis 1Mbit forbindelse incl.
1GB forbrug pr. måned indtil 1. oktober. Derudover tilbyder de et USB Modem
(Huawei = god kvalitet) for kr. 49,- hvis man ikke har et sådant i forvejen.
Problemet med CBB er at de bruger Telenors netværk, som har en dårlig
dækning, og slet ikke virker ude på vandet. Desuden er 1GB relativt lidt,
medmindre man kun skal læse emails.

USB Modemet er ikke SIM-låst

Oister (som bruger 3's netværk, og som har rigtig god dækning, også noget ud
på vandet) kører også en kampagne, hvor man kan få en 2Mbit forbindelse med
10GB forbrug for kr. 159,- pr. måned - den første måned dog kr. 1,-
Skal man have et modem med derfra koster det kr. 683,- + man skal binde sig
for 6 måneders forbrug.

Så hvis man som jeg kun skal bruge det her i ferien, ja så har jeg altså en
2GB forbindelse med 10GB forbrug for kr. 50,- det eneste jeg skal huske, er
at sige aftalerne op.

Det hele kom med posten igår, og virker fint

God sommer

Henrik

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-07-10 16:49

Den Fri, 09 Jul 2010 16:18:45 +0200 skrev HKN:

> Så hvis man som jeg kun skal bruge det her i ferien, ja så har jeg altså
> en 2GB forbindelse med 10GB forbrug for kr. 50,- det eneste jeg skal
> huske, er at sige aftalerne op.

Inden første måned er gået - eller hvad?

> Det hele kom med posten igår, og virker fint
>
> God sommer
>
> Henrik

Kan sguette få dit regnestykke til at gå op!

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Jakob_K

Dato : 09-07-10 12:41

Vi fik et Telenor 3G mobilmodem gratis på prøve i et halvt år fra
april til oktober. Det passer lige med sæsonen. Den udgift på 0,- kan
vist ikke gøres billigere

Indtil videre har det virket perfekt alle de steder vi har prøvet. Og
det bliver sikkert også mest i havne med 220V vi skal på nettet på
sommertogtet.

mvh
JAKOB
S/Y Capricorn, Christianshavn

Fra : steffen skov

Dato : 09-07-10 20:13

Hejsa
Fik selv et for 2 måneder siden. Det er OK - men tjek lige deres
dækningskort. Der er utroligt mange huller.
Mit udløber 8.8.2010 og bliver hermed afbestilt.
Hilsen Steffen
---
"E`BAAD", Pd nr. 18,

Bådlauget Krogen, Århus

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 09-07-10 20:07

Hvis man er tilfreds med det kun virker i havnene og man har en relativ ny
mobiltelefon, så er det nemmeste og billigste sikkert blot at bruge sin
eksistrende mobiltelefon. Når jeg er i havn virker min TDC 3g Nokia 6700
ganske glimrende og stort set lige så hurtig som ICE. Hvis man blot
downloader mails, så er det jo næsten ingen data.

Men jeg er fortsat glad for min ICE. Det er jo på vandet at man nogle gange
har rigtigt meget overskudstid.

Bjarke