Fængsel
Fra : Craner

Dato : 10-07-10 09:27

Jeg læste at en jæger har fået 1 års fængsel for at opbevare en riffel der
kan indeholde 6 patroner?
Det var en model som jeg læser det, med en bøjle neden under riflen, til at
lade med.
Nu er jeg forviret på et højere plan. Hvad er forskelle mellem en riffel du
lader via låsen og den du lader via en bøjle under skæftet.
Jeg ved godt at en automatisk riffel kun må indeholde 2 patroner men en der
skal repeteres må der gerne indeholde flere.
Jeg har en salon som kun bruges til råge regulering og den er halvautomatisk
med 10 salon kugler, men den er lovlig når den kun bruges til regulering.
Er der noget jeg har misforstået eller skyldes hele sagen i virkeligheden at
han også havde en pistol uden godkendelse og det med riflen er kun noget
bladsmørerne bringer frem, for at bringe jægere i miskredit.
Er der andre der har læst og hørt om sagen og hvad er jers mening om den.
Det er ikke det med et år der bekymre mig, men det med at nogen tager fejl
af automat og halvautomat og repeterriffel.

vh
Poul

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-07-10 10:20

Jeg er sikker på at der er tale om et haglgevær, en såkaldt pumpgun