Foto
IBM760 5420
Teil 3020
EXIF ændre tid?
Fra : Henrik 8600

Dato : 08-07-10 21:29

Jeg har scannet nogle gamle billeder. Dem vil jeg importere i iPhoto.

Inden da vil jeg sætte den rigtige dato for fotoet ind, men hvordan dælen
gør man det?

Har både Mac og Windows 7, der må da være et gratis prigram der kan ordne
dette?

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-07-10 21:40

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> [...]
> gør man det?
>
> Har både Mac og Windows 7, der må da være et gratis prigram der kan ordne

der er masser .. google er din ven ..

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 08-07-10 21:44

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> der er masser .. google er din ven ..
>
> /thomas

Jojo, dér har jeg været, men har ikke fundet noget brugbart...

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-07-10 21:54

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Jojo, dér har jeg været, men har ikke fundet noget brugbart...
>
> H.

<http://www.google.dk/search?hl=da&safe=off&client=safari&rls=en&q=exif+
change+date+mac+download&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=>

hit nr. 2 ser da meget brugbart ud ?

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 08-07-10 23:36

> <http://www.google.dk/search?hl=da&safe=off&client=safari&rls=en&q=exif+
> change+date+mac+download&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=>
>

> hit nr. 2 ser da meget brugbart ud ?
>
> /thomas

Takker, der er nu fundet det jeg skal bruge...

H.

Fra : Finn Møller

Dato : 09-07-10 15:09

> [...]
> gør man det?
>
> Har både Mac og Windows 7, der må da være et gratis prigram der kan ordne

Måske en lille smule OT, men tænker at det kan være andre til gavn:

Programmet Exiftool (www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/) har mange
finesser, jeg har bl.a. brugt det til at korrigere (exif-)tid efter en tur
til London, hvor jeg glemte at ændre tiden på mit kamera. Man skal lige
sætte sig ind i syntaksen, men herefter er det et stærkt værktøj.

Og efterfølgende kan f.eks. programmet Faststone Image Viewer andre selve
filens tidsstempel til exif dato/tid.

Mvh.

Finn